K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2011, 12:27   #1
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
afklaringsforløb i forbindelse med førtidspension

Hey der.

Håber nogen herinde kan give mig svar.

Jeg er desværre kommet i den kedelige situation,at min sagsbehandling i forbindelse med at jeg efter et længere forløb i fleksjob på 12 timer ugentligt,samt en alvorlig trafikulykke,er blevet så svækket helbredsmæssigt,at diverse erklæringer fra egen læge og reumatologer,klart konkluderer at restarbejdsevnen er ikke eksisterende,selv med relevante skåne hensyn. Samtidig frarådes omskoling, arbejdsprøvning og andet og min situation vurderes stationær uden nogen form for yderligere behandlingsmæssige tilbud.

Da min sagsbehandling længe har kørt i ring,og jeg samtidig er udsat for at kommunens lægekonsulent gentagne gange,konkluderer modsat på diverse speciallæge udtalelser osv.

Her er så mit spørgsmål:

Såfremt jeg ønsker at flytte bopæl til en anden kommune, vil man så i den nye kommune,fortsætte den sagsbehandling som er i gang,eller vil man tage en ny vurdering og måske træffe nogle mere realistiske afgørelser,ud fra de foreliggende oplysninger,da det så bliver andre og nye øjne som ser på sagen.

På forhånd mange tak

/ steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 13:55   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Din sag flytter med dig dvs at de kigger på alt det der ER skrevet og fortsætter hvor man slap, men lægekonsulenten bliver jo sikkert en anden end den der har vurderet tidligere.....om det er en fordel eller ulempe kan man jo ikke spå om.

Hvis der skal indhentes nye oplysninger til din sag, så bliver det jo fra den nye kommune, så på den måde kan der jo godt komme nye friske øjne der kan se på sagen.

Hvis du flytter kan du jo få et møde med den nye sagsbehandler og fortælle om den dårlige erfaring med den gamle kommune og måske skabe lidt tillid.

Der er store forskelle på sagsbehandlingen i de forskellige kommuner, måske er den nye kommune hurtigere og mere effektiv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 16:51   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
altså hvis ikke du står og skal flytte alligevel, men kun vælger at flytte pga sagen, så tror jeg det vil være nemmere at lave en klage over lægekonsulenten,

det er jo ikke tilladt for dem at omskrive diagnoser osv.

så alt efter hvordan din situation ser ud omkring flytning, ja så ville jeg hvis det var mig gå klagevejen.. og der er mange herinde som er gode til at komme med forslag til hvordan sådan en skal skrives..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 19:25   #4
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
altså hvis ikke du står og skal flytte alligevel, men kun vælger at flytte pga sagen, så tror jeg det vil være nemmere at lave en klage over lægekonsulenten,

det er jo ikke tilladt for dem at omskrive diagnoser osv.

så alt efter hvordan din situation ser ud omkring flytning, ja så ville jeg hvis det var mig gå klagevejen.. og der er mange herinde som er gode til at komme med forslag til hvordan sådan en skal skrives..
Jeg bor pt på 2.sal,og er så gangbesværet så jeg skal aligevel finde en stuelejlighed,så det er ikke kun pga sagen,jeg overvejer at flytte.
Lægekonsulenten i min sag,har både observeret mig og kontaktet speciallægen med ledende spørgsmål,for at opnå bestemte svar,uden mit samtykke.
Jeg forespurgte hvordan det kunne lade sig gøre,da jeg mente en lægekonsulent var ansat som "administrativ medarbejder" og ikke som læge.Det svar jeg fik var: Hun er både ansat som læge og administrativ medarbejder,og hun har været ansat i mange år her os os,så vi har fuld tillid til hende og hun laver ikke fejl !!
/ steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 19:33   #5
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Din sag flytter med dig dvs at de kigger på alt det der ER skrevet og fortsætter hvor man slap, men lægekonsulenten bliver jo sikkert en anden end den der har vurderet tidligere.....om det er en fordel eller ulempe kan man jo ikke spå om.

Hvis der skal indhentes nye oplysninger til din sag, så bliver det jo fra den nye kommune, så på den måde kan der jo godt komme nye friske øjne der kan se på sagen.

Hvis du flytter kan du jo få et møde med den nye sagsbehandler og fortælle om den dårlige erfaring med den gamle kommune og måske skabe lidt tillid.

Der er store forskelle på sagsbehandlingen i de forskellige kommuner, måske er den nye kommune hurtigere og mere effektiv.
Jeg ønsker egentligt bare at få en ordentlig sagsbehandling,men noget tyder på,at hvis man ikke bare makker ret,så bliver man hurtigt stemplet som "besværlig klient".
Jeg har lige vundet en ankesag omkring sanktion,med et enigt nævns afgørelse,og kommunen fik efterfølgende afvist at få sagen kørt som principsag. Det var så lige 6 mdr på kontanthjælp,bare fordi sagsbehandler "fandt det tvivlsomt om jeg stod til rådighed",fordi jeg bad om at få opdateret min RP,inden jeg skulle til anden aktør. Jeg fik dog efterfølgende ledighedsydelse,med tilbagevirkende kraft.
Så er man jo stemplet som besværlig,smiler
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 15:05   #6
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
@Huldra: vil sige, at det er desværre tilfældet med mange lægekonsulenter. De tolker, som de vil
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygefravær i afklaringsforløb... Siv Alt det andet 3 29-09-2011 23:22
Vejlednings-afklaringsforløb ? Nana M Alt det andet 0 18-06-2011 20:00
min angst forværres af afklaringsforløb maggie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 01-06-2011 12:46
afklaringsforløb Cocio De Unge 5 03-12-2008 22:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension