K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2013, 13:10   #1
chavi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
chavi er ny på vejen
Kontanthjælp og nedsat erhvervsevne-udbetaling

Hej på K10,
jeg fik i juni tilkendt udbetaling af nedsat erhvervsevne-forsikring fra PFA. Jeg modtager ca. 13.000 kr. brutto om måneden indtil videre frem til 1.7.2014, og meddelte med det samme min kommune, at jeg nu havde fået tilkendt denne udbetaling. Det skete der i første omgang intet ved, men 1.10. modtager jeg så brev fra ny sagsbehandler om at min kontanthjælp stoppes fra dd. og at det, jeg har modtaget i KH siden 1.7. skal tilbagebetales.

Jeg har fået tilkendt udbetalingen af nedsat erhvervsevne-forsikring pga. CIS (forstadiet til sclerose), og har papir på at det er en kronisk, varig tilstand, hvor der ikke er nogen som helst udsigt til at mit helbred vil blive bedre.

Undrer mig gevaldigt over, at KH-situationen ændrer sig med ny sagsbehandler (som i øvrigt er den 8. på 18 måneder), og føler mig lidt låst ift. hvad pokker, jeg skal stille op. Er der nogle af jer, der har erfaringer ifm. dette? - Måske har været udsat for noget lignende eller kan hjælpe mig med link til noget lovtekst, der kan gøre mig bare en anelse klogere på, hvem af de sagsbehandlere, der har ret. Bliver jo nødt til at have noget konkret at forholde mig til, hvis jeg skal klage over deres afgørelse, og med den store udskiftning der er på det kommunekontor går man hvergang derfra med følelsen af ikke at være blevet informeret ordentligt!

Har allerede kigget rigtig meget i de forskellige fora herinde, men synes godt nok der er stor forskel på, om der modregnes i KH eller ej - nærmest alt efter hvilken kommune, det er...
chavi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 13:53   #2
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Desværre er det rigtigt du ikke må modtage betalingen fra pensionsselskabet, det er kun ved en arbejdsskade sag du må modtage tae og kun som afgørelse fra ask.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 15:18   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kontanthjælp er jo generelt samfundets hånd under personer, der ikke har et forsørgelsesgrundlag og det har du da heldigvis. Håber snart din sag afsluttes.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 15:47   #4
chavi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
chavi er ny på vejen
tak for jeres svar - det var så også hvad jeg selv var nået frem til. Min største undren ligger egentlig også ift. at det tilsyneladende er forskelligt, hvordan sagsbehandlere i en kommune tolker den side af lovgivningen - men nu gider jeg ikke at bruge mere energi på det så. Nu kan jeg bruge energien på andre og vigtigere ting ift. afklaring af arbejdsevne osv. :-)

Sidst redigeret af chavi; 31-10-2013 kl. 15:50.
chavi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 11:00   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Held og lykke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension