K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2012, 21:34   #41
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
den er nu sent vidrere til BAN og jeg håber virkelig de nærlæser dette afslag grundigt.
Knus og kram fra Linuzmor
Husk nu, at få aktindsigt når sagen er landet hos BAN, så du kan tjekke, om kommunen har husket, at sende det hele med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 22:47   #42
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
BAN skal nok læse og tolke din sag, men du har ret til selv at udtale dig medens den er ved dem. Jeg mener at du modtager et brev når de har modtaget din sag og derved kan du bede om aktindsigt og inden for en hvis periode komme med tilføjelser til din sag. Dette plejer at fremgå af omtalte brev.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 08:30   #43
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Husk nu, at få aktindsigt når sagen er landet hos BAN, så du kan tjekke, om kommunen har husket, at sende det hele med.
Tak vovse, godt at du lige huskede mig på dette
Ja EE det brev fik jeg, men jeg går dog ud fra at BAN kan læse og forstå:-)

Sidst redigeret af Linuzmor; 12-01-2012 kl. 08:31. Årsag: mangler EE
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 10:07   #44
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Opdatering, jeg vandt!

Så er der godt nyt fra mig. Ved EE´s hjælp fik jeg sammensat en klage i min meget komplicerede sag! jeg har nu hørt fra BAN at jeg har ret til 26 ugers sygedagpenge, istedet for den kontanthjælp kommunen satte mig på.

Jobcenter har skrevet til mig(27, Januar 2012) at de vil kontakte ydeelses-kontoret med henblik på udbetaling af disse! Jeg er glad, for alle de klager jeg har haft igennem mine år som syg i Gladsaxe kommune, har jeg vundet, på nær een om huslejehjælp. Så langt så godt

Nu er jeg bare i tvivl om hvordan de vil udregne SDP fra år 2010, mht. skat.

Jeg har en gammel gæld til skat fra min lukkede virksomhed og de har sat mig op fra dette år fordi "nu har jeg jo en god indtjening", som damen hos skat fortalte mig Vil kommunen nu beregne med den skat som jeg betalte dengang, eller den nye for i år 2012?

Da jeg var selvstændig, med nedafgående indtjening, pga min sygdom, beregnede, de jo ud fra mine seneste årsregnskaber, så det var ikke meget jeg fik i SDP. (Så klagen var mere af prinipel årsag end noget andet)

Nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan de vil beregne(bare så jeg er på forkant med tingene) :-)
Sidst men ikke mindst, STOR tak til EE som brugte blod, sved og tårer for at hjælpe mig og til alle jer der har kommet med jeres råd og kommentarer!
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 11:51   #45
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
Så er der godt nyt fra mig. Ved EE´s hjælp fik jeg sammensat en klage i min meget komplicerede sag! jeg har nu hørt fra BAN at jeg har ret til 26 ugers sygedagpenge, istedet for den kontanthjælp kommunen satte mig på.

Jobcenter har skrevet til mig(27, Januar 2012) at de vil kontakte ydeelses-kontoret med henblik på udbetaling af disse! Jeg er glad, for alle de klager jeg har haft igennem mine år som syg i Gladsaxe kommune, har jeg vundet, på nær een om huslejehjælp. Så langt så godt

Nu er jeg bare i tvivl om hvordan de vil udregne SDP fra år 2010, mht. skat.

Jeg har en gammel gæld til skat fra min lukkede virksomhed og de har sat mig op fra dette år fordi "nu har jeg jo en god indtjening", som damen hos skat fortalte mig Vil kommunen nu beregne med den skat som jeg betalte dengang, eller den nye for i år 2012?

Da jeg var selvstændig, med nedafgående indtjening, pga min sygdom, beregnede, de jo ud fra mine seneste årsregnskaber, så det var ikke meget jeg fik i SDP. (Så klagen var mere af prinipel årsag end noget andet)

Nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan de vil beregne(bare så jeg er på forkant med tingene) :-)
Sidst men ikke mindst, STOR tak til EE som brugte blod, sved og tårer for at hjælpe mig og til alle jer der har kommet med jeres råd og kommentarer!
Hej Linuzmor,

Det er jo fantastisk at det lykkedes, jeg så bare kun logik i at du naturligvis burde have fået sygedagpenge i stedet for kh. dengang. Det var en hård omgang med den klage, men den har betalt sig og jeg er glad for at jeg kunne hjælpe.

Dog kan jeg ikke helt forstå hvorfor du kun har fået refusion for 26 uger, altså fra maj 2010 - nov. 2010?? I klagen skrev vi blandt andet:

"I forbindelse med denne klage over bibeholdelse af sygedagpenge stop, anmoder jeg om refusion af sygedagpenge maj, 2010 – oktober, 2011."


Det ser ud til at du er blevet forlænget efter §27 stk. 1 nr. 4 der peger på afklaring mod fleks eller pension, men denne skal du jo så forlænges efter resten af tiden frem til okt. 2011 hvor du endeligt efter hjemvisning fra BAN tilkendes din pension.

Som jeg ser det bør du kunne forlænges på nr. 4 eller 7 (indledt pensionssag) helt frem til okt. 2011, så BAN må lige op med regnemaskinen. Linuzmor du må lige have fat i BAN og høre herom. Samtidig skal du høre om at hvis du klager om hvorvidt det er så er med risiko for at de nupper de 26 uger de allerede har bevilget, man ved jo aldrig.

Meeen der er altså logik i at du skal have refusion for hele perioden maj, 2010 - okt. 2011 dvs. 1 år og 5 mdr. Så op på hesten og fat i BAN. Vi kan jo maile til dem, sig til hvis du skal have hjælp.

Jeg aner ikke lige det med skatte reglerne, men vil da tro at du bliver beregnet på dine skatte oplysninger i 2012, så du skal nok have reguleret din indkomst på din forskudsopgørelse allerede nu .

Jeg sad lige og fedtede lidt sammen på word, det blev så væk men det lød nogenlunde som flg.

Citat:
BAN


Vedr. Afgørelse om refusion af sygedagpenge på 26 uger.

Jeg har modtaget Deres tilkendelse om refusion af sygedagpenge på 26 uger fra Gladsaxe Kommune. Dette iht. journal nr. xxx

Jeg kan forstå at jeg tilkendes forlængelse på 26 uger, formodentlig iht. §27 stk. 1 nr. 4. med henblik på afklaring mod fleksjob eller førtidspension! Denne forlængelses varighed dækker dog kun over perioden maj, 2010 - nov. 2010. Som det fremgår af min sag blev jeg først efter ydeligere en hjemvisning fra BAN, tilkendt førtidspension i oktober, 2011!!

Jeg anmoder derfor BAN om, at forlænge refusionen af mine sygedagpenge, således at den dækker hele perioden fra maj, 2010 - oktober, 2011, hvilket jeg også i min klage gjorde opmærksom på:

"I forbindelse med denne klage over bibeholdelse af sygedagpenge stop, anmoder jeg om refusion af sygedagpenge maj, 2010 – oktober, 2011.

Det er jo ikke godt gjort på nogen måde at mine sygedagpenge skulle have været stoppet i nov. 2010!!??

Jeg ser frem til at høre nærmere fra dem.
LM, jeg håbe at du kan nå at "klage", for BAN skal med rette kræve refusion for hele perioden. Det jo således at når man modtager afgørelse fra BAN så har man ret til at klage inden for 4 uger, men ring lige til dem om hør om det vil skade de 26 uger du allerede har fået. Jeg tror det dog næppe for det er jo heller ikke logisk.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 05-02-2012 kl. 12:27.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 09:44   #46
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Linuzmor,

Det er jo fantastisk at det lykkedes, jeg så bare kun logik i at du naturligvis burde have fået sygedagpenge i stedet for kh. dengang. Det var en hård omgang med den klage, men den har betalt sig og jeg er glad for at jeg kunne hjælpe.

Dog kan jeg ikke helt forstå hvorfor du kun har fået refusion for 26 uger, altså fra maj 2010 - nov. 2010?? I klagen skrev vi blandt andet:

"I forbindelse med denne klage over bibeholdelse af sygedagpenge stop, anmoder jeg om refusion af sygedagpenge maj, 2010 – oktober, 2011."


Det ser ud til at du er blevet forlænget efter §27 stk. 1 nr. 4 der peger på afklaring mod fleks eller pension, men denne skal du jo så forlænges efter resten af tiden frem til okt. 2011 hvor du endeligt efter hjemvisning fra BAN tilkendes din pension.

Som jeg ser det bør du kunne forlænges på nr. 4 eller 7 (indledt pensionssag) helt frem til okt. 2011, så BAN må lige op med regnemaskinen. Linuzmor du må lige have fat i BAN og høre herom. Samtidig skal du høre om at hvis du klager om hvorvidt det er så er med risiko for at de nupper de 26 uger de allerede har bevilget, man ved jo aldrig.

Meeen der er altså logik i at du skal have refusion for hele perioden maj, 2010 - okt. 2011 dvs. 1 år og 5 mdr. Så op på hesten og fat i BAN. Vi kan jo maile til dem, sig til hvis du skal have hjælp.

Jeg aner ikke lige det med skatte reglerne, men vil da tro at du bliver beregnet på dine skatte oplysninger i 2012, så du skal nok have reguleret din indkomst på din forskudsopgørelse allerede nu .

Jeg sad lige og fedtede lidt sammen på word, det blev så væk men det lød nogenlunde som flg.



LM, jeg håbe at du kan nå at "klage", for BAN skal med rette kræve refusion for hele perioden. Det jo således at når man modtager afgørelse fra BAN så har man ret til at klage inden for 4 uger, men ring lige til dem om hør om det vil skade de 26 uger du allerede har fået. Jeg tror det dog næppe for det er jo heller ikke logisk.
Hej EE. Jamen jeg vil gerne have hjælp til en Email til BAN. Jeg har siddet og rodet med at sende fra E-boks, da jeg ikke hverken fra kommunen, skat eller staten for digital post selvom det er tilmeldt. Jeg er p.t ikke hjemme, flytter jo noget rundt da jeg ikke har min egen lejlighed, så det ville jo være smart om man kunne bruge det:-)Hvad mener du med at jeg skal ha reguleret min indkomst? Den er sat til 205.00 pr år og det er vel sådan det er:-)
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 11:06   #47
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er da noget hø at du ikke har din egen lejlighed. Hvorfor ikke? Er det økonomien!!?

I og med at du får refunderet sygedagpenge fra kommunen, så får du også mere indkomst i år, så måske kommer du til at "tjene" mere end hvad du er sat til og dermed skal du også betale mere i skat. Derfor for ikke at få et skatte smæk næste år, så var det måske en idé allerede nu at regulere din forskudsopgørelse for 2012 således at du står til at få en højere indkomst på grund af det ekstra refusion du får fra kommunen. Forstår du det?

Mht. BAN, der havde jeg allerede lavet et skriv mit forrige indlæg, så godt at det ikke kom med i din quote, nu har jeg kopieret det igen.

"BAN


Vedr. Afgørelse om refusion af sygedagpenge på 26 uger.

Jeg har modtaget Deres tilkendelse om refusion af sygedagpenge på 26 uger fra Gladsaxe Kommune. Dette iht. journal nr. xxx

Jeg kan forstå at jeg tilkendes forlængelse på 26 uger, formodentlig iht. §27 stk. 1 nr. 4. med henblik på afklaring mod fleksjob eller førtidspension! Denne forlængelses varighed dækker dog kun over perioden maj, 2010 - nov. 2010. Som det fremgår af min sag blev jeg først efter ydeligere en hjemvisning fra BAN, tilkendt førtidspension i oktober, 2011!!

Jeg anmoder derfor BAN om, at forlænge refusionen af mine sygedagpenge, således, at den dækker hele perioden fra maj, 2010 - oktober, 2011, hvilket jeg også i min klage gjorde opmærksom på bl.a med flg. citat:

"I forbindelse med denne klage over bibeholdelse af sygedagpenge stop, anmoder jeg om refusion af sygedagpenge maj, 2010 – oktober, 2011.

Jeg ser frem til at høre nærmere fra dem. "


Jeg har taget noget af det "skarpe" væk, men jeg syntes at du skal skrive det som du vil og så maile til BAN. De skriver nok tilbage pr. brev af de har modtaget dit skriv og vender tilbage ligeledes pr. brev, det gør de jo mht. klagesager.

Har de nogen steder i brevet om tilkendelse af refusionen skrevet hvorfor den kun gælder for 26 uger? Der er jo ikke nogen begrundelse for hvorfor dine sygedagpenge skulle være stoppet i nov. 2010 heller!!? De 26 uger går jo netop kun fra maj, 2010 - nov, 2010, hvad så med perioden frem til okt. 2011!!?

Kan man sende fra e-boks? Det vidste jeg ikke
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 11:28   #48
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Klage til BAN sendt!

Jeg har nu sendt klagen til BAn, EE. I første omgang undrede jeg mig også over afgørelsen men orkede egentlig ikke rigtigt at klage mere. Men, men ret skal jo være ret, så derfor har jeg sendt klagen. Endnu engang tak.

Ja det er økonomien mht lejlighed. Jeg har dog talt med boligformidlingen flere gange omkring dette. Hun mente ikke jeg var relevant for akutbolig, jeg er jo ikke lige blevet skilt eller blevet syg!!! Ydermere sagde hun at jeg jo har opsagt min lejlighed. flyttet til min veninde, hvilket også afgjorde sagen. Dette har jeg bedt hende om at undersøge og samarbejde med jobcenter/pension!

Jeg opsagde jo lejligheden da den var for dyr i forhold til at jeg fik udbetalt ca 7.000 i kontanthjælp!!! min Husleje var på 6.000 kr.
Min veninde skal flytte og dermed står jeg uden tag over hovedet fra den 1.marts 2012. Hvis ikke jeg er berrettiget til en lejlighed, hvem er så, spørger jeg bare

Det har været op af bakke i lang tid nu, siden jeg blev syg,med økonomisk ruin og helbreddet er bestemt ikke blevet bedre med behandlingen fra Gladsaxe Kommune. Igen, uden K10.dk og jer, tror jeg faktisk ikke jeg havde overlevet.
Jeg mente ikke e.boks, men borger.dk og post derfra;-)
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 13:30   #49
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Linuzmor,

Jeg kender godt den der med ikke at have kræfter til det, men det er jo det vi har K10 til, at få et skub i den rigtige retning.

Det er sku lidt sløset af BAN hvis de bare har tænkt "går den, så går den", med blot een forlængelse. Denne bliver man naturligvis glad for, men ret skal jo være ret. Det er noget af en kommune I har der, næsten nabo til min, jeg håber ikke at de slægter hinanden på.

Jeg håber for dig at du snart for en lejlighed for dig selv og dine børn, det er umyndiggørelse på højeste plan når kommunen dækker deres af med at sige at du ikke er skilt og akut boligsøgende. Håber at refusionen fra BAN, som forhåbentlig bliver noget forhøjet, kan hjælpe dig lidt på vej til at få kræfter til at få en bolig. Der må være hjælp at hente i kommunens social afdeling der børnene har jo også krav på deres.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 09:34   #50
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
svar fra BAN

EE- Mine børn er jo store og bor ikke hjemme mere:-) Jeg har været til samtale på boligformidlingen, det eneste de kan gøre er at sætte mig på listen, men hun sagde samtidigt, at jeg ikke skulle sætte næsen op efter noget! Jeg spurgte hende om jeg så skulle bo og have adresse hos kommunen eller hvad? Det måtte jeg lige tale med folkeregisteret om..flot ikke?

I brevet fra BAN skriver de såledeset betyder, at du har ret til sygedagpenge i 26 uger efter den 12. maj 2010.
Vi finder ikke, at du har ret til sygedagpenge derudover.
Vi bemærker, at kommunens afgørelse om tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtids-pension er ikke påklaget til nævnet.? Som jeg opfatter det hentyder de jo til at der er noget dér jeg skulle ha klaget over???

"Førtidspensionssag
Der var ikke inden udløbet af den periode, som dagpenge-udbetalingen nu er forlænget med, påbegyndt sag om før-tidspension.
Den principafgørelse, som du har henvist til i din klage, kan derfor ikke anvendes i din sag.
(Sygedagpengelovens § 27, stk. 1, nr. 7).

EE håber du kan og vil hjælpe mig med at finde ud af hvorfor jeg ikke er forlænget yderligere, hvordan går det egentlig med din egen sag?
Hilsen Linuzmor
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fakta om personlighedsforstyrrelser gunvor Den nyttige viden vi alle har 18 17-11-2011 12:21
Fup eller fakta? zuza Politik og Samfund 2 01-05-2010 23:33
KL om lægekonsulenter - fakta mv. zuza Lægekonsulenternes Rolle 18 30-03-2010 14:45
Fakta om fleksjob - pjece til arbejdsgivere zuza Et godt link! 0 18-04-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension