K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2011, 11:14   #1
Sørensen70
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Sørensen70 er ny på vejen
ftp/fleks eller????

Hej allesammen
Jeg er p.t i arb-prøvning og har 2 uger tilbage jeg er nede på 6 timer pr uge og det er der det ender.
Jeg talte i går med min sb og han har nu bestilt en speciallægeerklæring og når han har den vil han indstille mig til ftp.
Det som undrede mig da vi talte sammen var at han sagde at jeg skulle op på 12,5 timer pr uge,hvis det skulle være fleks.
Mit spørgsmål er nu...hvad nu hvis jeg får afslag på ftp?? hvad sker der så når han siger at jeg ikke kan blive visiteret til fleks pga det lave timeantal???
Håber i kan hjælpe
Sørensen70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 11:25   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu er det jo så snedigt lavet, at fleks kan gå fra 1 time til 37, der er simpelthen ingen regler på området.

At 12 timer så er det mest realistiske er en anden side af sagen, og at 25 timer er endnu mere ralistisk kan vi ikke argumenterer i mod.

Men mon ikke førtidspensionen går i gennem nu din sagsbehandler godt ved, at du aldrig finder et job med 6 timer i baghånden? Det tror jeg.

Hermed ikke sagt, at en hel del sagsbehandlere hellere vil plante borgeren mellem to stole med mærkatet ''for rask til pension, men for syg til fleks''

HVIS du skulle få afslag på førtidspension, så skal der stå i afslaget hvorfor det blev et afslag, samt hvad de så mener du kan.......

Men din sagsbehandler lyder positiv, så den går da nok igennem!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 11:31   #3
Sørensen70
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Sørensen70 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nu er det jo så snedigt lavet, at fleks kan gå fra 1 time til 37, der er simpelthen ingen regler på området.

At 12 timer så er det mest realistiske er en anden side af sagen, og at 25 timer er endnu mere ralistisk kan vi ikke argumenterer i mod.

Men mon ikke førtidspensionen går i gennem nu din sagsbehandler godt ved, at du aldrig finder et job med 6 timer i baghånden? Det tror jeg.

Hermed ikke sagt, at en hel del sagsbehandlere hellere vil plante borgeren mellem to stole med mærkatet ''for rask til pension, men for syg til fleks''

HVIS du skulle få afslag på førtidspension, så skal der stå i afslaget hvorfor det blev et afslag, samt hvad de så mener du kan.......

Men din sagsbehandler lyder positiv, så den går da nok igennem!
Tusind tak for svaret....
Ja, min sb har virkelig været/er rigtig god så jeg håber da også at det går igennem han skal nok bagge mig op 100% men,hvor meget har han egentligt at skulle have sagt overfor lægekonsulent og pensionsnævn?

En god dag til alle
Sørensen70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 11:56   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Din sagsbehandler er rimelig magtfuld på området, forstået på den måde, at det er ham der skal lave din ressourceprofil - og lave den så godt, at pensionsnævnet ikke har noget at ''klalge over'' og er den som skal lukke alle enderne.
Du skriver også at din sagsbehandler vil indstille dig til førtidspension - det i sig selv er også en halv sejr, for så betyder det jo at din sagsbehandler er enig med dig og reelt vil hjælpe dig.
Mange sagsbehandlere vil IKKE indstille til førtidspension (af en eller anden årsag), og så er det endnu sværre at få sin sag igennem....

Så hvis din sagsbehandler indstiller positivt, så er det fordi din sagsbehandler føler du kan vinde sagen og at dine papirer er i orden og din sag/arbejdsevne er veldokumenteret.

Indstiller sagsbehandleren negativt, så er det fordi sagsbehandleren kan se at der mangler dokumentaion på enten arbejdsevne eller almen udredning mht arbejdsprøvning, medicinering mm.

selvfølgelig kan det ske at lægekonsulent og nævn ikke er enige med sagsbehandleren og sender sagen tilbage igen med et afslag, men så bruger man jo afslaget til at få samling på det de mener mangler - og så søger man igen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 12:37   #5
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sørensen70 Se meddelelser
Ja, min sb har virkelig været/er rigtig god så jeg håber da også at det går igennem han skal nok bagge mig op 100% men,hvor meget har han egentligt at skulle have sagt overfor lægekonsulent og pensionsnævn?

En god dag til alle
Det skal jeg sige dig...ikke en skid.

Jeg er i nogenlunde samme situation som dig.

Efter mange år (mere end 10) med diverse prøvninger endelig vurderet til maks en times reel arbejdsevne om dagen.
Og speciallægeerklæringer der underbygger det..og lægekonsulent i øvrigt helt enig

De seneste to sagsbehandlere var også begge enige om, at fleksjob var udelukket på de betingelser, at sagen var færdigbelyst og tilstrækkeligt afprøvet og parat til pensionsnævnet.
Ressourceprofilen blev derfor færdiggjort og sendt videre med indstilling til førtidspension, hvilket oprindeligt ikke var mit ønske set ud fra økonomi, men erkendelse af, at det ikke kunne være anderledes.

Blot for at komme tilbage, at sagen ikke kunne behandles som en pensionssag...og en klage til beskæftigelseankenævnet gav kommunen ret i det
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 13:13   #6
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
hvis din sag ikker er 100% sikker, altså hvis der er bare den mindste usikkerhed i forhold til FP kan du godt visiteres til fleks på 6 timer.
Er selv blevet fleksvisiteret på 6 timer pga. en enkelt linie fra lægekonsulenten som sagde at i forhold til arbejde havde jeg meget massive skånehensyn, hvor jeg ikke skulle bruge hoved, arme og ben men hun sagde ikke at jeg ikke kunne arbejde, derfor vurderede min sb at for at sikre mig en indkomst søgte vi fleks istedet for fp i første omgang, så kan jeg få ledighedsydelse og vi kan køre sagen videre til vi er 110% sikre.
Så du kan godt tilkendes fleks på 6 timer, de 12,5 timer er blot det der skal til for at det kan svare sig for arbejdsgiveren at ansætter dig uden at sætte penge til
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 18:38   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der er intet lovmæssigt der forhindrer kommunen i, at visitere til fleks på et lavt timetal.
Men hvis det skal kunne betale sig for en arb.giver, at ansætte dig skal du kunne arbejde min. 12,5 timer.

Mange (jeg selv incl.) har oplevet, at blive visiteret til fleks på et timetal lavere end 12.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleks eller førtidspension? Kalevala At søge førtidspension 43 30-04-2012 13:20
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Fleks eller ej? hvor står jeg? wanttonwu Er det overhovdet til at få fleksjob? 10 12-05-2011 20:09
Fleks eller FP. ? Multe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 28-12-2009 11:50
Ftp eller fleks....??? amazing Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 28-10-2007 14:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension