K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2015, 12:39   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Stampe:
Det var mest for at sige, at det ikke er helt ligegyldigt hvilke penge der står på den kreditorbeskyttede konto.
Den er ikke beskyttet fra kommunen, så hvis den slags formue ikke står på listen over det de skal se bort fra mht formue, er det ret ligegyldigt om den er kreditorbeskyttet
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2015, 12:53   #12
Rakbæk
Rahbæk
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2013
Lokation: 4000 Roskilde
Alder: 58
Indlæg: 9
Styrke: 0
Rakbæk er ny på vejen
En kreditor beskyttet konto er beskyttet mod alle som man evt har et udestående til og det vil sige du er den eneste som kan hæve den ikke engang dun bank må gøre krav på den hvis du evt ikke hsr overholdt en aftale , ved evt køb af hus ejendom skal der stå i skødet at det er købt for penge der har stået på en kreditor beskyttet konto så er dun investering stadig beskyttet lige som på en konto , i banken da du oprettede konto hvis det Eks vis er fra en ulykke , skal det også stå kreditor beskyttet konto er fra en engangs udbetaling . Der er forskel på engangs betaling , eller mdr betaling . Mdr betaling kan kreditor mm nemlig gøre udlæg , kommune kan og de gør det nedsætter din mdr udbetaling dog kun hvis du er på pension ikke mår du er på ledigheds ydelser el resurceforløb ydelse . Mvh Alex
Rakbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2015, 12:54   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det er en rigtig god ide fortsat at kreditorbeskytte sine penge også selv om man ingen kreditorer har pt.

Min fagforening var meget insisterende på at jeg oprettede en, for som de sagde ingen ved hvad der sker om 10 år og for mig drejer det sig om rigtig mange penge som står på den.

Det er jo ikke kun ifht kreditorer den er beskyttet, men også i tilfælde af evt. Skilsmisse, konkurs af firma, tvangsauktion m.v at de penge ikke skal medregnes og ofte er de jo enten en erstatning for menskade eller
Lige præcis.

Det handler jo ikke (kun) om den nuværende situation, og heller ikke (kun) i forhold til sociale ydelser.

Ingen af os ved hvad der sker i morgen, næste uge, til næste år, eller om 10 år.

Det kan vel nærmest sammenlignes med dét, at have forsikringer, man har dem fordi man kan risikere at få brug for dem hvis uheldet er ude, men i bund og grund håber man, at man aldrig får brug for dem, også selvom man så kan se tilbage på, at have "spildt" en masse penge.

Det hele handler om "For en sikkerheds skyld".

Som jeg har forstået det, om kreditorbeskyttet konto og brug af pengene, så handler det om, at pengene skal kunne spores tilbage til kontoen.
D.v.s., at hvis du køber hus eller bil for nogen af pengene, så bør huset eller bilen betales direkte fra den kreditorbeskyttede konto, og altså ikke noget med at hæve kontanter fra kontoen og så betale med kontanterne, eller overføre pengene til en anden konto og betale bilen fra denne anden konto.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 23-08-2015 kl. 12:57.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2015, 12:56   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Rakbæk:
Rigtigt at kommunen ikke gør det ved ledighedsydelse og ressurceforløb, men det er fordi de to ydelser ikke er under formue-reglen.
Kontanthjælp er tilgengæld, så det er ikke kun ved pension det gælder.
Kan godt være at der er forskellige regler for hvilken formue der skal ses bort fra, og derfor kan reglerne ved pension og kh godt være forskellige.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2015, 15:27   #15
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasmina Se meddelelser
Jeg er flexjobber og har arbejde - jeg har ingen kreditorer der hiver i mig -men vil prøve at sikre mig for fremtiden - hvis jeg engang skulle havne på kontanthjælp vil jeg bare prøve at sikre mig at et eventuelt fristed (kolonihavehus) ikke bliver taget fra mig.
Hvis du skal på kontanthjælp nytter en kreditor-beskyttelse ikke.
I forhold til kontanthjælp er formue, formue og der kan ikke laves nogen beskyttelse af det.

I øvrigt skal man være opmærksom på at eventuelle forbedringer, med andre penge, på et hus som er købt med kreditor-beskyttelse, vil ophæve beskyttelsen.
Idet er så bliver tale om sammenblanding af midler.

Sidst redigeret af Salsa; 23-08-2015 kl. 15:36.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2015, 16:22   #16
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Hpld da helt op hvor er der kommet mange svar - tusinde tak alle sammen. Jeg må finde en advokat jeg kan ringe til i morgen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Hvis du skal på kontanthjælp nytter en kreditor-beskyttelse ikke.
I forhold til kontanthjælp er formue, formue og der kan ikke laves nogen beskyttelse af det.

I øvrigt skal man være opmærksom på at eventuelle forbedringer, med andre penge, på et hus som er købt med kreditor-beskyttelse, vil ophæve beskyttelsen.
Idet er så bliver tale om sammenblanding af midler.
Salsa hvis det er rigtigt så ser jeg ingen grund til at betale for en dyr advokat samt tinglysning hvis beskyttelsen alligevel kan blive ophævet, hvis jeg skulle være uheldig at havne på kontanthjælp i en periode.
Og vil det sige at hvis jeg finder et kolonihavehus så kan jeg aldrig lave forbedringer fordi pengene bliver taget fra en anden konto - jeg er nød til at lade det forfalde - for ellers ophæves beskyttelsen? Hvad hvis man køber en bil så kan man ikke købe nye dæk eller køre den til eftersyn, fordi det bliver betalt fra en anden konto...nu er jeg for alvor forvirret
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2015, 16:34   #17
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jasmina:
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men i mange byer findes der gratis retshjælp.
Mener at der er to slags, en hvor de kun rådgiver overordnet, og en hvor de hjælper med ens sag hvis behovet er der.
Synes du skal prøve at kontakte dem, inden du smider penge efter en advokat

Salsa:
Kan man overhovedet som fleksjobber ende på kontanthjælp?
Det er vel kun hvis man bliver rask nok til at kunne varetage alm arbejde?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2015, 18:16   #18
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Salsa:
Kan man overhovedet som fleksjobber ende på kontanthjælp?
Det er vel kun hvis man bliver rask nok til at kunne varetage alm arbejde?
Altså det er ikke noget jeg har taget stilling til i mine svar.
Men der skal vel opstå situationer hvor man ender på kontanthjælp af den ene eller anden mærkelige grund.
Personligt har jeg også en kreditor-beskyttet konto og alt større jeg køber via den får jeg registreret så hvis noget skulle ske (jeg er godt nok på pension, så det er svært at se hvordan jeg skulle havne på kontanthjælp)
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2015, 18:23   #19
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Salsa:
Jeg forstår godt behovet for at sikre sig imod "hvis det nu sker"
Troede bare at alle fleksjobbere fik ledighedsydelse hvis de var arbejdsløse, og ikke kontanthjælp
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2015, 18:32   #20
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Salsa:
Jeg forstår godt behovet for at sikre sig imod "hvis det nu sker"
Troede bare at alle fleksjobbere fik ledighedsydelse hvis de var arbejdsløse, og ikke kontanthjælp
Det gør de vel også med mindre kommunen får en fiks idé, som måske kunne være at man opsagde job uden grund, eller en tvist hvis man mener man ikke kan arbejde og kommunen mener at man kan, men mener man bare er doven og ikke søger.

I øvrigt er det ikke en advokat der skal lave det papir som dokumenterer hvad pengene er brugt til, det er rigeligt med en notar, det er hos denne den juridiske kompetence er.

Sidst redigeret af Salsa; 23-08-2015 kl. 18:34.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension