K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2009, 14:53   #21
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg forstår bare ikke, hvordan midlertidig førtidspension og det at
lidelsen/lidelserne skal være varige og behandlingsmulighederne udtømte
kan hænge sammen med at give førtidspension, og som Hejden henviser
til så er det ulovligt, kan godt se, at nogle skriver i tidligere indlæg, at de
gerne vil have midlertidig førtidspension i et par år, i min kommune findes
det ikke, men måske kunne man frede nogle f.eks et par år, hvis der er
behov for det, dog ikke på førtidspension.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 17:25   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg blev selv fredet fra 2002 og frem til førtidspensionssagens afgørelse!

Så det er muligt at blive fredet selvom man er på kontanthjælp. Engang imellem fik jeg så nogle standart breve ang fremmøde mm, men jeg ringede bare og sagde ''det var mig'' og så slog de mig op, og sagde jeg bare skulle smide brevet ud. Så den ordning var jo lige så god som midlertidig førtidspension hvad angår fred og ro. Omend den sikkert var lige så ulovlig som den midlertidige førtidspension, og mine 21 år på kontanthjælp uden at stå til rådighed for arbejdsmarked!!!

Når man er SÅ begravet i ulovligheder fra kommunens side, jamen så gør en ulovlighed fra eller til, ikke noget......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 19:31   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
som jeg ser loven, kan man tilkendt førtidspension, med senere kontrol.
Man forvendter at tilstanden er varig eller at borgeren er uden arbejdsevne i en årrække.
Det kan især bruges for håbet er lille for forbedring. Eks.vis også til kræftpatienter. Det kan være svær psykisk sygdom, operation, eller anden sygdom, hvor fremtiden er usikker vedr. arbejdsevne.
For at fratage igen skal tilstanden selvsagt være blevet forbedret enten via behandling, eller andet.
retsmæssigt ligger der i ordet varig=flerårigt.

detter fuldt lovligt, og burde bruges i mange flere tilfælde fremfor at stresse folk over på kontanthjælp, hvor de absolut ikke får den fornødne ro, og tid til behandling.
Kontanthjælpen, som passiv forsøgelse, er derimod et lovbrud, såfremt man ved at borgeren igennem flere år, eller sandsynligvis aldrig kan blive selvforsørgende. Kontanthjælp er og bliver midlertidig forsørgelse, og det er jo ikke tilfældet hvis uarbejdsdygtigheden strækker sig over flere år.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 20:23   #24
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg blev sidste år indstillet af min sagsbehandler til midlertidig pension (pga. psykiske lidelser), men fik afslag hele vejen igennem systemet. Bagefter viste det sig, at indstillingen var dømt til afslag på forhånd: Kommunen havde fået en påtale af Ankestyrelsen om, at de ikke, som de i en periode gjorde, måtte uddele midlertidig pension så "rundhåndet" til fx. borgere med usikre psykiatriske diagnoser, men kun måtte give midlertid pension til borgere med organiske diagnoser, hvor udfaldet var usikkert, altså fx kræftpatienter...
Jeg synes, der er et hul i loven her, hvor vi igen og igen ser, at meget syge borgere, udover den nærmest umenneskelige hetz mod dem, bliver stillet i en meget ringe økonomisk situation, hvilket jeg ikke mener, vi kan være bekendt i et velfærdssamfund. Jeg synes ftp-reglerne stort set er gode nok, som de er, men kunne godt ønske mig, at der blev indført en eller anden form for behandlingsydelse eller "før-pension", hvor syge borgere får et antal år i fred til at kunne følge en behandling eller lignende. Herefter kunne man så tage stilling til, om det skulle være permanent ftp, fleksjob eller om borgeren har fået det så godt, at vedkommende kan klare sig på de ordinære arbejdsmarkedet eventuelt med lidt hjælp i form af revalidering og/eller virksomhedspraktik...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 20:25   #25
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg mener ikke nogen skal gå rundt i kontanthjælpssystemet i flere
år, men det er ulovligt at give midlertidig førtidspension, man kunne måske
finde en anden ordning, indkomst for folk som har brug for ro i et par år eller
mere, læs lige det Hejden skriver i et tidligere indlæg i tråden, det er ulovligt
men reelt set så synes jeg, at man skal have sygedagpenge indtil man kan
konstantere om lidelserne er varige og behandlingsmulighederne er udtømte.
og så skrotte de regler der er, jeg har intet imod at folk får midlertidig
førtidspension, men det hænger bare ikke sammen med loven, jeg ved godt
at kræftpatienter sommetider får det, da man ikke kan afgøre deres videre
skæbne,
Men hvis nogen har et link, der beviser at midlertidig førtidspension
er lovlig, så vær venlig at sætte det ind.



ørtidspension, men det hænger bare ikke sammen med loven.

Sidst redigeret af Tanja; 17-08-2009 kl. 20:34.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 20:38   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
situation. kommunen har skrevet at revalidering formålsløs. har for stor formue til kontanthjælp. Der kan gå rigtig mange år før den er brugt
hvad kan en kommune så gøre i tilfælde på et afslag af førtidspension.
De kan vel ikke bare gøre en systemløs. De har vel en pligt til gøre et eller andet. en mulighed ulovligt at give midlertidig førtidspension. De vil jo have et problem, når de selv har skrevet man er for syg til flexjob eller andre ting som kan bringe en tilbage på arbejdsmarkedet. Men er måske ikke helt sikker på tilstanden er varig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 20:54   #27
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Kommunen gør folk systemløse, tænk på alle dem, som er røget ud
af sygedagpengesystemet, og ikke kan få kontanthjælp, meldingen lyder
tit for syg til fleksjob, og for rask til førtidspension.

Kommunen skal afklare folk til revalidering, fleks eller førtidspension,
men jeg ser da klart problematikken.

Sidst redigeret af Tanja; 17-08-2009 kl. 21:01.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 21:25   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man kan læse mere om 'midlertidig førtidspension' her, og læse om hvem og hvordan det fungerer i praksis...

http://www.depnet.dk/universe5/mailb...1/default.aspx
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 21:44   #29
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Som jeg læser det, så kan man iIKKE søge om midlertidig førtidspension,
men kommunen kan vælge at tage den op, hvis de ønsker det.

Sidst redigeret af Tanja; 17-08-2009 kl. 21:50.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nogen, der har fået udb. fleksydelses- og/eller efterlønsbidrag som førtidspen AKA Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 40 02-06-2012 10:01
Procedure ved ophør af tidsbegrænset pension Pia Slot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-01-2012 12:34
Er der nogen som har fået et brev som dette MTVRV1 At søge førtidspension 8 26-03-2011 22:29
Anke - nogen der har fået medhold??? akizuri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-06-2010 16:46
Er der nogen der har fået førtidspension efter §17??? Mik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-03-2010 16:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension