K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2011, 15:08   #11
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Hej.

Min kæreste og jeg var i samme situation som I - han er på den gamle FTP-ordning, jeg på den nye.

Han er gået ret meget ned netto, efter vi er flyttet sammen - fra ca. 14.000 til 10.400

Jeg er gået ca. 1300 ned udbetalt. For mit vedkommende har jeg nu nogenlunde det samme rådighedsbeløb, som før vi flyttede sammen, hvorimod det har ændret sig i negativ retning for min kærestes vedkommende, selvom man regner fortjenesten ved at flytte sammen med (halv husleje, varme mm.)

Jeg har mistet hele min boligsikring på 1200 kr.
Min kæreste får nu sin boligydelse her (vi flyttede sammen i min lejlighed) i stedet for i sin tidligere lejlighed (idet boligydelse er et højere beløb end boligsikring - og man har altid ret til den mest fordelagtige ydelse ud af to mulige) - men den er gået fra ca. 3000 ned til ca. 700.

Så man skal kun flytte sammen, hvis man virkelig elsker hinanden og i øvrigt ikke orker det der med to lejligheder og med at bo hver for sig - for økonomisk er der ikke noget at hente, når den ene er på den gamle ordning og den anden på den nye.

Eneste plusser er som sagt boligydelse kontra boligsikring - og, at min kæreste har ret til nedsat medielicens selvom vi flytter sammen, så jeg kan spare min dyre licens.

Det er lidt mærkeligt at der ikke er en økonomisk gevinst ved at pakke to mennesker sammen i en 2-værelses lejlighed - i stedet for at man okkuperer 2 x 2-værelses lejligheder. Giver ikke meget god mening i min optik!

Vi ringede begge til vores pensionskontorer inden vi flyttede sammen og bad dem udregne, hvad vi ville få udbetalt fremover, hvis vi flyttede sammen. Jeg vil anbefale jer at gøre det sammen. Især min kærestes pension er svær selv at regne på, fordi en del af beløbet jo (modsat min) er skattefrit.

Håber, I finder en løsning og at I kan holde skindet på næsen også efter I flytter sammen

Alt mulig held og lykke!

Venlig hilsen

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sambo vs. samlevende bfritz Politik og Samfund 19 26-02-2013 22:08
Eftergivelse af SU-lån som samlevende jenspinddk Alt det andet 16 29-02-2012 12:37
Førtidspension og samlevende? Snupti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-10-2011 16:01
Atp -samlevende - obs Jørgine Alt det andet 1 16-11-2009 19:49
Kontanthjælp / samlevende sara Alt det andet 17 25-06-2008 22:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension