K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2009, 13:12   #121
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
http://www.ft.dk/default.asp?id={A84CA0C2-7462-47AF-B1D6-8F3055126EE6}
Forstår ikke hvorfor linket ikke er klikbart her... Kopierer man det op i adresselinien - virker det fint. Lige som alle andre links i denne tråd. Måske er nogle computere over-sikrede?
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 17:16   #122
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
vBulletin ændre ikke selv url adresser hvor der er tuborg tegn i..

http://www.ft.dk/default.asp?id={A84CA0C2-7462-47AF-B1D6-8F3055126EE6}

Hvis man sætter linket ind som man skal ved at trykke på og sætte linket ind der...så vil det virke...

http://www.ft.dk/default.asp?id={A84...-8F3055126EE6}
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 19:40   #123
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak for undervisningen, web... det er åbenbart kunne den, der har voldt mig problemer. Så blev jeg heldigvis det klogere.

......................

Og så dagens indslag i følgetonen om tvangsaktivering af sygemeldte.

Citat:
Man ser for sig horder af sygemeldte, bevæbnet med krykker og pumpet med medicin, vandre ind på fabrikker og kontorer og sætte gang i økonomien.

Det sørgelige er, at netop denne gruppe i forvejen er hårdt ramt af regeringens stramninger på det sociale område. Sidste år råbte fagforbundet 3F vagt i gevær, fordi mange af deres medlemmer er ved at ryge igennem det sociale sikkerhedsnet og efter et år på sygedagpenge ender uden en krone i indtægt.

Citat:
På cirka samme måde, har man fået kommunerne til at gøre det beskidte arbejde inden for børnepasning, ældrepleje og velfærd i det hele taget.
http://www.arbejderen.dk/index.aspx?..._ID=44&C_ID=76


PS... Ringsted Kommune HAR droppet fitness-aktiveringen.

Det kan man læse om i denne tråd her... hvor man også kan læse om, hvilke beskidte metoder man bruger, når der skal forelægges ting til beslutning.... man "glemmer" at vedlægge de vigtige og meget afgørende bilag... Sikke et samfund.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=8334

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 25-04-2009 kl. 19:47. Årsag: oplysning om ringsted tilføjet
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 02:22   #124
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Så er der åbnet for en debat på Information om forsøget.


Citat:
For knap en måned siden forsøgte Hjort Frederiksen at tørre aben af på statens advokat, Kammeradvokaten, som i et notat har behandlet forsøgsordningen. Det skete på et åbent samråd i Folketingets beskæftigelsesudvalg, hvor Hjort Frederiksen slog fast, at Kammeradvokaten havde sagt god for lovligheden.

Men den abe ønskede Kammeradvokaten ikke at have siddende på sig, for Kammeradvokaten har - hvilket tydeligt fremgår - slet ikke forholdt sig til lovligheden af forsøget, og det har han nu meddelt Folketinget.
Citat:
Ministeren går formentlig fri, kun Dansk Folkeparti kan fælde ham, og det sker næppe



http://www.information.dk/189090

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 26-04-2009 kl. 02:25.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 09:16   #125
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg sider så stille (igen) og tænker:

Hvordan skal dette forsøg overhovedet kunne give et rigtigt billede af det som Hjort ville have ud af forsøget?

Forsøget skulle afklare om aktiverings "behandlingen" rent faktisk gør folk hurtigere raske, men hvordan har de tænkt sig at vurdere, om aktiveringen har haft en helbredende virkning? Ved at se på hvor mange der ikke har mistet retten til dagpenge mon? Jeg tror det. ER der andre måder at vurdere forsøget på? Har man tænkt sig at spørge forsøgspersonernes læger, om de vurderer at disse personer er blevet mere raske? næppe.

Det er jo bare ikke KUN aktiveringen der vil have en effekt her (hvis den overhovet har en helbredende effekt), for det vil riscikoen for at miste sine sygedagpenge jo også (og sikkert langt mere end den forige), og mange vil helt sikkert tage på arbejde syge, selv om de egentligt ikke er raske nok, af frygt for at miste deres sygedagpenge, og vupti! så bliver angsten for eksistensgrundlagets forsvinden pludseligt en "helbredende faktor" i Hjort og Støjbergs konkluderende rapporter.

Hvordan kan man så sige, at man har en ærlig undersøgelse af om aktiveringen har en helbredende effekt?

Jeg synes faktisk at det forsøg er på grænsen til det direkte fordækte, for Hjort er udmærket godt klar over, at han får "angsten for at miste eksistensgrundlaget" til at ligne en helbredende effekt på sygdom, for hans efterfølger Støjberg vil bare konstatere at alle der er blevet i aktiveringen hele forsøget igennem er blevet raske, det er mit umiddelbare gæt.

Det er min "klokkeklare mening", at dette forsøg ikke er i stand til at bevise noget som helst andet end hvor stor frygt Hjort's tidligere tyrrani giver... det vil ikke fortælle noget som helst om nogen "helbredsfaktor" på grund af aktivering.

Nogen burde spørge Enhedslisten, SF eller Socialdemokraterne om de kunne tænke sig at spørge folketinget om HVORDAN man vil vurdere dette forsøg, og pointere netop denne frygt som modvirkende faktor i resultaterne... jeg har desvære ikke selv lige tid til det pt... men måske jeg gør det NÅR jeg får tid.
  Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 09:51   #126
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
ok... jeg har sendt følgende til Barfoed og Öslem:

Hej xxx.

Jeg har haft skrevet til dig et par gange, omkring min situation med 20 år i systemet som psykisk syg, og vil lige indlede mit brev til dig med at sige, at min hårde kamp de sidste 1½ år af de 20 har haft virkning... jeg er nu tilkendt førtidspension fra 1.maj 2009, hvilket jo også er dagen hvor i skal ud og tale for vores alles velfærd... det synes jeg er lidt et sammentræf, men lidt sjovt egentligt.

Men men... man bliver jo ikke mindre aktiv af at være førtidspensionist, selv om Hjort flere gange taler om førtidspension som social deroute, så jeg er stadig meget engageret på bla.a. K10, hvor jeg forsøger at hjælpe andre med retsikkerhedsproblemer, og i den forbindelse har jeg lige pt. fokus på den omdiskuterede forsøgsordning, som VKO ufortrødent lader fortsætte, på trods af at det ikke er vurderet om det er lovligt.

Jeg er dog kommet til at tænke på en anden ting i forb. med netop dette forsøg, som jeg ikke ved om i har med i overvejelserne når i går VKO på klingen:

Har VKO og Hjort/Støjberg givet nogen forklaring på, HVORDAN man vil evaluere forsøget når det er færdigt? ... vi kan jo tydeligt se på evalueringen af bla.a. 300 timers reglen, at det er så fordækt som det overhovedet KAN blive, og min mening er desvære, at det samme vil ske med sygedagpengeforsøget.

Hvordan vil man bære sig ad med at vurdere, om aktivering/job har en helbredende virkning, og får de sygemeldte hurtigere raske og tilbage på job? ... en ting er, at det ikke er bevist, ej heller har været igennem medicinalindustriens godkendelse, at arbejde helbreder, eller kan behandle sygdom, men hvad med angst faktoren i det hele?

Hvor mange af de syge vil reelt BLIVE i aktiveringen eller jobbet, af frygt for ikke at miste deres sygedagpenge? ... hvordan vil Hjort/Støjberg kunne skelne frygt fra reel bedrende virkning af aktivering i dette forsøg i sidste ende?

Mit gæt er, at Støjberg med hjælp fra "puppetmaster Hjort" vil konkludere at forsøget er lykkedes på baggrund af en så simpel ting, som HVOR MANGE der ikke har mistet retten til sygedagpengene... nøjagtigt som Hjort gjorde det med evalueringen af 300 timers reglen. Frygt vil altså i sidste ende blive "omformet" til reel helbredende effekt hvis jeg gætter rigtigt.

Jeg synes det ville være godt, hvis i som opposition fik spurgt grundigt ind til disse spørgsmål overfor regeringen, for min erlige mening er at dette forsøg ikke vil give et gyldigt konklusionsgrundlag i sidste ende... den vil snarere evaluere effekten af Hjort's kontrol tyrrani og magtmisbrug, end den egentlige ønskede helbrende effekt.
  Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 11:22   #127
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Interessant, Razmo... Meget interessant.

Gunvor Auken skrev om det samme i december sidste år:

Citat:
klippekort til et Fitnesscenter og kurser i kommunikation samt stress- og konflikthåndtering. Her er et marked for alverdens konsulentfirmaer. Hvor mange mon bliver raske af det, og hvor mange mon bliver mere syge af det? Man gør i hvert tilfælde ikke sygemeldte med alvorlig stress eller depression mere raske ved at stresse dem yderlige og slet ikke, hvis de skal tilbage til en arbejdsplads, hvis arbejdsmiljø er en væsentlig årsag til sygemeldingen.
http://www.information.dk/176759

Jeg har nogle flere ting, man kunne spørge om:

1. Hvor effektivt arbejder en medarbejder, som er tvunget på job, FØR medarbejderen er 100 procent rask?

2. Hvor mange medarbejdere får tilbagefald af sygdom, fordi de er begyndt på arbejde, FØR de er 100 procent raske?

3. Hvad koster det sundhedssystemet at behandle "tilbagefald"?

4. Hvad koster det samfundet, at syge får stress oveni deres oprindelige sygdom?

5. Hvor mange fejl bliver der begået på arbejdet af endnu ikke raske medarbejdere?

6. Hvad koster det arbejdsgiverne, at medarbejderne begår fejl, at der ikke arbejdes på fuld tid, at der ikke kan planlægges, fordi medarbejderen får tilbagefald osv.?

7. Hvordan bliver motivationen påvirket på arbejdspladsen, når syge medarbejdere sidder og hænger, fordi de er for syge til at være der?

8. Hvem bliver frustrationerne rettet mod, når man er presset til at gå på arbejde? (Arbejdsgiveren?) Og hvilke konsekvenser får det for samarbejdet mellem ledelsen og medarbejderne?

Ja, der er jo 1.000 spørgsmål.

Og i tråd med dine tanker, Razmo, så bliver motivationen for at gå på arbejde ødelagt, hvor den før har været der som en selvfølge, og at man med glæde passede sit arbejde... det, der hedder arbejdsglæde... bliver til arbejdsangst.

Hvordan bliver en fremtid UDEN arbejdsglæde?

Hvordan bliver en fremtid, hvor man "kun" går på arbejde for pengenes skyld og ikke, fordi man er "arbejdsglad"?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 26-04-2009 kl. 11:34. Årsag: tilføjelse om Gunvor Auken
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 12:30   #128
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og så må der vel også være et meget væsentligt spørgsmål ...

Hvordan vil man kompensere familier der evt bliver ramt af dødsfald fordi nogen ikke tør at lade være med at møde op ...

At det kan blive resultatet at man vil opleve dødsfald ja det burde man ikke være i tvivl om hvis man har læst ellen ryge Olsens bog ..

Ergo vi kan komme derud hvor det bliver aktivering med livet som indsats ...

Så er det ikke kun sygedapgenge der ryger men hele familien ... jamen det er da flot
  Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 21:09   #129
Maximus482
Udmeldt af K10
 
Maximus482s avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2009
Indlæg: 19
Styrke: 16
Maximus482 er ny på vejen
Det har intet med CHF at gøre, det jeg får ud af, at klikke på dette link. Det handler om lyskryds i Viborg, og økonomi i Kina!...
Maximus482 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2009, 16:22   #130
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Kammeradvokaten: Lovligt at aktivere sygemeldte d. 29/4-09

Det var ikke sandt, da finansminister Claus Hjort Frederiksen oplyste Folketinget om, at Kammeradvokaten havde godkendt lovligheden af et forsøg med aktivering af mennesker, der er sygemeldt fra deres arbejde. Det har vi påvist her i Orientering. Men nu har Kammeradvokaten undersøgt forsøget og konkluderer, at forsøget er lovligt.

Ifølge Kammeradvokaten, kan den forsøgsparagraf, der findes i sygedagpengeloven godt bruges til at sende sygemeldte i aktivering og lukke for udbetalingen af sygedagpenge, hvis de ikke møder op. Og det også selvom mennesker sygemeldt fra deres arbejde normalt ikke kan presses i aktivering, ifølge den gældende lov.

Denne vurdering fra Kammeradvokaten - at forsøget derfor er lovligt - henholdt den nuværende beskæftigelsesminister, Inger Støjberg, sig i dag til, da hun var kaldt i samråd i Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg.

Men de to universitetsjurister, der her i Orientering tidligere har udtalt sig om sagen, mener fortsat, at forsøget er ulovligt.

Læs mere http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../29/175046.htm
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel Job og førtidspension ErikD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 06-04-2011 00:03
Advarsel!!!! Ragdoll Det er da strengt ! 21 17-04-2009 12:00
Advarsel stenbuk Din historie 2 12-05-2008 22:29
ADVARSEL!!! Willis nhg21 Din historie 0 03-01-2007 14:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension