K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2011, 11:07   #1
Frk. Horsens
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 69
Styrke: 16
Frk. Horsens er ny på vejen
Hvad kan jeg forvente sker ??

Hej alle sammen.

På torsdag skal jeg have en samtale med en speciallæge mhp. en erklæring som kommunens læge har bedt om da mit psykiatiske ikke er godt nok beskrevet, da kommunen bare har bedt om små statuserklæringer fra min egen psykiater og ikke en større erklæring.

Derfor skal jeg sidde overfor en vildfremmet person, hvilket allerede nu trækker tænder ud og har sat mig i en tilstand, hvor angsten er meget til stede.

Men hvad kan jeg forvente jeg skal svare på ??

Er der nogle af jer der har prøvet det og kan berette lidt, så jeg blir lidt roligere i mit sind.

God weekend til jer alle.

Kh. Frk Horsens
Frk. Horsens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 11:45   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kommer godt nok aldrig til at forstå hvordan en psykiater kan lave en erklæring
ved at have en samtale med den syge

især ikke når jeg tænker på mit eget forløb
med masser af psykolog timer og samtale med psykiater
mit forløb har været lidt over et år, af dem var jeg indlagt i 2 måneder

alt er beskrevet udførligt og lægekonsulenten har ikke længere nogen spørgsmål efter den sidste status

Min point er bare at en vildt fremmed ikke kan vurdere ud fra en 1 time
i hverftald ikke når det har noget med det det psykiske af gøre.

men det som du også mangler er en samlet vurdering af din tilstand
derfor vil kommunen gerne have en, så de samlet kan vurdere ydeligere tiltag i din sag
netop også det jeg mangler, men fordi jeg både er fysisk og psykisk syg
alså der er en masse læger der skrevet i min sag, men sikkert både din og min sagsbehandler
mangler en erklæring hvor alt er samlet på et stykke papir

held og lykke med det, du må meget gerne skrive dit forløb i denne tråd
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 11:50   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg har været afsted til sådan en halvanden times vurdering..

Og det var blot en fredelig og positiv samtale med en yderst venlig og imødekommende psykiater..

Han lavede er erklæring som støtter mig fint, så det var absolut en positiv oplevelse
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 12:28   #4
Frk. Horsens
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 69
Styrke: 16
Frk. Horsens er ny på vejen
Ja der mangler sikkert en samlet vurdering og ville bare sådan ønske, at min egen psykiater kunne klare den opgave, men de mente hun ville mig det bedste og ville lave en erklæring der gavnede mig.
Har fortalt min psykiater, at de havde den mening og skal da lige hilse og sige hun blev noget forbavset.
Selvfølgelig ville hun mig det bedste, men hun ville da ikke slække på hendes job og skrive erklæringer der ikke passede.
Frk. Horsens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 15:12   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg har været afsted til sådan en halvanden times vurdering..

Og det var blot en fredelig og positiv samtale med en yderst venlig og imødekommende psykiater..

Han lavede er erklæring som støtter mig fint, så det var absolut en positiv oplevelse
Sådan oplevede jeg det også, bortset fra, at det tog 2-3 timer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 18:22   #6
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Tjahh... Min speciallægeundersøgelse, hos en psykiater, tog lige knap en time. Han var nu flink nok - stillede en masse spørgsmål, som jeg besvarede - stillede en diagnose, og så ud af klappen før jeg kunne nå at få stillet nogen spørgsmål til hans konklusion.

Så ikke helt tilfredsstillede for mit vedkommende! Ikke ordentlig tilbundsgående efter min mening.
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 11:48   #7
Frk. Horsens
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 69
Styrke: 16
Frk. Horsens er ny på vejen
Hej alle.

Så er samtalen forbi.

Den var ikke så hård, at komme igennem, når han bare omformulerede sine spørgsmål lidt, så jeg så en dybere mening og kunne svare.
Men måtte også tit melde pas mht datoer.

Han var som så behagelig nok, at snakke med, men jeg bryder mig skisme ikke særlig meget om folk der ligesom kigger forbi en når de snakker til en.
Jeg har meget behov for øjenkontakt pga mit hørehandicap, men jeg kom da igennem samtalen og det er det vigtigste.

Men det sjove af det hele er at han faktisk kom til samme resultat, som min egen psykiater, så der kunne der da været sparet nogle penge.

Men nu har jeg gjort som de bad om og så må vi se, hvad det bringer.
Tror ikke mere på noget før jeg ser det færdige resultat.

Det har jeg sku lært af de nederlag kommunen har budt mig de sidste mange år.

Knus Frk. Horsens
Frk. Horsens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 13:20   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Lyder godt..

Nu vil den udtalelse vægte tungt i din sag, fordi der er to der har vurderet dig ens....

Rigtigt meget held og lykke med sagen..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 14:04   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frk. Horsens Se meddelelser
Ja der mangler sikkert en samlet vurdering og ville bare sådan ønske, at min egen psykiater kunne klare den opgave, men de mente hun ville mig det bedste og ville lave en erklæring der gavnede mig.
Har fortalt min psykiater, at de havde den mening og skal da lige hilse og sige hun blev noget forbavset.
Selvfølgelig ville hun mig det bedste, men hun ville da ikke slække på hendes job og skrive erklæringer der ikke passede.
De SKAL bede om en uvildig vurdering, netop fordi dem der kender en meget sandsynligt (bevist/ubevist) vil skrive en erklæring der er mere rosenrød end en uvildig vil gøre, men også pga risikoen for bestikkelse.
Man kan så diskutere om det er bestikkelse fra kommunens side at betale enorme summer for sådan en erklæring

Vi her på k10 ser mest problemer med at speciallægerne skriver en erklæring som inden nærmest gør folk raske, skriver ting som kommunerne elsker (fordi de kan se bort fra det)
MEN den anden vej rundt eksistere altså også, at ens egen behandler skriver ting som er alt alt for rosenrøde, i et forsøg på at hjælpe patienten nemmere i gennem systemet (noget jeg ved rigtig mange læger gør, fordi de ved det her system er gak i låget) men fordi det kommer os borgere til gode er det temmelig sjældent at vi brokker os over det.
Men vi ser også en sjælden gang i mellem folk blive overraskede over forskellen på speciallæge og behandlers udtalelser fordi behandler formilder folks problemer (dette er især inden for psykiatrien) over for patienten, en af grundene er bla at det kan skabe problemer at fortælle en borger hvad denne virkelig fejler, hvis borgeren ikke er klar til at takle den oplysning, den type oplysninger er noget nemmere for kommunerne at få ud af en læge som ikke skal have videre med borgeren at gøre (de står jo ikke med aben efterfølgende)

Ved ikke at bede om en uvildig speciallægeerklæring svarer det lidt til at hvis du anker stop af sygedagpenge, en vurdering foretaget af din sagsbehandler, og det så i sidste ende alligevel er sagsbehandleren der tager stilling til anken, så er det jo pludselig ikke en uvildig (nye øjne) der ser på sagen. Det ville du da ikke syntes var ok vel da *ss*

På det led syntes jeg det er fint nok med de speciallægeerklæringer, der hvor den går gal er at lægerne får kæmpe summer for at gøre det, lægerne har en interesse i, set med kommunens øjne, at skrive en god erklæring, så kommunen vil sende flere borgere = flere penge, ISÆR i disse kasse tænknings tider, hvor kommunerne kun har en ting i hovedet, nemlig at spare, er det et problem, for lægerne ved udemærket hvad de må skrive ikke skrive og hvordan de må/ikke må skrive.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 14:51   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frk. Horsens Se meddelelser
Ja der mangler sikkert en samlet vurdering og ville bare sådan ønske, at min egen psykiater kunne klare den opgave, men de mente hun ville mig det bedste og ville lave en erklæring der gavnede mig.
Har fortalt min psykiater, at de havde den mening og skal da lige hilse og sige hun blev noget forbavset.
Selvfølgelig ville hun mig det bedste, men hun ville da ikke slække på hendes job og skrive erklæringer der ikke passede.
Tyv tror, hver mand stjæler!

Hvis borger påtaler kritik af en erklæring, der er udfærdiget af en "kommunens mand/kvinde" kan man mødes med svaret: Ham/hende har vi brugt i mange år... hvorfor mon?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad kan jeg forvente? Nullemusen Alt det andet 3 25-06-2010 07:08
Ledig fleksjobber - hvad kan jeg forvente? hope123 Spørgsmål ang fleksjob 8 03-06-2010 22:19
Hvad kan jeg forvente? FrkNorden Alt det andet 13 24-02-2010 18:08
Boligsikring nu og hvad kan jeg forvente!!! andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 24-01-2010 19:32
Hvad kan jeg forvente medhold eller afslag Frue.Hansen Alt det andet 4 23-10-2009 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension