K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2009, 14:10   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
K10 kommer i avisen og Folketinget!

Jeg vil henlede opmærksomheden på vores eget link:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664&page=3 som både Socialudvalgsformand Martin Henriksen og minister Karen Ellemann har fået henvisningen til. Således alle kan se k10 dokumentation for kommunernes bevidste lovbrud om lange sagsbehandlingsfrister. Sidste nyt:
http://lokalavisenamager.dk/default....rtikel&id=1788
Hilsen Peter stædig

Sidst redigeret af phhmw; 09-06-2009 kl. 15:41. Årsag: tilføjelser
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 17:41   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs følgende "leder" i avisen om k10 og vores arbejde på side 2 "Ærlig talt" af journalist Claus Andersen
http://www.e-pages.dk/lokalavisenamager/37/

Hilsen Peter stædig

Sidst redigeret af phhmw; 09-06-2009 kl. 17:44. Årsag: tilføjelser
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 22:49   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
He Peter stædig hvor er det ærgeligt at vi ikke alle besidder din evne til at bide os fast når noget er for dårligt

Skide godt råbt , man kan ikke lade være at tænke på hvornår kommune og stat begynder at tage folks retssikkerhed alvorligt ...

Måske det var en god ide at vi lige tog et screendump af den side og sendte den med rundt til div kommuner når vi sender vores årlige I HAR GLEMT NOGET mail

godt gået Peter
  Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 07:30   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jamen Hejdien.
Det er skam gjort. Jeg har skrevet til Martin Henriksen DF, som har modtaget vores store link "Statusrapport Svarfrister" som Web har lavet til mig for mange år siden.

Her står beskrevet punkt for punkt vores kamp og dokumentation dag for dag.
Breve fra ministerne samt alt hvad en uvidende har brug for for at forstå helheden.

Nu skal der bare lige holdes øje med §20 spørgsmålet fra Martin Henriksen til Karen Ellemann. Når jeg kender det kommer der en henvendelse til ministeren Karen Ellemann.

Så rolig du, du har jo selv været med til at "lære mig op". Vi tales.
Mange hilsner Peter Stædig

PS. Kan du huske, for år tilbage, hvor naive vi var i socialminister Eva Kjer Hansens tid? Vi roste og og troede på at der snart kom løsninger....bla....bla... bla...men vi er heldigvis stadig naive....men vi er også blevet meget klogere på den menneskelige race.

Sidst redigeret af phhmw; 10-06-2009 kl. 07:37. Årsag: ps
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 14:18   #5
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
DF's Martin Henriksen er evt. kommet på banen

Her er så en pressemeddelse fra DF:

Citat:
DF kræver redegørelse om socialrådgiveres lovbrud

Formand for socialudvalget, Dansk Folkepartis Martin Henriksen, kræver nu en redegørelse for omfanget og effekten af socialrådgiveres brud på loven fra indenrigs- og socialminister Karen Ellemann (V). Det sker på baggrund af en rundspørge, foretaget af Politiken, hos 1.060 socialrådgivere, hvoraf halvdelen svarer, at de jævnligt ikke kan leve op til lovgivningens krav.

- Det er naturligvis stærkt utilfredsstillende, og ikke mindst utroværdigt over for borgerne, hvis kommunerne ikke lever op til lovgivningen. Når kommunerne råber på mere selvstyre, så skal de også levere varen på de områder, hvor de i dag har muligheden for det. Socialrådgiverne træffer vigtige beslutninger i udsatte menneskers liv hver dag, og de skal selvfølgelig have ordentlige arbejdsforhold, siger Martin Henriksen.

- Jeg vil nu bede socialminister Karen Ellemann redegøre for problemets omfang, og også inddrage økonomien heri. Vi skal finde de dårlige og ikke mindst de gode kommuner, så de positive erfaringer kan udbredes. Så kan vi forhåbentlig komme de negative eksempler til livs, siger Martin Henriksen.
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 14:50   #6
Maximus482
Udmeldt af K10
 
Maximus482s avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2009
Indlæg: 19
Styrke: 16
Maximus482 er ny på vejen
Efter en artikel i Sjællandske i går d.9/6, hvor der er blevet indberettet flere klager, til borgerrådgiveren i Næstved kommune, og hvor byrådsmedlem Michael Rex (DF), gav udtryk for, at det var utilfredsstillende, at kommunen ikke levede op til egne visioner, samt brød loven på andre områder, sendte jeg Michael Rex en mail, med henvisning til min egen sag. Michael Rex svarede efter ca. en time, og oplyste, at han ville stille Næstveds borgmester nogle spørgsmål.
Endvidere lufter Michael Rex muligheden, for at gå videre med sagen.
Maximus482 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 20:33   #7
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Så har ministeren svaret M.H.

Her kan læses start svaret og spørgsmålet:

Spørgsmål nr. 463:
”Vil ministeren venligst kommentere på Politikens artikler d. 10. juni 2009, om en rundspørge foretaget blandt 1.060 socialrådgivere, hvoraf halvdelen svarede nej til, at »de inden for de seneste tre år har kunnet leve op til de retningslinjer, som loven stiller til dit socialfaglige arbejde«, og vil ministeren tilkendegive om ministeriet er bekendt med resultaterne af lignende rundspørger eller undersøgelser, der af- eller bekræfter billedet, og kan ministeren oplyse, såfremt ministeren kan bekræfte billedet, hvad der kunne tænkes at ligge til grund, herunder økonomiske prioriteringer i kommunerne, for tilstanden, og hvad agter ministeren at gøre fremadrettet?”
Svar:
Først og fremmest vil jeg gerne understrege, at loven naturligvis skal overholdes. Reglerne er jo til for at sikre, at der iværksættes de rigtige indsatser over for udsatte børn og familier så hurtigt som muligt. Det gælder ikke mindst kravet om, at man skal foretage en undersøgelse af barnets forhold for at finde frem til den rette hjælp for barnet og kravet om, at en sådan undersøgelse skal være afsluttet inden 4 måneder.
Derfor vil jeg gerne gøre op med enhver opfattelse af, at reglerne er til for at besværliggøre socialrådgivernes arbejde. Det er ganske enkelt ikke tilfældet.
...............
Hele svaret her:
Endeligt svar på Alm. del - Spørgsmål 463

Og kan det så bruges til noget? Det må i så bedømme
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 21:47   #8
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Håber der sker noget nu både i Tårnby men også resten af landet.
Men hold da op det bliver godt når engang man får den behanding man har krav på.

Men er bange for at det er varm luft fra DF.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom K10 lige i avisen supersus Politik og Samfund 25 03-06-2012 22:34
Lægekonsulenter (Tv Avisen) annagw Lægekonsulenternes Rolle 14 23-06-2011 23:31
Sorø kommune i avisen!!! hopper Alt det andet 22 12-01-2011 08:15
Dyr sygdom! - indslag i TV-Avisen på DR ocdinderstinde Politik og Samfund 19 12-08-2008 15:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension