K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2011, 12:43   #1
chicco
På vej til at lære K10
 
chiccos avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2006
Lokation: Aalborg
Alder: 53
Indlæg: 1
Styrke: 0
chicco er ny på vejen
Underlig fornemmelse

Hej
Jeg er ny herinde, eller det vil sige at det er første gang jeg skriver noget. Jeg har brugt K10 til at finde information i forbindelse med min sag.
Jeg har været hele møllen igennem -
Jeg blev fyret fra mit arbejde i 1999 da jeg havde over 120 sygedage. Der efter kom jeg på sygedagpenge og senere på revalideringsydelse i forbindelse med at jeg tog en uddannelse på handelsskolen, da jeg havde bestået min eksamen kom jeg i skolepraktik, da det er svært at finde en læreplads når der er mange hensyn der skal tages. Men måtte desværre stoppe læreperioden da jeg havde fået den forlænget mange gange, da jeg blev nød til at gå ned i tid pga. meget fravær og stærke smerter. Derfra røg jeg på kontanthjælp og har været der siden 2006. Fra 2006 og til nu er jeg blevet opereret i ryggen 2 gange, begge stivgørende operationer, men uden det har hjulpet på mine smerter. I 2008 kom jeg i afprøvning på RCA og var der til jeg startede i virksomhedspraktik i feb. 2010 og indtil maj 2011. Der måtte jeg give op, smerterne holdt mig meget hjemme og jeg var der i ca 3 timer om dagen. Jeg elskede at være der og jeg har kæmpet i alle årene for at blive på arbejdsmarkedet. Men her til sidst har det bare gået rigtig skidt.

Min rådgiver havde min sag med på teammøde den 6 oktober og hun har indstillet mig til førtidspension, lægekonsulenten skrev at der ikke var flere behandlingsmuligheder. Så nu står jeg her og venter på at få svar fra Familie og beskæftigelsesforvaltningen, social område, da det er dem der skal godkende min sag.
Min rådgiver siger dette ikke er et problem, da teamet har godkendt mig og siger at det er fra 1/11-11 er der nogen der kender til procedure vdr. dette.
Jeg ved godt at en pension giver mig ro i kroppen , men min hjeren er ved at eksplodere med tanker, for jeg bor sammen med min kæreste og han har arbejde, og så tænker jeg jo på hvormeget de trækker i min pension. suk jeg er temmelig frustreret.
Hilsen en kommende pensionist
chicco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 13:25   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
https://www.borger.dk/Emner/pension-...y-ordning.aspx

Hvis din kæreste har en fast indkomst hver måned, eller du går ud fra hans årsopgørelse.. så kan du regne ud hvor meget du ender med at få som førtidspensionist....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 13:46   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
nu er det ikke et råd.. men et spørgsmål i sådan en situation..

men hvis man har bare få resurser til at få et skåne job, og bidrage men få timers arbejde om ugen .. er det så ikke en langt større fordel økonomisk.. da jeg ikke mener den indkomst går ind og reguler samlet indkomst..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 13:48   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
nu er det ikke et råd.. men et spørgsmål i sådan en situation..

men hvis man har bare få resurser til at få et skåne job, og bidrage men få timers arbejde om ugen .. er det så ikke en langt større fordel økonomisk.. da jeg ikke mener den indkomst går ind og reguler samlet indkomst..
Det tæller med i samlet indkomst...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 15:39   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
nu er det ikke et råd.. men et spørgsmål i sådan en situation..

men hvis man har bare få resurser til at få et skåne job, og bidrage men få timers arbejde om ugen .. er det så ikke en langt større fordel økonomisk.. da jeg ikke mener den indkomst går ind og reguler samlet indkomst..
Mon ikke du forveksler skånejob med fleksjob.

Jeg mener det hedder noget anden nu, men skånejob var noget man kunne få når man er på pension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Karen Jespersen er godt nok underlig Maj-Britt Dit og Dat 3 21-10-2008 22:42
Dagen idag er en vid- underlig dag Neurosmølf Dit og Dat 24 25-06-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension