K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2009, 18:44   #1
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
hvad skal der ske

hej jeg har knoklet som gal som stilladsarbejder i 10 år og og har gået on/off på sygedagpenge i 3 år mine skavanker er dobbeltsidet skulderlidelser nakkesmerter +slid i denne slidgigt i begge hofter kronisk lændesmerter og kronisk hovedpine så er mit spørgsmål om der er nogle der har nogle bud på hvad jobcenter vil visitere mig til førtid/flex/skåne jeg kæmper en kamp for at få en hverdag til at fungere og søvn er lige 0 grundet smerter håber der er nogle med samme lidelser som kan fortælle om hvordan det er gået dem
mvh lilleper
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 18:57   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Lilleper.

Hjertelig velkommen. Du skal fortsætte her på DIN tråd. Så skal vi nok hjælpe dig med alle spørgsmål efter bedste evne.

Er du i fagforening?
Gift?
Hvad mener du selv om dine skavanker...flexjob?
Har du nogle præcise diagnoser?
Hvad sider din læge?
Har du været på hospitalet ifb med dine skavanker?

I forbindelse med dit job som stilladsarbejde, er der på noget tidspunkt nævnt arbejdsrelateret nedslidning?
Hvis ja, har du så en kopi af denne anmeldelse til ASK, Arbejdsskadestyrelsen?


Jobcenteret har kun eet ønske at få dig i arbejde. Og det kommer du hvis ikke du er syg/handicappet nok.

Det vigtigste for dig nu er dit helbred, du skal udredes og have en eller anden form for behandling eller tilbud.
Så skal du, med vores hjælp, have indblik i den sociale Verden som kan være modbydelig og uforståelig.
Her skal du have lidt tålmodighed da du ikke kan lære spillets regler på få dage.

At få bevilget flexjob eller pension er særdeles svært. ALT skal være prøvet før det kan komme på tale.

Hvad med en revalidering? Men tag det roligt og skriv alle dine spørgsmål op, som de dukker op. Hvad vil du selv? Hvad mener du selv?

Hovedpine konstant! Det er jo ikke normalt.

Mange hilsner Peter

Sidst redigeret af phhmw; 10-06-2009 kl. 20:30. Årsag: stavefejl
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 21:03   #3
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
jeg har roator cuff syndrom og lige fået det anerkendt i ankestyrelsen
mine lændesmerter er anmeldt af arbejdsmedisinsk klinik
jeg går pt på ortopædkirug for udredning af mine skuldersmerter og skal mt skannes og venter også på mt skanning af nakke tror selv at hovedpinen kommer fra nakkesmerterne
jeg har slid skader i discos mellem 6 og 7 nakke hvirvel og konstateret slidgigt i begge hofter
mine lændesmerter skal vurderes af en nourolog før ask kan gå vidre i min sag arbejdsmedisinsk skriver i deres rapport at shulder og lændesmerter skyldes mit arbejde
så jeg vil bare høre om nogen måske har det samme og har fået flex eller førtids og vad jeg kan forvente at ende op med
jeg er i fagforening og de hjælper med ask og er også gift
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2009, 09:45   #4
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Hej Per
Jeg lider af næsten det samme som dig. Begge skuldre slidt op 2 gange discus i nakke og er halt.
Jeg har hængt i systemet i snart 2 år nu og bliver stadig sparket rundt i virksomheds praktik hvor formålet er at jeg skal blive selvforsørgende.
Mit råd er pas på dig selv og få alt på skrift
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2009, 11:28   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Lilleper.
Du er utålmodig og ønsker hurtige svar på om hvad det hele ender med.
Det kan vi alle forstå. Men du er i begyndelsen af et socialt spil.

Her er der 2 muligheder:
1. Din sag går let igennem til enten flexjob, revalidering eller pension. Måske kommer du i behandling, når læger har truffet afgørelse om hvad de kan hjælpe dig med. Så kan du måske blive selvforsørgende på 37 timer om ugen igen. Du får sagsbehandlere som i enhver situation overholder alle love. Du føler dig godt behandlet.

2. Din sag trækker ud, du opdager hen ad vejen at lovgivningen ikke overholdes, Arbejdsskadestyrelsen er også afventende og derved trækker din sag der, også ud. Du føler desperation over at der ikke kan træffes nogen beslutninger. Du får udskiftet dine sagsbehandlere. Muligvis bliver dine sygedagpenge forsøgt stoppet. Du kan havne imellem 2 stole, hvor du ikke engang kan modtage kontanthjælp da du er gift. Din kone har forsørgerpligt over for dig. Du bliver kastet ud i arbejdsprøvninger. Etc.

Derfor vil jeg råde dig til at holde fast på k10. Vi kender spillet regler. Vi ved at for at overleve skal man have et minimun af kendskab til lovgivningen, ellers vil din sagsbehandler have råderet over din fremtid. Hvilket er fair, HVIS LOVGIVNINGEN OVERHOLDES! og det er ikke lige det vi oplever i disse tider. Desværre.

SPØRGSMÅL:
Fra hvilken dato har du været sygemeldt og været på sygedagpenge?
Har du på skrift at Arbejdsskadestyrelsen har anerkendt din sag som arbejdsskade?

RÅD:
Søg aktindsigt i ALT. Hospitaler, læger, speciallæger og kommunen.
Køb en A4 mappe til alle dine papirer. Der kommer mange! Hold orden i disse.
Ingen telefon snak med din sagsbehandler, alt på skrift.
Hav tålmodighed, der findes ingen hurtige løsninger da du er under udredning.
Fortsæt her på DIN tråd med alle dine spørgsmål.

Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-06-2009, 16:15   #6
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
jeg blev syge meldt første gang fra august 06 til december 07 hvorefter de stopped mine penge gik så på dagpenge og afholdt ferie endtil jeg igen kunne få sygedagpenge
men denne gang kun i 3mdr så missed jeg en samtale og pengene blev stopped så dagpenge igen og ferie

sygemeldt igen i januar 09
under det første syge forløb på 16 mdr var det eneste der skete at jeg fik lavet en resourseprofil hos contra hvor de anbefallede arbejdsprøvning og derefter skete der intet

de pressede mig til at skrive under på en raskmelding og sagde at hvis jeg ikke gjorde det så var det på kontanthjælp men hvis jeg skrev under kunne jeg jo få dagpenge fra akassen så jeg var så dum at skrive under da jeg jo ikke kan få kontanthjælp da jeg er gift

under mit nuværende sygeforløb har jeg været til 1 samtale i marts og de sendte sagen vidre til baldersegade
som jeg ikke har hørt noget fra om samtale men de har sendt et brev at de har lavet anden opfølgning

angående ask så har jeg brev fra ankestyrelsen at de har omstødt ask afslag så nu ligger den tilbage i ask og de bliver ved med at indsamle oplysninger fra min behandlingling
tror de håber på en anden diganose så de ikke skal slippe nogen penge

min rygsag hos ask endte i ankestyrelsen og blev hjemvist pga manglende oplysninger til at træffe afgørelse og så sendte ask mig til nyvudering på arbejdsmedisinsk

derude var de uforstående over at jeg kom da han jo havde skrevet en rapport engang og undersøgt mig og skrevet at han mente det var pga af arbejdet at jeg havde lændesmerter
men han lavede en ny rapport hvor han skar tingene ud i pap
men kunne ikke forstå at ankestyrelsen havde hjemvist hvis de havde været i besiddelse af hans rapport

14 dage efter at de har modtaget hans nye rapport sender de så et brev at de vil have en specialerklæring fra en nourolog så nu går jeg og venter på en tid der

så det hele står lidt stille grundet lange ventetider på hospitalerne
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2009, 18:13   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Lilleper.
Jamen, så har du allerede erfaret at ikke alle der smiler til dig vil dig det bedste.

Læs følgende om stop af sygedagpenge: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Min erfaring med ASK Arbejdsskadestyrelsen er god, så her skal du ikke være nervøs for ikke at få en objektiv behandling. Indtil andet er bevist.

ATT.: "Hardcore piger" i må lige komme på banen omkring sygedagpengen da jeg ikke har det hele overblik.

Lilleper du slapper af og afventer pigernes spørgsmål. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-06-2009, 20:30   #8
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Du skal VIRKELIG være på vagt overfor dem i Baldersgade.

Jeg var strandet hos dem i 1½ år. Det første halve år skete der *intet*, så fik jeg et skema m. ressourceprofil tilsendt, som jeg selv skulle udfylde, og så skete der *intet* det næste ½ år igen, på trods af at Gigtforeningens og Rigshospitalets socialrådgivere rykkede dem.

Så løj de for mig og sagde, at min ressourceprofil var blevet for gammel, men det kan den ikke, sagde Gigtforeningens socialrådgiver, og så indrømmede de, at de havde smidt den væk! og det tog dem lang tid at få sat et privat firma på, der kunne lave en ny. Jeg havde skiftende sagsbehandlere, og alle var ekstremt inkompetente - een af dem stillede endda spørgsmålstegn ved min medicin og sagde, at han var "principielt imod pension"!

Derefter fik jeg en grøn sagsbehandler, der ikke kendte procedurene, og som derfor lavede flere fejl, så min ansøgning blev afvist med besked om, at der ikke forelå nok information. Det så de som grønt lys for at lukke min sag, selvom den ikke var færdigbehandlet, og så tog de lige mine sygedagpenge ved samme lejlighed. Da min mand påpegede det ulovlige i deres fremgangsmåde, erkendte sagsbehandleren det, men sagde 'at sådan var deres arbejdsgang', og at jeg kunne starte en ny sag op i et andet jobcenter. Det har jeg så gjort, og der var de RASENDE. De sagde, at de har fået mange af Baldersgade 'afsluttede' sager, og de var dybt forargede over den måde, jeg var blevet behandlet på.

Så sent som i går var jeg til et møde på handicapcentret, og der sagde sagsbehandleren også, at Baldersgade er berygtede, og jeg har hørt flere andre beskrive oplevelser, der ligner mine, også derfra.

Du kan selvfølgelig være heldig at få en sød og kompetent sagsbehandler, men belært af egne erfaringer og andres historier, så er mit råd: RYK dem, så snart der er gået 1 dag over tidsfristen. Stil krav! Tro ikke, at der sker noget, hvis du ikke holder dem i ørene. I min sag skete der først noget, da de ringede fra Gigtforeningen mere eller mindre dagligt for at presse på. Kend dine paragraffer, for du kan ikke stole på, at din sagsbehandler kender dem - eller vil bruge dem til din fordel. I den klagevejledning, jeg modtog, havde de f.eks. sakset den vigtigste klageparagraf ud. Den fandt vi kun, fordi der var en - jeg tror det var Hejdien - der havde skrevet om den her på K10.

Jeg er ikke selv så stærk i paragrafferne, men jeg ved, der er andre herinde der er det, så det vil jeg holde mig fra. Du skal bare vide, at du skal være efter dem hele tiden og kræve, at de har en plan, så du ikke også ryger for sygedagpengegrænsen, mens de fumler rundt og laver ingenting.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 11:19   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej lilleper jeg prøver lige at tage det hele fra en ende af , det første du spørger om er om du kan ende op med fleks eller pension, det er jo altid svært at svare på da det er meget forskelliget fra person til person , men jeg ville sige ja ud fra de ting du skriver ...

En anden ting som du SKAL være opmærksom på er at du skriver du har en sag i ask så derfor er det vigtigt at du skriver dig denne bag øret (gemmer den på din puter ) så du har den lige ved hånden når/hvis dagen kommer hvor de vil lukke og slukke for dine sygedagpenge ...

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller
Jeg kan ikke se nogen steder at du har søgt aktindsigt , har du ikke det så er det vigtigt at få det med det samme, for pludselig er dagen der hvor du skal bruge den og så er de ikke kendt for at være hurtige eller overholde regler og love i Baldersgade ...

Du finder en skrivelse om aktindsigt her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Du ved jo godt at du ved hvert møde fra nu af skal have bisidder og optager med ikk ? det kan vise sig at være det der kan redde dig i sidste ende da dine oplevelser bestemt ikke er de samme oplevelser er de samme som en evt jobkonsulent /sagsbehandler har ...

Ligeledes kan det være en god ide altid at skrive til sin sagsbehandler frem for at ringe .. det er ikke engang en god ide det er et absolut must ...

Jo mere dokumentation du har på deres liggyldighed jo større chance har du for at få dine rettigheder i sidste ende ...

Du skriver også at
Citat:
under mit nuværende sygeforløb har jeg været til 1 samtale i marts og de sendte sagen vidre til baldersegade
som jeg ikke har hørt noget fra om samtale men de har sendt et brev at de har lavet anden opfølgning
Denne ville jeg hvis jeg var dig kopiere og sende til sagsbehandler der har skrevet til dig , og skrive noget i stil med ...
Citat:
Jeg kan ikke helt forstå denne skrivelse fra jer af , jeg har været til en syge opfølgning i marts og så har jeg (skriv dato ) modtaget denne skrivelse og jeg stiller mig undrene over at i kan lave en syge opfølgning uden min tilstedeværelse ej heller er jeg blevet ringet op af jer, kan i oplyse mig hvad denne syge opfølgning indebære og sende mig en aktindsigt af den ...
Og brevet skal sluttes af med at oplyse at du vil have den lagt ind i din sag, på den måde har du selv gjort kommunen opmærksom på at de vist har glemt en syge opfølgning , problemet er at når du render ind i varigheds grænsen så vil kommunen ikke kunne stoppe dine sygedagpenge hvis ikke de har lavet deres syge opfølgninger som de skal i følge loven, ved at sende dig sådan en skrivelse får de det til at se ud som om de laver opfølgning uden dog at gøre det , og det skal du have gjort opmærksom på ..


Så skriver du også omkring ressourceprofil...
Citat:
sygemeldt igen i januar 09
under det første syge forløb på 16 mdr var det eneste der skete at jeg fik lavet en resourseprofil hos contra hvor de anbefallede arbejdsprøvning og derefter skete der intet
Vil det sige at du ikke har fået den opdateret under denne omgangs sygdom ?

Hvis det forholder sig sådan så skal du have med i din skrivelse til din sagsbehandler (om opfølgningen ) noget omkring ressourceprofilen , her kan du feks skrive noget ala....

Citat:
Ligeledes skal jeg gøre opmærksom på at kommunen ikke har opdateret min ressourceprofil , trods at der er kommet både forværring til og nye oplysninger , jeg er oplyst om at ressourceprofilen er netop et af de vigtigste redskaber til at finde ud af hvor man står i forhold til arbejdsmarkedet, derfor mener jeg at det er underligt at kommunen på intet tidspunkt har ønsket sammen med mig at opdatere min ressourceprofil , den jeg har er helt tilbage til (skriv dato og år ) tillige er den udarbejdet af Contra som jeg har forstået er ulovligt i henhold til principiel afgørelse http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx

Hvor det netop vægtes at KUN kommunens sagsbehandler kan udarbejde en ressourceprofil og ikke en privat aktør (som Contra)

Jeg skal derfor bede om at min sag kommer på rette spor, at der bliver lavet syge opfølgning sådan at jeg ved hvor jeg står henne at der laves en ressourceprofil sådan at kommunen har en ide om hvor jeg står henne i mit sygdomsbillede samt at der laves en plan sammen med mig om hvad der skal ske ...

De to skrivelser skal du lige redigere i og klippe klistere sådan at det bliver dine egene

Jeg ved at det er meget arbejde at være syg og det er hårdt , men i sidste ende kan det gavne dig selv at du viser dem at du ved hvordan din sag skal køre og at du endda gerne hjælper dem hvis ikke de ved det, de vil få meget svært ved at lukke for dine sygedagpenge hvis du hele tiden følger med og oplyser dem om de fejl de laver hen af vejen ...

Og ikke mindst så handler det om at være sygemeldt og være tilbage på arbejdsmarkedet i en eller anden form om samarbejde mellem dig og kommunen , ved at skrive til dem hver gang der er noget du undre dig over ved at skrive til dem om ting du ikke syntes kan passe , ja så viser du til en evt anke at du har gjort alt hvad du kan og at kommunen faktisk selv vælger at fejle , da du jo oplyser dem om hvad det er de skal gøre ...

Du kan også ende med at være heldig at den sagsbehandler du har tænker "irriterede mand " og de ud fra det vælger at få din sag på rette spor og gøre tingene som de skal , fordi de ved at de vil stå dårligt i en anke .. og på den måde vil din sag kunne gå hurtigere og mere problemfrit ..

Hvad ang dine første sygeforløb så lyder de også lidt skummel men jeg ville nok hvis jeg var dig , vælge mine kampe forstået på den måde at den sag du er igang med kan sagtens blive lang uretfærdig og besværelig , så her ville jeg nok lægge mine ressourcer og få den overstået og i orden ...

Håber at du kan bruge det til noget og at jeg ikke helt har misforstået din situation ellers må du skrive igen ...

mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 14:35   #10
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
tak for dit svar

er en opfølgnigsplan det samme som en resourse profil

i min opfølgningsplan står der der at de afventer udredning af mine undersøgelser
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
hvad mon der nu skal ske. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 10-09-2012 22:35
Hvad skal der til...... MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2011 12:06
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension