K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2008, 14:59   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Aalborg - lægekonsulent - optage samtaler

Citat:
Nu er det ikke småfejl, som er sket i min sag. Ovennævnte er kun en brøkdel, så nej, det vil jeg ikke bare slå en streg over. Når man så modtager referat fra enten den telefoniske samtale eller den personlige, så er deres hårde og sårende kommentarer undladt. Jeg synes, at samtalerne skulle optages, så der foreligger bevis for, hvad der er blevet sagt. Men det er rådgiverne sikkert ikke interesseret i.


Citat:
I starten forstod jeg ikke hvorfor alt materialet, som socialforvaltningen modtog fra diverse speciallæger og egen læge skulle ind omkring kommunens lægekonsulent og ikke bare blev vedlagt sagen som bilag. Men det fandt jeg hurtigt ud af. Når det har været inde omkring lægekonsulenten, er der ting, som undervejs “falder” ud og angående alle de skånehensyn som skal tages, står der nu formentlig, evt. o.lign. En anden ting er, at hvis det man fejler, ikke kan klares operativt, så fejler man iflg. dem intet, selvom MR-skanning og røntgen samt udtalelser fra diverse læger siger noget andet.

De vil også gerne spille læge og fortælle en hvor meget medicin man skal tage for at klare dagligdagen. Jeg har været udsat for en, som sagde, at jeg skulle være fuldt smertedækket hele døgnet og så tage noget ekstra til natten, så ville jeg være frisk og udhvilet til en arbejdsprøvning om dagen. Det var vigtigt, de så det reelle billede af mig.
Man kan gå ind og bakke denne lidelsesfælle op med kommentarer her, hvor der står mange andre genkendelige ting for os her på k10.

http://www.nordjyske.dk/aalborg/fors...c5%2c4&count=1

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 15:16   #2
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jeg vil lige huske at skrive...det her skete ikke efter kommunesammenlægningen, men dengang vi havde en egen lille kommune.

Jeg blev jagtet og det står bare så tydeligt i mine journaler ( samt en del mails fra den ene til den anden som ikke skulle havde stået i min journal-nedgørelse af værste skuffe)

Jeg ødelagde min arkillissene på en af aktiverings steder..lægen sagde at jeg ikke måtte belaste den overhovedet. Lægekonsulenten vurderede at jeg "bare" skulle tage et elastikbind på og så kunne jeg sagten gå!!
Det kunne jeg jo ikke og da jeg så havde meget fravær på grund af det og oveni angst/borderline m.m. så blev jeg bare afsluttet med den begrundelse at borgeren ikke var samarbejdsvillig...såfremt jeg havde tænkt mig at ændre min holdning til arbejdsmarkedet kunne jeg jo søge om kontanthjælp igen...Ville så klage, men da jeg kom til et møde afpressede de mig en underskrift på at jeg ikke ville klage og fik de ikke den ville de ikke starte en ny sag...

Vil lige nævne at efter kommunen blev sammenlagt, har jeg fået lov til at få behandling for arkillissenen ..fik gips og havde benet i ro i flere mdr...
Men den er så ødelagt nu , fordi jeg ikke skånede den dengang , at jeg ikke kan gå lange ture mere og gør jeg det alligevel, så kan jeg slet ikke støtte på foden de næste mange dag..!!
Min spyke var på daværende tidspunkt helt nede og ofte styrtede jeg ned til min læge fordi jeg simpelthen ikke kunne holde mit liv ud mere...
Gudskelov er der nu sagsbehandlere som jeg har tillid til ( indtil det modsatte forhåbentlig ikke viser sig ) og lægekonsulenten der har forståelse for mine barierer...
Ja jeg kunne fylse side op og side ned her, men det vil jeg så skåne jer for, da det er så fint vejr udenfor og der skulle man jo ikke bare sidde ved pc for at læse mit laaaange indlæg..

Lige til sidst : jeg tænker nogen gange tilbage på den årelange dårlige behandling at jeg tuder over det og er så harm over at det ikke var muligt at stoppe den kommune dengang..

Sidst redigeret af lunamaria; 25-06-2008 kl. 15:22.
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 15:44   #3
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Lunamaria.
Ja, tænk om man kunne slette en 5 år af ens hukommelse. Det er i hvert fald deprimerende at tænke tilbage på alle de kampe man har skulle kæmpe i det berømte velfærdssystem. Jeg kæmper stadigt på nogle områder, og bliver så deprimeret over at tænke på alle de personer som har eller har haft magten til at sætte mit liv på standby.

Mit første møde med en lægekonsulent, endte da også med at han vurderede at jeg nok bare havde en fobi, og at jeg bare skulle have en læge af yngre model, som han så nydeligt skrev i min sag. Tænk om min tidligere overlæge havde læst det. Den læge som jeg havde allermest tillid til, og som har hjulpet mig selv efter han gik på pension. Det er først her 10 år efter at ovennævnte lægekonsulent skrev sine "velvalgte" ord, jeg er ved at få den rigtige sygdomsdiagnose. Men kan oplyse at binyrebarkhormon fjernede min "fobi" på under 24 timer, ligesom et mere specifikt præparat mod den sjældne sygdom ligeledes har fjernet alle symptomer. Så jo, det er utroligt som en lægekonsulent kan trylle folk raske på papiret.
Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 17:54   #4
bobo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2006
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bobo er ny på vejen
hej alle
angående ovenstående skulle det ikke undre mig at det er Leif Hoffmann, eller en af de andre læger tilknyttet Social medisinsk afdeling under Ålborg sygehus,
han har flere gange slettet mine skånebehov og udtaler sig om min arbejdsevne, min sag har kørt siden 1991, og kører stadigvæk, men kommer ikke nogle vegne.
hilsen bobo
bobo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 15:15   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Borgerne bliver svinet til

Citat:
Som B.P. Aagaard skriver, at lægekonsulenterne ændrer i lægers vurderinger er i den grad rigtigt.

I min sag sagde alle læger, der havde mødt mig, at jeg skulle have pension, og sagsbehandlerens svar dertil var, at det måtte være dejligt at have sådan nogle rygklappere.
http://www.nordjyske.dk/aalborg/fors...c5%2c4&count=1
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det lovligt at optage samtaler? Fiselback Alt det andet 36 25-05-2018 07:52
At optage samtaler /møder? Lejeko Alt det andet 6 04-01-2014 23:55
Diktafon til at optage samtaler med offentlige? stoffer Alt det andet 22 21-05-2012 17:40
Samtaler tjele88 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 06-01-2012 10:35
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension