K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2012, 17:13   #41
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Du lever virkelig i en parallel verden.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 18:11   #42
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Tilbage til gryderne, om nogle få år det blive den eneste mulighed for kvinde arten, også i DK, om du kan lide eller ej.
Jeg ved ikke om du er dum eller uvidende, Karo - men nu gider jeg i hvert fald ikke "snakke" mere med dig.

Du har sat dig for at være på tværs af alt og alle - og det er ikke befordrende for et ellers godt forum.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 20:03   #43
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Jeg ved ikke om du er dum eller uvidende, Karo - men nu gider jeg i hvert fald ikke "snakke" mere med dig.

Du har sat dig for at være på tværs af alt og alle - og det er ikke befordrende for et ellers godt forum.
Hmmm, men alligevel så skriver jeg på det samme forum som de kloge og "vidende" som dig og en del af andre er, på dette forum. Sjovt, ikke…

Jeg lover dig Zastrow, at det som jeg skriver blive læst og analyseret af mange og der findes en kærne som virkelig forstår var jeg skriver om, og det er jeg godt tilfreds med.

Og husk venligst også på, at dette forum kan googles og oversættes til alle verdens sprog.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 20:06   #44
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Du lever virkelig i en parallel verden.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 20:09   #45
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Du lever virkelig i en parallel verden.
Og alligeved skriver jeg på det samme forum som sådan en som dig, som lever i den "rigtige vedrden".
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 20:23   #46
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Tilbage til gryderne, om nogle få år det blive den eneste mulighed for kvinde arten, også i DK, om du kan lide eller ej.
Den må du altså længere ud på landet med.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 21:17   #47
Manja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2012
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 3
Styrke: 0
Manja er ny på vejen
Unhappy Tilbage på sporet, tak

Jeg er ny på denne side, og trådens første indlæg bragte mit p.. i kog... igen.... lige som en del af de senere indlæg.
At man får 3000 kr mindre før skat som samboende førtidspensionist kan jeg godt acceptere, men at min pension yderligere skal nedsættes pga en samlevers indtægt for 1 mdr finder jeg ikke rimeligt. (Har for januar kun fået 12000 før skat). Vi har ikke skrevet under på gensidig forsørgerpligt som man jo gør, når man vælger at indgå ægteskab.
Hvis nu forholdet ikke længere holder, så er jeg stadig bundet til at blive, fordi jeg ikke kan skaffe penge til indskud, møbler, flytning osv.
Hvilken forskel er der egentlig på kommunen og en alfons????
Manja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 15:46   #48
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Ja, tråden skal vist tilbage på det rette spor..

Jeg må sige, at jeg er overrasket over at der er så mange brugere, der mener at det er helt okay at trække i ens førtidspension, hvis man flytter sammen. Ja, jeg får næsten en mistanke om, nogle brugere er kommunens egne bitre sagsbehandlere, men hvad ved jeg?
Andre har holdninger, som jeg finder ret oldnordiske, som handler om at det er helt okay at partneren skal forsøge og betale mere eller (hvis man er gift) det hele. Dette mener jeg absolut ikke er rimeligt, men temmeligt uværdigt og man bliver faktisk umyndiggjort i vores moderne samfund. Man får jo, som andre klogt har skrevet, heller ikke mindre i løn ude på arbejdsmarkedet, hvis man er samboende eller gift. Dette forsørgelses problem viser en tydelig kløft imellem generationerne. Er man født i 70-80 erne, som jeg selv, så deler man 50/50. Jeg har selv både uddannelse og arbejde bag mig, før jeg blev førtidspensionist, og har boet sammen med andre, men ligegyldigt om han tjente mere eller mindre, så har vi delt de fast udgifter lige over. Mine partnere har da aldrig betalt hele huslejen, selvom de tjente mere og sådan fungerer det altså også for de andre i min generation, i hvert fald for dem som jeg kender. Dette er år 2012 vi lever i, ikke 1950´erne eller længere bagud.

Jeg synes fortsat at det er forkasteligt, at enlige førtidspensionister bliver straffet, hvis de finder en partner, plus at partneren også bliver straffet. Plus at jeg mener, at det er et stort problem, at der ikke findes nogle klare regler om, hvor tit man f.eks. må have lov til at overnatte hos hinanden, hvis man ikke bor sammen, men bare er kærester. Jeg tror, at de uklare regler skyldes, at det simpelthen ville være et brud på menneskerettighederne, hvis man skrev dem ned sort på hvidt. "Staten bestemmer hermed, at førtidspensionister kun må have kønslig omgang med deres partere 2 gange om ugen og at parteren må ikke børste tænder om aftenen eller medbringe rene underbukser til næste dag. De må under ingen omstændigheder spise sammen." Hvad bliver det næste? Skal vi have et stort F syet på vores frakker?

Jeg erkender at det er dyre at bo alene, end hvis man er to, men man skal bruge mere plads hvis man er to. Så kan man ikke længere bo på 30 eller 50 kvm. Huslejen bliver dermed også dyrere, men man kan deles om licens, tv, internet og varme. Vandregningen bliver så tilgengæld højere, der skal også købes dobbelt så meget mad ind. (Normalt laver jeg en stor gryderet, som kan holde i 3 dage, dette ville jeg ikke kunne, hvis jeg boede sammen med min kæreste, så ville der kun være mad til en aften!)

Jeg er enig med en anden bruger (sorry, nu kan jeg ikke huske navnet), at løsningen burde være at man mister sin boligsikring, når man flytter sammen. Dermed får den enlige stadig mere, end en samboende. Der bør ikke trækkes i førtidspensionen, da dette umyndiggør mennesket..
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 19:12   #49
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Sagt med et kæmpesmil, for du skriver. Hvis du laver en gryderet til dig selv, som er mad til dig i 3 dage, vil der kun være til èn dag hvis du bor med din kæreste.

Altså, så spiser han dobbelt så meget som dig - og må, selvfølgelig, også lægge det dobbelte i kostpenge når og hvis i flytter sammen. Enhver betaler jo sit, ikke sandt

Mægtig interessant tråd, det fyger med vilde beskyldninger og mistanker om bitre sagsbehandlere.

Hvorfor i alverden skulle sagsbehandlere være specielt bitre, over forskellige takster, fastsat af regeringen? Og hvorfor må man ikke være uenige i en debattråd på k10?
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 20:00   #50
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
@zentamor

Det er i bund og grund det psykologiske der ligger i det....

Har selv tidligere været gift med en FP for hende var det ikke sjovt at hun pga sygdom ikke kunne bidrage med mere, men endnu værre var det at pga min indtægt kunne hun bidrage med endnu mindre, at jeg var ligeglad hjalp intet på at hun følte at hun på sin FP var selvforsørgende, men fordi vi flyttede sammen ja så var hun pludselig ikke selvforsørgende... Fattede intet om det på det tidspunkt, men det fyldte meget dengang for hende , så meget at vi endte i en skilsmisse.......
I dag er jeg gift med en anden og er selv i samme situation nu er det bare mig der er på FP, det er meget psykologisk, vores mulighed for at arbejde og tjene penge er desværre væk men vi skal også leve med at tjener vores partner penge skal vi lige dunkes oven i hovedet med en nedsættelse af vores mulighed for at bidrage til husholdningen.
Kan huske jeg dengang glad kom hjem med blomster fordi jeg havde klaret en lønforhøjelse på 5000 om måneden....hun blev ked af det og hvorfor, jo hun gik 1500 ned i pension....jo vi blev skilt, hun blev begrænset gjorde jeg så også, ja vi blev skilt som sagt.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem bestemmer johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 14 04-05-2013 23:22
Hvem bestemmer løn? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 10 22-01-2009 09:07
hvem bestemmer ? fru hansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 45 08-12-2008 00:53
Basta i går aftes. Maj-Britt Dit og Dat 3 21-11-2008 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension