K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2007, 02:48   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Ekslandsdommer om retssikkerhed i kommunerne

Hør denne udsendelse.

Er stadig aktuel - og interessant.

Penge før lovgivning. Revision i kommuner.

Om handicappede osv.

Om borgmestre og ministre etc. og retssikkerhed.

Betingelser for at kalde det en retsstat.

Diskrimering, lovoverholdelse, menneskerettigheder, nepotisme og meget andet.



Holger Kallehauge
Citat:
Sendt 17. april 2006 kl. 14:45 på P1 Holger Kallehauge (44:20)
Tilrettelæggelse:
Ove Gibskov

Medvirkende:
Holger Kallehauge / formand for PTU

"Skønt retssikkerheden her i landet på mange områder er meget høj, gælder det ikke i kommunerne, som går meget mere op i at overholde deres budgetter end i at garantere deres borgeres retssikkerhed." Det mener Holger Kallehauge, som er forhenværende landsdommer og formand for PTU - det vil sige Foreningen af Polio-, Trafik- og Ulykkesskadede.


Skrevet af: Janne Nielsen
http://www.dr.dk/P1/Samfundstanker/U...4/18180602.htm
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2007, 01:34   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Retssikkerhed og personfølsomme data

Citat:
Politikeremisteradgang til cpr-numre
Dataoprydning er fortsat i gang i Gribskov Kommune. Politikerne kan nu ikke længere se borgernes personlige oplysninger.

Lagt på nettet: 02. December 2007 22:36

Af Jesper Sabroe

Gribskov Kommunes byrådspolitikere har nu ikke længere adgang til borgernes cpr-numre og personlige oplysninger. Tidligere på måneden førte netop det forhold til, at kommunen blev anmeldt til Datatilsynet.
- Jeg kan konstatere, at ét af de forhold, som jeg klagede over til Datatilsynet, nu er rettet, og det er jeg da tilfreds med, siger byrådsmedlem Mette Tolstrup (S), der glæder sig over, at hun ikke længere har adgang til borgeroplysninger.
Hvorfor byrådspolitikerne skal have adgang til borgeroplysningerne i Gribskov Kommunes interne edb-system, er et af de ni spørgsmål, som Datatilsynet har stillet til Gribskov Kommune, efter at Frederiksborg Amts Avis beskrev, hvordan der via kommunens interne net var adgang for kommunens ansatte og byrådsmedlemmer til personlige oplysninger såsom cpr-numre for 43.000 borgere samt ansatte i kommunen.
- Samtidig har jeg fået en henvendelse fra en borger, der var bekymret over en for bred adgang for de ansatte til en specifik gruppe sager, og det er også blevet rettet, så det ser ud til, at man er ved at rydde ordentligt op, siger Mette Tolstrup.
Oprydningen betyder også, at en række mødereferater fra blandt andet kommunens skolebestyrelser for tiden ikke kan læses på nettet.
- Det hænger sammen med, at de i øjeblikket gennemgås for personfølsomme oplysninger. Derfor er nogle dokumentgrupper endnu ikke re-publiceret på hjemmesiden, oplyser kommunaldirektør Mogens Hegnsvad. sabroe
frederiksborgdb-faa.dk
http://www.dagbladetonline.dk/apps/p...8&Profile=1000
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 02:33   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hør denne udsendelse.

Er stadig aktuel - og interessant.

Penge før lovgivning. Revision i kommuner.

Om handicappede osv.

Om borgmestre og ministre etc. og retssikkerhed.

Betingelser for at kalde det en retsstat.

Diskrimering, lovoverholdelse, menneskerettigheder, nepotisme og meget andet.



Holger Kallehauge


http://www.dr.dk/P1/Samfundstanker/U...4/18180602.htm
Jeg fik bare lyst til at hive denne tråd frem igen.

Den er meget aktuel i forhold til de debatter, vi har på siden p.t.

Og har du ikke hørt nedenstående før, så hør "Firmaets mand"... en lægekonsulent, der fortæller, hvordan "man" gør.

Citat:
Spørgsmålet er, om de kommunalt ansatte lægekonsulenter i nogen tilfælde fortsat vil have afgørende indflydelse på, hvem der kan få førtidspension.

http://www.dr.dk/P1/Dokumentarzonen/.../03/000024.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 10-02-2009 kl. 02:36.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 15:35   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Spørgsmålet er, om de kommunalt ansatte lægekonsulenter i nogen tilfælde fortsat vil have afgørende indflydelse på, hvem der kan få førtidspension.


DET ER DEM DER AFGØR DE FLESTE SAGER.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 16:08   #5
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Spørgsmålet er, om de kommunalt ansatte lægekonsulenter i nogen tilfælde fortsat vil have afgørende indflydelse på, hvem der kan få førtidspension.


DET ER DEM DER AFGØR DE FLESTE SAGER.
I mit tilfælde har jeg 2 kommunalt ansatte lægekonsulenter, der begge sagde, at der ikke er anden udvej for mig end pension (samme som egen læge og speciallæge), og alligevel sagde kommunen nej og tog mine sygedagpenge.

Det lader til, at de har mest at skulle ha' sagt, når de kan spare kommunen penge. Hvis ikke, kan de overhøres.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 17:02   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
I mit tilfælde har jeg 2 kommunalt ansatte lægekonsulenter, der begge sagde, at der ikke er anden udvej for mig end pension (samme som egen læge og speciallæge), og alligevel sagde kommunen nej og tog mine sygedagpenge.

Det lader til, at de har mest at skulle ha' sagt, når de kan spare kommunen penge. Hvis ikke, kan de overhøres.

Ups Morgause du har en pointe her..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 14:10   #7
Maximus482
Udmeldt af K10
 
Maximus482s avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2009
Indlæg: 19
Styrke: 16
Maximus482 er ny på vejen
Yep.
Jeg kender det. 3 overlæger, i hver deres landsdel, plus min egen læge, har siden 2003 anbefalet en pension. Næstved kommune er ligeglad. Deres egen borgerrådgiver gider de ikke lytte til, og ej heller min advokat. Selvom jeg har været i DRp4, er kommunen ligeglad. De har 2 gange ulovligt taget mine sygedagpenge. Sidst blev de underkendt af beskæftigelsesankenævnet i Marts. Alligevel har kommunen nu i 2 mdr. udbetalt mig kontanthjælp. De lyver, i min sag, de taler ned til mig, og benægter det efterfølgende, med besked om, 'at jeg har pligt til at medvirke til afslutning af sagen'.
JEG KOM TILSKADE PÅ MIT ARB. I 1992!....
Problemet er, at kommunerne kan sanktionerer os borgere, men vi kan ikke sanktionere kommunen. Kunne man ikke få et system, hvor kommunerne kunne idømmes dagbøder, for sjusk og smøl?..
Maximus482 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Retssikkerhed? Rasputin Skal kommuner ikke overholde loven? 15 31-05-2013 22:05
retssikkerhed i sagsbehandling østerbro Alt det andet 3 11-02-2011 12:29
Retssikkerhed??? lena Politik og Samfund 3 29-03-2008 19:02
Om retssikkerhed zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 15-06-2007 08:42
Retssikkerhed zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 04-06-2007 12:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension