K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2011, 09:07   #1
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Svar fra speciallægen

Hej K10'er

Så fik jeg svar fra den speciallæge(psykiater), jeg var hos i mandags.

Der står;

På anmodning fra jobcenter, har undertegnede d.d. haft EH til samtale m.h.p. udfærdigelse af en speciallægeerklæring. Erklæringen bygger dels på samtalen med EH d.d. samt medsendt kopi af progressionsrapport fra jobcentret.

Det drejer sig om en kvinde, som har fået diagnossticeret ADHD hos praktiserende psykiater. I forbindelse med det fortsatte sagsbehandlingsforløb ønskes udfærdiget er psykiatrisk speciallægeerklæring m.h.p. vurdering af følgende;

En beskrivelse af sygdomsforløbet

En vurdering af diagnosen

En vurdering af prognosen

En vurdering af behandlingsmuligheder - er der forslag til yderligere, eller skønnes disse udtømte?

En vurdering af funktionsniveauet i forhold til arbejdsmarket.

(Det er så, som jeg kan forstå det spørgsmål, som jobcentret har bedt om at få svar på af den psykiater de har sendt mig til?)

Hans konklusion(i den meget korte version..ordret gengivet)

Jeg finder det ikke særlig sandsynligt, at yderlige farmakologisk behandling eller behandling i øvrigt med en bare vis sandsynlighed vil kunne medføre en markant bedring i EH's psykiske tilstand eller funktionsniveau, og jeg vil derfor konkludere, at behandlingsmulighederne for alle praktiske formål er udtømte. EH's funktionsniveau vurderer jeg som markant nedsat, og det er min vurdering, at EH's funktionsevne i forhold til et hvilket som helst erhverv varigt er reduceret til det ubetydelige.


.....så nu tænker jeg, kan kommunen dreje den på nogen måde overhovedet, jeg ved selvfølgelig godt, at det, er der ikke nogen, der med sikkerhed kan svare på, tænker mere hvad I sidder inde med af egne erfaringer.

For mig kan det nærmest ikke stå mere klokkeklart, hvilket jo er godt, men sandheden er også hård, når man får den så sort på hvidt, så jeg er både glad og ked af det. Glad fordi jeg endelig står med et stykke veldokumenteret papir i hånden. Ked fordi jeg selvfølgelig ville ønske at jeg var foruden psykiske diagnoser.

Hvis kommunen ikke vil hjælpe mig med at søge en pension nu, er det så dumt af mig at søge den selv? Jeg har ikke været i arbejdsprøvning på noget tidspunkt, men det er fordi de jobkonsulenter jeg har været hos ikke har vurderet at jeg kunne gennemføre en prøvning. Tænker bare om kommunen mon vil trække mig igennem endnu et menageri af omsonste projekter der ingen vegne fører.

Venligst fra Eva
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 10:35   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Medmindre at speciallægen skriver at du vil få forværring i dit helbred, skal du have en arbejdsprøvning, for dokumentation, for den nedsatte arbejdsevne.

Ellers får du sansynligvis ikke medhold til tilkendelse af fleks eller pension.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 12:33   #3
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Medmindre at speciallægen skriver at du vil få forværring i dit helbred, skal du have en arbejdsprøvning, for dokumentation, for den nedsatte arbejdsevne.

Ellers får du sansynligvis ikke medhold til tilkendelse af fleks eller pension.

VH Popiae
Kan jeg så afkræve af kommunen...eller bede om, sagt på den pæne måde, at blive sendt i en arbejdsprøvning for at afklare min arbejdsevne?

Jeg har jo været sendt ud til jobkonsulenter med henblik på at blive sendt videre ud for at blive arbejdsprøvet...hver gang er jeg blevet sendt hjem igen med besked om, at de ikke tror, at jeg i det hele taget kan gennemføre en arbejdsprøvning og at det derfor er meningsløst- Det sidste konsulentfirma jeg blev sendt ud til ville under ingen omstændigheder sende mig ud; det vil vi ikke ligge firmanavn til....var beskeden.

Så kan kommunen måske selv finde et sted, hvor jeg kan komme hen og blive prøvet...tænker jeg. Jeg har dog hørt, at hvis man ikke kommer nok eller yder nok, så kan det betragtes som værende umuligt at vurdere arbejdsevnen og så skal man starte forfra. Er der nogen der kender til det? Håber dog ikke det er sandt, for det giver da ingen mening. Hvis folk ikke kan, så kan de jo ikke.

Venligst fra Eva
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 22:03   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis arbejdsevnen er til fleks eller pension, er det rigtige sted et reva-center.

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 22:34   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg ville ikke starte med at anmode om arbejdsprøvning,

jeg ville afvente hvad kommunen siger og skriver om det hele når de har læst den nye erklæring du henviser til her.

i arbejdsevne perspektiv ser det jo dårligt ud, og hvis kommunen kender til de udtalelser fra konsulenterne, tja.. så kunne det jo være de siger nu er det nok nu bliver de nødt til at give dig pension..

men som du selv siger, så ved ingen af os hvad de finder på... vi læser jo så meget herinde og andre steder at man kan undre sig over ørene ikke er faldet af endnu..

pøjpøj med det hele fremover
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svar ? hej123 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 24-05-2012 20:37
Når speciallægen siger "ingen arbejdsprøvning"? SanneHansen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 22-03-2012 23:18
svar fra beskæftigelsesankenævnet MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-01-2011 21:28
Svar fra Flexteamet ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 16 10-03-2010 22:43
Hvem må speciallægen videregive opltsninger til? Ida Dit og Dat 14 01-07-2009 00:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension