K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2013, 18:02   #1
Mormor23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
Mormor23 er ny på vejen
Sygemeldt og jobcenter.

Er blevet sygemeldt d. 28-10-13. Har fået og udfyldt/returneret oplysningsskemaer, 2 stk, til jobcenteret. Har fremover tænkt mig at besvare alle henvendelser med mail, efter råd herfra K10, så der ikke senere kan være tvivl om hvad jeg har sagt.
Nu har jeg så fået 2 breve, en med indkaldelse til informationsmøde om sygedagpenge - hvilket jeg har deltaget i tidl. Har skrevet en mail til den person der har sendt indkaldelsen at jeg har deltaget i et sådant informationmøde og er således klar over rettigheder og pligter som sygemeldt samt at jeg pga. min sygdom ikke kan deltage i aktiviteter udenfor hjemmet.
Det andet brev er indkaldelse til samtale om min sygemelding - en opfølningssamtale - her har jeg også svaret med mail at jeg pga min sygdom ikke kan deltage i aktiviteter udenfor hjemmet og at min læge klart har påpeget at det er vigtigt jeg får fred og ro, da behandlingen ellers ikke vil hjælpe.

Det jeg så ikke begriber er at jeg på min tlf kan se der har været et opkald fra jobcenteret - må de ringe til en privat - det vil være at foretrække al kommunikation foregår på skrift - igen så der ikke senere kan blive kontrevers om hvad der er blevet sagt og ikke sagt.

Jobcenteret er klar over jeg er sygemeldt pga depression, da jeg SKULLE skrive sygdommens art på det oplysningsskema de startede med at sende.
Håber ikke der nu kommer en konsekvens af at jeg ikke kan møde op, feks de ikke vil give mig sygedagpenge eller andet de finder på.
Jeg har desværre ikke den store tiltro til jobcenteret og at de behandler folk menneskeligt - efter alt det man kan læse herinde.
Jeg har talt med den psykiater jeg er i behandling hos, om hvordan henvendelser fra jobcenteret virker på mig - det sender mig direkte ud i en stor forværring af min depression og som følge deraf en rædselsfuld angst/panik. Hertil sagde han at jeg skulle henvise til ham så "skulle han nok ordne dem" - men ved ikke om det lader sig gøre i virkeligheden.
For god orden skyld vil jeg lige nævne at jeg ikke forventer den aktuelle tilstand jeg er i vil vare for evigt - men der vil nok gå et godt stykke tid, da medicinsk beh. af depression jo desværre ikke virker hurtigt.

Sidst redigeret af Mormor23; 09-11-2013 kl. 18:06. Årsag: Manglende oplysning.
Mormor23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 00:14   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mormor23 Se meddelelser
Det jeg så ikke begriber er at jeg på min tlf kan se der har været et opkald fra jobcenteret - må de ringe til en privat -
Jeg kan ikke mindes, at have læst eller hørt om en §, der forbyder kommunen at ringe til en borger.
Men omvendt har jeg heller aldrig læst eller hørt om en §, der påbyder borgeren, at besvare opkald fra kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 10:45   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan be om at der KUN skrives til dig, således at du kan svare skriftlig.

Alternativt, kan du be om, at de indhendter oplysningerne hos din læge, da han jo har bedt dig henvise til ham ved problemer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 10:54   #4
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Først - Er ked af at høre du er blevet syg. det er noget forbandet noget de depression.!!

Det er kommunens pligt at skal følge op på dig hver 4. uge. Jeg fik lov at det foregik pr. mail, men at der skulle være personlige samtaler hver 3. måned. Pas på med ikke bare at dømme jobcenter/sagsbehandlere med det samme, og prøv så vidt muligt at få en god dialog. Jo mere du arbejder imod dem, jo mere vil du føle dig uretfærdig behandlet.

Desværre kan man ikke bare få fred fordi lægen mener det ville hjælpe. Sagsbehandlerne skal følge lovgivningen.

God bedring.

Sidst redigeret af bruger2013; 10-11-2013 kl. 10:58.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 10:55   #5
Mormor23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
Mormor23 er ny på vejen
Tak for hjælpen - vil sende en mail at alle henvendelser fra dem bedes foregå skriftligt.
Mormor23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 17:05   #6
Mormor23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
Mormor23 er ny på vejen
Så har jeg fået en mail fra jobcenter med ordlyden : du bedes kontakte mig på tlf. xxxxxx og ikke andet.
Hvad skal jeg dog skrive til dem så de forstår at det ikke er ond vilje men at jeg ikke magter tale i tlf med dem. Bare det at læse mail fra dem bevirker alt indeni kører rundt og angst tiltager betragteligt. Taler faktisk ikke med nogen i tlf for tiden da jeg bare græder og græder - det er slemt nok at føle sig som et lallende nervevrag - hvis det så også skal "udstilles" nej det kan jeg altså ikke - de vil heller ikke kunne forstå hvad jeg siger når det foregår grædende.
Er der ikke andre der har prøvet noget lign. og hvordan greb I det an ?
Ej hvor er det flovt synes jeg...............
Mormor23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 17:10   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
få en anden til at ringe, om så må den anden bede om skr. kontakt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 17:19   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Eller skriv til dem igen at du er blevet kontakte om at du skal ringe til dem til trods for at du har bedt om at alt skal forgå skriftligt....

Man skal ikke hoppe på de der små trick de laver...

Så skriv som jeg skriver ovenstående og så neden under skriver du....hvad ville i??

Prøv evt at forklare i dit brev til dem igen hvorfor tingene skal forgå på skrift...

Skriv evt at der står tydeligt i retssikkerhedsloven at du skal have lov til at deltage i din sagsbehandling...og det fratager de dig når det skal forgå på en måde hvor du slet slet ikke kan følge med....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 17:43   #9
Mormor23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
Mormor23 er ny på vejen
Tusinde tak for de gode råd - har sendt en mail og forklaret at jeg ikke bruger min tlf. pt da jeg har det skidt - at kontakten desværre må foregå skriftligt - men at jeg håber på forståelse for min situation.
Så synes jeg også jeg har skrevet pænt og høfligt - så må vi se reaktionen. Det er nok mig der er frygtelig sart og hudløs for tiden - men de skriver ikke engang til og så navnet og ej heller mvh til slut - nå det er nok bare mig - men sådan står der nu ellers på post
man får.
Øj turde da ikke skrive - hvad ville I - der stod jo i brevet det er en opfølgningssamtale så jeg hurtigt kan komme på arb. igen.
Øh.... har gået ledig siden september 2012 og har en del skavanker, fysiske, så der er skåne hensyn - hvordan skulle det lade sig gøre at få sådan et "skrammel-menneske" på 59 ud i arb. hurtigt - har søgt min. 2 job hver eneste uge - som fagforeningen jo siger man skal.
Mormor23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 20:05   #10
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Kære mormor

klog beslutning du har taget omkring kommunikation med systemet.

Din autoritetstro og respekt for andre mennesker, skal nu desværre til at gradbøjes en smule.

Som Webmaster understreger, skal du ikke hoppe på deres tricks.
Og du skal have din(e) læge(r) med på sidelinjen.

bed din(e) læger/psykiater om en lægeudtalelse på, at du ikke magter telefonkontakt grundet du er i din sygdom lige nu.

Scan (få evt hjælp) diverse dokumenter af den art ind så du har dem liggende som pdf-filer på din computer, der kan vedhæftes mails til det offentlige.
ALLE offentlige instanser kan åbne pdf-filer.


Du skal kunne DOKUMENTERE, at du ikke er i stand til at opfylde deres forskellige krav om møder osv - har du ingen skriftlig opbakning til at melde fra diverse tiltag, kan det have store økonomiske konsekvenser, såfrem du modtager noget fra det offentlige.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension