K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2011, 20:37   #1
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Unhappy Sikke en bunke papire at læse - arbejds evne journal

Ja jeg har egentlig mest "opholdt" mig i flexjob debatten, da det var flexjob jeg gik efter...

Men sådan skulle det ikke være, har min sagsbehandler og lægekonsulenten vurderet

er en ung pige på 25, som i november 2006 pådrog mig en piskesmælds skade.


Nu sidder jeg så her med en KÆMPE bunke papire, min arbejdsevnejournal, samt samtlige lægepapire, special læge erklæringer osv osv, som de har på mig... Jeg skal godkende dette, komme med eventuelle bemærkninger, og så skal mine papire sendes ind til pensions teamet og de skal vurdere om der er grundlag for at søge førtidspension efter stk. 18 i lov om social pension...


Alle de nyere ting som er skrevet i journalen, dem er jeg vældig enig med...!

Men der står en masse ting, tilbage fra 08 og 09, hvor der står en hel masse om depression osv.. og en special læge har for nogle år siden spekuleret i, i hans erklæring, om jeg var psykosomatisk...

derfor har lægekonsulenten (og min sagsbehandler) haft mig ved en psykiater, for en sikkerheds skyld... Han vurderede at jeg INTET fejler psykisk...! Men at jeg kan få depressive symptomer under pres (fra kommunen)...

Han sagde faktisk til mig, at jeg er den mest normale "patient" han har haft indenfor hans dør..!

Så efter hans erklæring, hvor han vurdere min arbejdsevne til at være ubetydelig, så har lægekonsulenten besluttet min sag er så godt belyst som overhovedet muligt, og så er jeg blevet tilsendt den kæmpe stak papire her...

Skal jeg kommentere på de ting fra 08 og 09 om alt det depressions halløj, hvor der var en psykolog som vurderde at jeg var svært depressiov ( en psykolog fra en revaliderings institution jeg var i arbejdsprøvning på)


Synes jeg har svært ved at overskue det... især fordi det ikke er en pension jeg liiiige går og "drømmer" om Men med en arbejdstid på 10 time dagligt, og 2 timers fremmøde, så er flex jo ikke lige realistisk

Er det unormalt at føle sig værdiløs???

og er det unormalt at være direkte FLOV over situationen
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 21:06   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Er det unormalt at føle sig værdiløs???

og er det unormalt at være direkte FLOV over situationen
Personligt nej især hvis man altid har være den der klare altk an alt og så ligepludsligt det næsten minut kan man ikke mere så nej Personligt vel jeg tro det er meget normalt
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 22:00   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sandie86 Se meddelelser
Ja jeg har egentlig mest "opholdt" mig i flexjob debatten, da det var flexjob jeg gik efter...

Men sådan skulle det ikke være, har min sagsbehandler og lægekonsulenten vurderet

er en ung pige på 25, som i november 2006 pådrog mig en piskesmælds skade.


Nu sidder jeg så her med en KÆMPE bunke papire, min arbejdsevnejournal, samt samtlige lægepapire, special læge erklæringer osv osv, som de har på mig... Jeg skal godkende dette, komme med eventuelle bemærkninger, og så skal mine papire sendes ind til pensions teamet og de skal vurdere om der er grundlag for at søge førtidspension efter stk. 18 i lov om social pension...


Alle de nyere ting som er skrevet i journalen, dem er jeg vældig enig med...!

Men der står en masse ting, tilbage fra 08 og 09, hvor der står en hel masse om depression osv.. og en special læge har for nogle år siden spekuleret i, i hans erklæring, om jeg var psykosomatisk...

derfor har lægekonsulenten (og min sagsbehandler) haft mig ved en psykiater, for en sikkerheds skyld... Han vurderede at jeg INTET fejler psykisk...! Men at jeg kan få depressive symptomer under pres (fra kommunen)...

Han sagde faktisk til mig, at jeg er den mest normale "patient" han har haft indenfor hans dør..!

Så efter hans erklæring, hvor han vurdere min arbejdsevne til at være ubetydelig, så har lægekonsulenten besluttet min sag er så godt belyst som overhovedet muligt, og så er jeg blevet tilsendt den kæmpe stak papire her...

Skal jeg kommentere på de ting fra 08 og 09 om alt det depressions halløj, hvor der var en psykolog som vurderde at jeg var svært depressiov ( en psykolog fra en revaliderings institution jeg var i arbejdsprøvning på)


Synes jeg har svært ved at overskue det... især fordi det ikke er en pension jeg liiiige går og "drømmer" om Men med en arbejdstid på 10 time dagligt, og 2 timers fremmøde, så er flex jo ikke lige realistisk

Er det unormalt at føle sig værdiløs???

og er det unormalt at være direkte FLOV over situationen

På nuværende tidspunkt, så mener din sagsbehandler jo pension og sender så akterne, som du er vældig enig i, til en bedømmelse af om sagen ER klar til pensionsnævnet - mener de sagen er klar så sendes den til pensionsnævnet, skulle der være mangler så sendes den retur til sagsbehandler.

At der også ligger gamle akter og lægepapirer og tidligere ressourceprofiler m.m betyder intet. Gamle akter er en del af din sag der medfølger, og den depression er jo forlængst afgjort af en psykiatiker, hvor lægekonsulenten også er med på at den del af dig ER afklaret nu.

Så kommenter kun, hvis det nyeste lægeskøn fra lægekonsulenten er forkert eller urigtigt og det samme med nyeste ressourceprofil m.m. - alt det gamle ER afklaret, men følger alligevel med hele vejen.

Man får kun pension, er der en grund - sygdom og skader har ingen alder, så du skal ikke føle dig værdiløs eller være flov.

Du er ung og pension var ikke meningen, prøv om du trods alt ikke kan få en følelse af værdi og brug dine sparsomme kræfter på noget der kan glæde dig i dagligdagen.

Erkendelse tager tid, men både du og dit liv er værdifuldt - og det eneste man trods alt har, så derfor, få det bedste ud af de vilkår/nittelod du desværre fik.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2011, 13:51   #4
ticka
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2011
Lokation: Sønderborg Kommune
Indlæg: 12
Styrke: 13
ticka er ny på vejen
Kære Sandie..... Du er bestemt ikke den eneste som føler sådan.....Jeg har grædt mine tårer over at ende på pension,drømte om fleksjob men min krop vil ikke som jeg vil. Har arbejdet i produktion i 31år og har slidt mig op, har slidgigt over det meste af kroppen.jeg kom på pension 1-03-11, det gik et stykke tid inden jeg fatted det, men nu har jeg gjort op med mig selv at det gælder om at nyde det liv jeg har tilbage......(er 51år)
Håber du får din pension...... og nyd så at du får ro fra diverse instanser det fylder jo så meget indtil sagen er afgjort.
De bedste fraTicka.
ticka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2011, 16:25   #5
ash
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Alder: 65
Indlæg: 46
Styrke: 14
ash er ny på vejen
Kære Sandie.

Med mindre du er uenige med det de har skrevet, syntes jeg ikke du skal kommenter det, jeg har også lige fået en stak papir angående pension § 18. Der var et par ting, men dem talte jeg med min sb om. Nu ved jeg ikke hvordan dine papir ser ud. Men hos mig er der til sidst en samlet vurdering og konklusion fra sb. som er det de vurderer ud fra i vores pension nævn. Selvfølgelig læser de alt det hele. Men som sagt er det min sb som skriver til sidst og samler hele forløbet.

Så pøj pøj

Knus Ash
ash er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ang papire når man skal flyve som rygopereret? Camille Alt det andet 5 22-02-2012 00:42
er i arbejds prøvning pedo Alt det andet 23 31-08-2011 09:43
arbejds prøvning karen1191 Alt det andet 2 06-10-2010 13:59
Arbejds prøvning med dyr ?? Tzari Dit og Dat 26 01-01-2010 23:58
Bunke-diagnosticering Af Roskilde-borgere zuza Det er da strengt ! 8 15-10-2007 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension