K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2010, 11:52   #11
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Arbejdsprøvninger fra *******

Når man læser herinde og høre fra venner og familie, vil jeg prøve at se objektivt på arbejdsprøvninger.

Jeg sorterer de indlysende fra: dem der ønsker det, og synes det samarbejde er tip top.

Så er det dem, der ikke rigtig gider, men ok. Ser det som en nødvendighed.

Og så er der os andre. Præmissen er usmagelig. Som udgangspunkt bliver jeg ikke troet på. Så skal jeg bevise, at jeg taler sandt, når jeg siger, jeg kan ikke arbejdsprøves af psykiske, fysiske årsager eller begge dele.

Man er en lumpen person, når man prøver, som det minste, at snyde samfundet får mindst 12-15 timers mandearbejde.

Og arbejdsprøvninger skydes af i alle retninger tit uden hensyntagen til mennesket, det handler om.
En arbejdsprøvning er ikke lovpligtig - den er ikke indført for at finde dyrebare ressourcer frem i os. Den er fundet på for at sparke os uden om den "dyre" pension og helst også forbi fleksjob og ud på det ordinære arbejdsmarked.

Selv kan jeg overhovedet ikke, jeg er skrækslagen og stresser helt sammen. Efter en indlæggelse efter fjerde gang, jeg blev søgt presset ud og bevise mit værd, blev der indhentet statusattest fra læge/psykiater og papirer fra hospitalet, der siger: Min tilstand vil forværres under en arbejdsprøvning. Og i mit stille sind, er jeg ikke engang sikker på, de respekterer det.

Mine lægepapirerer er givet til lægekonsulenten uden, der er lavet ressourceprofil. Det synes jeg er mærkeligt eller også kender jeg ikke kommandovejen.

Hanna
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 12:03   #12
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
arbejdsprøvning

Jeg fik at vide i sin tid af en psykolog i den forening hvor jeg er medlem( jeg har CP i mild grad) at jeg skulle forsøge at gennemfører arbejdsprøvninger i mit tempo og ikke som kommunen gerne så jeg gjore det

havde jeg gjort som kommunen ønskede fra starten havde jeg stadig været på kontanthjælp.


de 3 arbejdsprøvninger jeg var igennem viste alle 3 at jeg ikke kunne magte et job over 2 timer, samt alle papirer fra læge, div afdelinger på sygehuse skar ud i pap at jeg ikke kunne holde til at blive presset.

Det var stærkt medvirkende til at jeg idag har min ftp .
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 12:08   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser

blev der indhentet statusattest fra læge/psykiater og papirer fra hospitalet, der siger: Min tilstand vil forværres under en arbejdsprøvning. Og i mit stille sind, er jeg ikke engang sikker på, de respekterer det.
Hvis der står klart og tydeligt, at en afprøvning vil forværre din tilstand SKAL kommunen respektere det.

Hvis din sagsbehandler ikke respekterer det skal du klage til borgmester OG samtlige byrødder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 15:55   #14
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Fibro, jeg er i et arbejdsevneafprøvningsforløb i mit eget hjem, så det kan lade sig gøre.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 16:01   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af foetsie Se meddelelser
Fibro, jeg er i et arbejdsevneafprøvningsforløb i mit eget hjem, så det kan lade sig gøre.
Kunne du ikke ha' lyst til at fortælle lidt om, hvorfor og hvordan det foregår, Foetsie?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 16:30   #16
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
hej Foetsie

Sagsbehandleren sagde at man vil kunne lave en arbejdsprøvning i en virksomhed mhp. at kunne få et fleks job der kan klares hjemmefra

Hun sagde at man jo ikke ville kunne lave den hjemme...

må jeg spørge dig, hvad du fejler? Jeg har slem fibromyalgi, piskesmæld og mine kognitive funktioner er meget forringede...
Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
for syg til arbejdsprøvning, men ikke syg nok til flex Isabella1 Spørgsmål ang fleksjob 0 25-05-2012 14:53
Jeg må ikke melde mig syg (arbejdsprøvning). pige29 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 52 23-05-2012 21:26
Ikke egnet til arbejdsprøvning. Bertha65 Alt det andet 18 25-03-2011 09:33
arbejdsprøvning - hvad hvis man ikke kan V_Brask Alt det andet 11 13-09-2009 08:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension