K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2009, 15:55   #11
michael schrød
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
michael schrød er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Michael...

Som skrevet ovenfor, så er der noget galt i din sag.

Og som Hejdien skriver, så afhænger det af den overenskomst, du er ansat under.

Vi kan jo kun gætte og komme med de forskellige muligheder, der findes, når du ikke oplyser mere, end du gør.

Jeg vil foreslå, at du gennemlæser dit ansættelsesbevis, og dernæst kontakter HK... selvom du ikke er medlem.

HK er sikkert interesseret i at høre, om betingelserne overholdes.

Men du bør som minimum have ledighedsydelse under sygdom.

Og så, som Hejdien skrev om at oprette flere tråde, så er det nemmere at vejlede dig, hvis man kan se, hvad der er skrevet i forvejen om dit spørgsmål.

Så hvis du har flere spørgsmål, så skriv endelig her.

Men som jeg skrev, så er der noget helt galt i din sag, og det bør du få tjekket op på med din kommune eller jobkonsulent.


hej zuza

Jeg har aldrig set noget egentligt ansættelsesbevis. Jeg har aldrig set nogen overenskomst. Som skrevet før, fik jeg de første to måneder af min sygdom udbetalt min sædvanlige løn af min arbejdsgiver, som så uden at informere mig stoppede med at udbetale løn. (august og september - foreløbig). Ultimo august fik jeg så besked fra kommunen om at jeg - på trods af at de tidligere havde meddelt mig, at jeg var faldet for varighedsbegrænsningen (sygedagpenge i 12 mdr. indenfor de seneste 18 mdr.) ville modtage sygedagpenge for august måned (jeg fik et aconto-beløb). Mine henvendelser til kommunen har hidtil været forgæves.
Jeg mener ikke min arbejdsgiver umiddelbart har ret til at stoppe lønudbetaling under sygdom, og da slet ikke uden at informere mig. Eller hur?
vh
Michael
michael schrød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 22:56   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af michael schrød Se meddelelser
hej zuza

Jeg har aldrig set noget egentligt ansættelsesbevis. Jeg har aldrig set nogen overenskomst. Som skrevet før, fik jeg de første to måneder af min sygdom udbetalt min sædvanlige løn af min arbejdsgiver, som så uden at informere mig stoppede med at udbetale løn. (august og september - foreløbig). Ultimo august fik jeg så besked fra kommunen om at jeg - på trods af at de tidligere havde meddelt mig, at jeg var faldet for varighedsbegrænsningen (sygedagpenge i 12 mdr. indenfor de seneste 18 mdr.) ville modtage sygedagpenge for august måned (jeg fik et aconto-beløb). Mine henvendelser til kommunen har hidtil været forgæves.
Jeg mener ikke min arbejdsgiver umiddelbart har ret til at stoppe lønudbetaling under sygdom, og da slet ikke uden at informere mig. Eller hur?
vh
Michael
Michael det er nok en af dem hvor vi må give op for det er helt klart at der foregår noget underligt men det er så helt klart også at det er en sag for fagforening som du jo desværre ikke er medlem af ...

Du skriver at du aldrig har fået et ansættelse bevis eller en kontrakt og heller ikke noget om overenskomst ..

Hvor længe har du været i job ..?

Du skriver også

Citat:
Ultimo august fik jeg så besked fra kommunen om at jeg - på trods af at de tidligere havde meddelt mig, at jeg var faldet for varighedsbegrænsningen (sygedagpenge i 12 mdr. indenfor de seneste 18 mdr.)
Jeg forstår ikke hvordan du kan falde for varighedsbegrænsningen for sygedagpenge og så samtidig skrive at du har fået udbetalt 2 mdr fra arbejdsgiver ... ??

Kan du ikke lige prøve at forklare det nærmere .. ?

Som jeg læser det så skal du for at kunne få denne kabale til at gå op , komme fra sygedagpenge blive visiteret til fleksjob og starte og så inden for kort tid efter ansættelse sygemelde dig , er det sådan det forholder sig ??

Under alle omstændigheder så er det ikke lovligt at være ansat i fleks uden der er lavet en kontrakt en overenskomst (hvis der er en på virksomheden) et møde hvor fagforeningen er med og hvor de er med til at forhandle din løn osv osv ..

Så det lyder som om der er mange ting galt i din sag ..


Din kommune stopper sygedagpengene pga varighedsbegrænsningen skriver du ,.. har de partshørt dig i dette inden de gjorde det ??

Hvad ang din arbejdsgiver er det lidt svært at gøre noget , derfor det klart kan betale sig at være i fagforening er du ikke det , så er der kun en advokat tilbage kommunen går ikke ind i slige ting ...

Så hvis vi skal forstå det du mener så skal du lige skrive

1 hvor længe har du været i job
2 har du været sygemeldt inden du blev visiteret til fleks (ellers kan du vel ikke nå op på 12 mdr ud af 18)
3 hvad får du nu (ledighedsydelse eller kontanthjælp)
4 er der en opdateret ressourceprofil på dig inden de stoppede dine sygedagpenge ?
5 er du partshørt
6 er du blevet fyret fra dit fleksjob ?

det er nogen af de ting du er nød til at svare på før man kan få en fornemmelse af hvad der foregår

Og husk du skal altid have en kontrakt når du ansættes i et fleksjob har du ikke det så er det ikke din arbejdsgiver der dummer sig det er kommunen de har vejledingspligt over for dig ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygefravær i afklaringsforløb... Siv Alt det andet 3 29-09-2011 23:22
konference om sygefravær og arbejdsfastholdelse buster Politik og Samfund 0 21-09-2008 09:06
Sygefravær, nye planer, lægeerklæringer osv. zuza Nyt om loven 16 12-06-2008 20:17
Hjorts Indgreb får sygefravær til at stige Stella Politik og Samfund 0 15-04-2008 11:05
via2000 sygefravær og arbejdsfastholdelse zuza Et godt link! 0 10-01-2008 03:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension