K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2016, 19:10   #1
Valdemar58
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2015
Indlæg: 10
Styrke: 9
Valdemar58 er ny på vejen
Fra sygedagpenge til ressourceforløbsydelse til fleksjob

Hej jeg er en totalt forvirret mand fra 1958 med følende spørgsmål:

Jeg har en nakkeskade (3 diskus´er, hvoraf kun 1 kunne opereres) + én højre arm med nervesmerter.

Efter stop af sygedagpenge overgik jeg for ca. 13 mdr.siden til ressourceforløbsydelse og regner med / håber på, indenfor ca. 3 mdr. at blive bevilget fleksjob.

Hvis jeg ellers nogenlunde har forstået det ret, vil jeg efter en mulig bevilling af fleksjob (ca.6-8 timer ugentlig) ikke kunne få en højere ydelse end min nuværende ressourceforløbsydelse, hvis man ser bort fra indtægten af de 6-8 timers arbejde, eller hvad ?

Er der nogle der er inde i beregningsgrundlaget for dette forløb:
"sygedagpenge>ressourceforløbsydelse>fleksjobydels e"

Jeg føler at Faxe Kommune har taget r. . . . på mig med denne manøvre.

Håber der er én der kan svare,

Sidst redigeret af Valdemar58; 15-03-2016 kl. 19:17. Årsag: titel
Valdemar58 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 19:22   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Når du bliver bevilliget til fleksjob, vil du fra bevillingen, og frem til du kommer i et fleksjob, modtage ledighedsydelse.
Denne svarer i dit tilfælde, til den sats du fik i ressourceforløbet.

Når du så finder er job, så får du løn fra arbejdsgiver for de effektive timer du arbejder. Så er din arbejdsevne f.eks. 10 timer om ugen, 50% effektivt, får du løn for 5 timer om ugen.
Kommunen supplerer så din løn med det der hedder flekslønstilskud.

Det vil du kunne regne dig frem til, med denne beregner:
http://hyrrokin.dk/
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 19:40   #3
Valdemar58
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2015
Indlæg: 10
Styrke: 9
Valdemar58 er ny på vejen
Det blev jeg desværre ikke klogere af - men tak

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Når du bliver bevilliget til fleksjob, vil du fra bevillingen, og frem til du kommer i et fleksjob, modtage ledighedsydelse.
Denne svarer i dit tilfælde, til den sats du fik i ressourceforløbet.

Når du så finder er job, så får du løn fra arbejdsgiver for de effektive timer du arbejder. Så er din arbejdsevne f.eks. 10 timer om ugen, 50% effektivt, får du løn for 5 timer om ugen.
Kommunen supplerer så din løn med det der hedder flekslønstilskud.

Det vil du kunne regne dig frem til, med denne beregner:
http://hyrrokin.dk/
Ok, du svare bare på mere end jeg spurgte om.
Det rigtige svar må være:
Ja, du får kun det beløb der svarer til din nuværende ressourceforløbsydelse

Sidst redigeret af Webmaster; 15-03-2016 kl. 19:51. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Valdemar58 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 19:58   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Så prøver jeg også

1) når du bliver bevilliget fleksjob vil du modtage ledighedsydelse. Da du nu får ressourceforløbsydelse, vil du få det samme beløb som du får nu hver måned, når du kommer på ledighedsydelse.

2) Den dag du får job vil du få løn af din arbejdsgiver for de timer du arbejder.
Kommunen vil supplere din løn med fleksløntilskud.
Hvor stort det er afhænger af den timeløn du får for dit arbejde. Men i grove træk vil beløbet være 17.745 minus 30 % af din løn.
Hvis du tjener over 13.839 kr. pr. måned vil fleksløntilskuddet blive reduceret yderligere. Men med 6-8 timer om ugen kommer du næppe til at få en højere løn fra arbejdsgiver end de 13.839 kr. pr. måned

Hvis du synes det er for indviklet at bruge den beregner Misty har foreslået kan du bruge denne http://www.fleks.nu/beregner Den er mere simpel, men ikke helt nøjagtig. Men fin til at få en ide om hvordan sammenhængen er mellem timeløn, timer, løn og tilskud.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 20:01   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen så blev du jo klogere

Ja det er en smart måde de har gjort det på (altså for dem)...medmindre de slet ikke havde nogen chance for at visitere dig til fleksjob direkte fra sygedagpengene...

For når du er i ressourceforløb og du ikke længere er berettiget til sygedagpenge ja så falder din ressourceforløbsydelse til kontanthjælpsniveau...

Når du så kommer fra ressourceforløbsydelse på kontanthjælpsniveau...og over til ledighedsydelse ja så er det samme størrelse du ryger på...nemlig kontanthjælpsniveau...

Havde du kommet direkte fra sygedagpengene og over på ledighedsydelse ja så ville du have fået den høje ledighedsydelse..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 20:28   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Valdemar:
Grunden til den måde jeg svarede på, var fordi du nævnte løn for de 6-8 timers arbejde, og den er jo først relevant for din indtægt, når du er ansat i et fleksjob
Og fordi du nævnte de timer, var jeg ikke helt klar over, om du allerede var ansat i et fleksjob.

Så det var for at besvare dit spørgsmål, uanset om du var i et fleksjob, eller ikke havde fundet et fleksjob endnu
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 22:00   #7
Valdemar58
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2015
Indlæg: 10
Styrke: 9
Valdemar58 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Valdemar:
Grunden til den måde jeg svarede på, var fordi du nævnte løn for de 6-8 timers arbejde, og den er jo først relevant for din indtægt, når du er ansat i et fleksjob
Og fordi du nævnte de timer, var jeg ikke helt klar over, om du allerede var ansat i et fleksjob.

Så det var for at besvare dit spørgsmål, uanset om du var i et fleksjob, eller ikke havde fundet et fleksjob endnu
Ok, så har du bare misset at jeg tydeligt skrev:

Efter stop af sygedagpenge overgik jeg for ca. 13 mdr.siden til ressourceforløbsydelse og regner med / håber på, indenfor ca. 3 mdr. at blive bevilget fleksjob.

MEN TAK ALLIGEVEL

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jamen så blev du jo klogere

Ja det er en smart måde de har gjort det på (altså for dem)...medmindre de slet ikke havde nogen chance for at visitere dig til fleksjob direkte fra sygedagpengene...

For når du er i ressourceforløb og du ikke længere er berettiget til sygedagpenge ja så falder din ressourceforløbsydelse til kontanthjælpsniveau...

Når du så kommer fra ressourceforløbsydelse på kontanthjælpsniveau...og over til ledighedsydelse ja så er det samme størrelse du ryger på...nemlig kontanthjælpsniveau...

Havde du kommet direkte fra sygedagpengene og over på ledighedsydelse ja så ville du have fået den høje ledighedsydelse..
Det har de gjort helt bevidst ved jeg nu.

Umiddelbart før stop af sygedagpenge, var jeg i jobafklaring i receptionen på Jobcenter Faxe i 12 uger, 3 x pr uge. Personalet så hvad jeg ikke kunne klare, min daværende sagsbehandler ligeså. Han sendte mig oveni købet en partshøring og indkaldte mig til møde med rehabiliteringsgruppen og fortalte mig forud, at mødet gik ud på at finde ud af om jeg skulle have fleksjob eller førtidspension. Alt blev skudt ned på dette møde. Jeg fik en ny partshøring tilsendt som underkendte den første - og kort derefter fik jeg besked om stop af sygedagpenge og overgik til ressourceforløbsydelse. De har, som jeg ser det, været nogle svin og gjort dette med fuldt overlæg.

TAK FOR GODT SVAR

Sidst redigeret af Webmaster; 15-03-2016 kl. 22:39. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Valdemar58 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 22:44   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er desværre det de gør...alle deres nye regler og love....det hele drejer sig om at få folk på lavest mulig ydelse..

Det eneste gode ved de nye regler...ja det er at alle kan få ledighedsydelse når de er visiteret til fleksjob...

Førhen ville du have blevet sat på alm kontanthjælp...og det kunne mange ikke få pga ægtefælles indtægt osv...

Men det er noget svineri når de godt ved at det er fleksjob man skal have...at de så lige smider folk forbi et ressourceforløb...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 07:44   #9
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
ja det samme skete for mig utroligt at det her sker for så mange og man hænger på den når det sker øv
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 17:01   #10
Valdemar58
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2015
Indlæg: 10
Styrke: 9
Valdemar58 er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Så prøver jeg også

1) når du bliver bevilliget fleksjob vil du modtage ledighedsydelse. Da du nu får ressourceforløbsydelse, vil du få det samme beløb som du får nu hver måned, når du kommer på ledighedsydelse.

2) Den dag du får job vil du få løn af din arbejdsgiver for de timer du arbejder.
Kommunen vil supplere din løn med fleksløntilskud.
Hvor stort det er afhænger af den timeløn du får for dit arbejde. Men i grove træk vil beløbet være 17.745 minus 30 % af din løn.
Hvis du tjener over 13.839 kr. pr. måned vil fleksløntilskuddet blive reduceret yderligere. Men med 6-8 timer om ugen kommer du næppe til at få en højere løn fra arbejdsgiver end de 13.839 kr. pr. måned

Hvis du synes det er for indviklet at bruge den beregner Misty har foreslået kan du bruge denne http://www.fleks.nu/beregner Den er mere simpel, men ikke helt nøjagtig. Men fin til at få en ide om hvordan sammenhængen er mellem timeløn, timer, løn og tilskud.
17.745.- brutto. ville jeg godt kunne leve med, men som enlig ikke forsøger, er det en kamp for mig, at få min ressourceforløbsydelse til at slå til. Min krop skriger førtidspension - mens min stædighed skriger "du kan sgu godt arbejde 3 x 2 timer uge", men denne sidste rest af motivation er nu forduftet.

TAK FOR GODT SVAR

Citat:
Oprindeligt indsendt af beth57 Se meddelelser
ja det samme skete for mig utroligt at det her sker for så mange og man hænger på den når det sker øv
Svært ikke mere selv at kunne sidde i førersædet og styre sin egen dagligdag pga skavanker. Tak for svar Beth57
Valdemar58 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension