K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2011, 12:23   #1
MoonStar61
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
MoonStar61 er ny på vejen
Exclamation Hvordan opnås Flex!

Hejsa!
Helt ny herinde, har dog smug kigget et par gange de sidste par måneder, men nu bliver jeg nød til selv at oprette mig og lave en tråd. Da jeg bare ikke kan finde en tråd, der kommer tæt nok på mit eget spørgsmål, til at jeg kan bruge det til noget, desværre.

Jeg har aktindsigt i min sag, men der er ingen ressourceprofil skrevet, og det kan man i loven ikke gøre krav på, men det er dog mærkeligt, at man har krav på en jobplan (denne har jeg lige modtaget i går). Og efter hvad jeg læser i arbejdsmarkeds bekendtgørelsen, skal jobplanen bygge på ressourceprofilen!!!!

Jeg har gennem 9 år nu været syg med forskellige diagnoser: Migræne, MCS, langvarig alvorlig stress (post traumatisk) og kronisk træthedssyndrom.

Har igennem de sidste par Været i virksomhedspraktik 3gange og er nu i arbejdsprøvning, selv om jeg da ikke kan se nogen som helst forskel!!!

Jeg er i matchgruppe 2 og på kontanthjælp, men efter hvad jeg læser om kronisk træthed, må de slet ikke blive ved med at presse mig, som de gør.

Så er det jeg gerne vil spørge: Nu er det belyst fra flere instanser side i de sidste par år, jeg har nedsat funktions niveau og vil aldrig komme på det ordinære arbejdsmarked. Jeg har gennem de virksomhedspraktikker bevist, jeg kan møde og deltage i rolig arbejde og miljø i 12-16t. Hvordan får jeg tilkendt flex, og kommer videre i det danske system???

Vil da lige nævne at jeg lever alene med to små piger på 6 og 8år, der hver for sig har en del problemer, men det skal der jo heller ingen steder tages hensyn til, og AT jeg SKAL kunne klare Dem efter end arbejdsdag. Alle skal være lige på arbejdsmarkedet!!!
MoonStar61 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 13:38   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Formoder at du er sygemeldt ? er du det skal der naturligvis laves en ressourceprofil .. gør de ikke det kan løsningen være at søge en § 17 på forliggende grundlag (førtidspension ) ikke fordi det er det du skal have men simpelthen fordi de ikke kan træffe en afgørelse omkring ftp uden den ressourceprofil

Men her er hvad der står i sagsbehandlers egen lære bog om arbejdsavnemetoden

Sagsbehandlingen

For at kunne vurdere personens arbejdsevne og derved kunne tage stilling til, om personen er i stand til at blive selvforsørgende, skal personens evner (ressourcer) beskrives og vurderes i forhold til de krav, der stilles på arbejdsmarkedet.

Arbejdsevnemetoden er en metode til, hvordan der kan arbejdes målrettet med en persons arbejdsevne.

Arbejdsevnemetoden sikre at sagsbehandlingen fortages systematisk og i samarbejde med personen.

Sagsbehandleren skal således i samarbejde med personen udarbejde en såkaldt ressourceprofil.


Læs det hele også hvordan den skal laves her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Du kan også skrive til din sagsbehandler og bede om at få oplyst hvad det er de påtænker med dig (hvad står der i din jobplan ? )

har du slet ikke snakket fleks med din sagsbehandler ?

her er kort beskrevet hvad der skal til før man kan komme i betragtning til fleksjob

http://www.epilepsi.dk/Specialr%C3%A.../Fleksjob.aspx
  Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 22:02   #3
MoonStar61
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
MoonStar61 er ny på vejen
Tak for svaret Hejdien!
Ja, jeg er vel stadig "sygemeldt", men ikke mere end jeg åbenbart stadig kan deltage i virksomhedspraktik og nu arbejdsprøvning. Og ja, det er også den eneste vej, jeg har kunnet set , selv at søge min pension, så de SKAL lave ressourceprofilen. Og ved pensionssagen får vi så slået en streg, hvor er vi henne, og hvad der skal til for at komme videre.

Jeg søgte selv pension lige før jul, men da jeg kom til samtale først i januar, sagde min sagsbehandler, at hvis jeg fastholdt den ansøgning, kunne hun "kun" sende mig i virksomhedspraktik i de 3mdr. der ville gå inden sagen skulle op i nævnet. Hun måtte så overhovedet ikke følge op på denne virksomhedspraktik, og hvordan det gik og jeg havde det der. Ja, kan ikke forstå det ikke bare kunne følges op, og så IKKE lægges ved førtidspensionssagen, men bare i min journal, så det kunne bruges i den efterfølgende udredning??? Ved du noget om det???

Jeg blev så tilskyndet til, og gjorde det da også, at droppe førtidspenssions sagen og gå i jobprøvning, mens sagsbehandleren fik skrevet min ressourceprofil, også med kommentarer fra denne jobprøvning.

Nu har jeg så været i jobprøvning hele marts måned 23t, hvor jeg har lavet noget ca. 12-16t ugentligt plus har været til terapi i familiehus 2t ugentlig. Sagsbehandler og jobkonsulent vil så have jeg skal fortsætte 9uger mere med stigning i timetal, hvilket jeg peger på slet ikke kan være rigtigt.
For det første: Hvorfor skal jeg være der flere timer og slappe af? Jeg sover i forvejen 2t 2gange ugentligt, når jeg kommer hjem, og høre (og kan dermed ikke rette) hvad min datter læser af lektier for mig, jeg går ud som et lys.

Efter hvad jeg har fundet frem til kan virksomhedspraktik strække sig til 13uger plus 13 ugers forlængelse, men jobprøvning er faktisk kun 4 uger, er dette rigtigt set?

Har nævnt flex mange gang, men hun kommenterer det ikke! I min jobplan er det nyeste der står: 29.marts 2011: "Det vurderes, at pgl. fortsat er indsats klar, match 2. Da de helbredsmæssige oplysninger peger på, at der er tale om nedsat funktionsevne og behov for skånehensyn, samt at det er UREALISTISK, at pgl OPNÅR tilknytning til det ordinære arbejdsmarked, vurderes det, at der skal iværksættes en arbejdsprøvning mhp. afklaring af fremtidigt forsørgelses grundlag." 26. aug. 2010: " Der vuderes at der fortsat er behov for opkvalificering af ressourcer og kompetancer."

Ja, de ved slet ikke hvor de skal placerer mig, var et halvt år i netto, og nu servicemedarbejder på en efterskole. Men lige så snart de sætter tiden op ud over 16timer, ja så vælter jeg. Og det er også på baggrund af børnene, hvem passer Dem, når jeg kommer så træt og dårlig hjem, jeg bare ikke kan noget som helst??? Men de mener jo jeg SKAL op på 20 og gerne 25timer, ellers findes der ikke noget flexjob i dagens Danmark!!!

Nu er jeg så ekstra sygemeldt efter samtalen med jobkonsulenten i tirsdags, magter bare ikke denne usikkerhed mere. Så har virkelig taget kampen op nu, vil gerne gå ud og arbejdsprøves på 37timer, som de siger, men så må de tage sig af mine piger( for jeg kan jo ikke magte det hele), mens jeg knogler, går ned, og skal op igen-!!!
Regner med at være okay frisk på mandag, men da buspenge ikke er sendt og først går ind i morgen, og det tager 4 hverdage at bestille buskort, ja så kan jeg jo ikke starte igen før næste torsdag, da jeg jo ingen steder kommer uden buskort. Og penge har jeg ingen af, da jeg for første gang nogensinde er på røven, efter jeg havde det mega dårligt i sommers (da jeg var hos netto og gik ned på det ), fik jeg ikke søgt friplads til mine piger (det var jeg sikker på jeg havde gjort). Men derfor mistede jeg 15-20.000kr, og det er mange mange penge, når vi lever for 2.500kr per måned.

Nå, håber det er til at forstå, da jeg er ved at være godt træt, efter at have været på barikaden i forhold til sagbehandleren og få det hele skrevet til hende hele dagen
MoonStar61 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan søger man flex job Abraxus Din historie 6 11-03-2013 22:06
ENDELIG FLEX! Hvordan!? Lotz01 Spørgsmål ang fleksjob 3 08-07-2011 10:53
Syg men ved ikke hvordan søger flex? mettess Spørgsmål ang fleksjob 19 20-04-2011 23:19
flex på under 5 timer....hvordan og hvor Wodpoulsen Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 27 25-09-2010 12:41
Hvordan er proceduren fra flex og.... Wodpoulsen Din historie 12 24-09-2010 20:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension