K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2009, 15:57   #1
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
Frataget ledighedsydelse

Hej jeg er en kvinde på 48 år. bosiddende i odsherred kommune. fik tilkendt flexjob i 2006 efter kommunesammenlægninget, var faktisk lovet pension pga. fibromyalgi og psykiske forandringer. men papirerne blev vist aldrig rigtig læst, sygemeldt sagsbehandler sagde de var grunden.
Har lige været i frexjob i 2 mdr . ( højsæsson i brugs , uden skånehensyn ) kunne ikke magte det og blev fyret. mit helbred blev meget værre. Jobcentret mener at jeg er selvforskyldt ledig. ( mangel på engagement og vilje ) 3f har gjort indsigelser i partshørring. den 6/8 jeg har stadig ikke fået et svar , så jeg kan anke. er gået ned med nervesammenbrud og depression. har klaget til alle borgmesteren ink. der sker bare ikke mere.
har tænkt mig at samle en flok ligestillede og gå til medierne.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 16:08   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
først skal lyde et velkommen til siden, håber du bliver glad for at være her

må da lige oplyse dig om at der efterhånden er en del herinde fra Odsherred kommune som oplever den samme elendige og inkompetente sagsbehandling som dig, bla Hyanna og Huldra(du kan søge på deres navne i feltet og finde deres historier)

De har længe forsøgt at råbe Gud og hvermand op så er sikker på at du vil være mere end velkommen til at kontakte dem

Vil klart opfordre dig til det så i kan slå fælles fodslaw.

Iøvrigt har du set Vestsjællandsgruppen herinde? Den kan også varmt anbefales hvor vi bla selv er medlem.

Blot et råd: fortsæt her i din tråd så er det lettere for os alle at følge med
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 23:39   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
sparkongefre nå du fandt ud af at lave en tråd

Og som buster allerede har skrevet så er der allerede en lille gruppe herinde fra Odsherred som kæmper kampen så måske en god ide at slå sig sammen med dem, er glad for at høre at du har din fagforening med dig til at skrive osv..

Du skriver at du ikke har hørt noget ang jeres indsigelser omkring stop af ledighedsydelse , jeg kan ikke forestille mig at kommunen vil få ret i stop af ledighedsydelse hvis du kan dokumentere at er er forværring ved helbred og at skrive at du ikke er villig til at arbejde fordi du bliver mere syg det er så langt ude faktisk så ser det da i den grad ud til at Odsherred stinker i en rådden grad ..

Jeg ville hvis jeg var dig ringe til fagforeningen og spørge om ikke det var en ide at sende en anke over stop af ledighedsydelse, da det må tages som en fastholdelse af stop af ledighedsydelse når de ikke har svaret på de indsigelser i er kommet med ...

De har kun fire uger til at revurdere en afgørelse og har de ikke gjort det så skal der i følge loven falde et brev med begrundelse om hvorfor, når det så drejer sig om noget så væsentligt som dit eksistensgrundlag så er der mulighed for at anke direkte den ville jeg benytte mig af hvis jeg var dig ...

Evt ved at skrive en mail til både sagsbehandler og borgmester først , gøre dem opmærksom på at de har fire uger til at revudere et stop af din ledighedsydeles at der nu er gået ti uger og at du derfor hvis ikke du har hørt fra dem inden 5 dage vil sende det til ankestyrelsen da der nu er gået så lang tid at du har lov til at formode at de fastholder deres stop at ledighedsydelsen ...

Ang vestsjællandsgruppen så finder du den her http://www.k10.dk/group.php?groupid=8
  Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 12:32   #4
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
stop

nu siger de bare at de venter på en psyk. erklæring. og ham de har henvist til. har en masse klagesager som han har tabt i patient-klagenævnet.
3f siger at vi ikke kan anke når der ikke er kommet svar. ( vi må bare ta' den derfra
har klaget til borgmester.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 17:24   #5
kelstrup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 40
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kelstrup er ny på vejen
Hej sparkongefri og velkommen til.
Endnu et offer i det "dejlige"odsherred hvor der er ren idyl, hvis man lytter til salgstalerne.
Kender godt situationen med afklaring fra psyk.vurdering, kommunen melder bare ikke tilbage efter en sådan hvis ikke den er til deres fordel.
Selvom det er svært håber jeg du bliver ved med at kæmpe som os andre.
kelstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 23:45   #6
stroom
På vej til at lære K10
 
strooms avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2009
Lokation: brønderslev
Alder: 70
Indlæg: 9
Styrke: 0
stroom er ny på vejen
Hej.
Det var da en træls omgang du uforskyldt er røget ind i.
3f skal nok ruske dem godt og grundigt.Ellers prøv,at få fat i LAFS (Landsforeningen af flexjobbere og skånejobbere.
Venlig hilsen Stroom.
stroom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 00:41   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej, måske kan lidt læsning på disse sider hjælpe lidt på humøret:

http://www.minarbejdsevne.dk/

Det ser ihvertfald ikke ud til sagsbehandleren osv. kender dem )

vh john
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 16:08   #8
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
3f

3f er ikke meget værd, jo de gør det jeg beder dem om, men jeg kender jo ikke alle love og paragraffer. og med hensyn til psyk.erklæring. har jeg allerede 3 forskellige blandt andet en fra arbejdspsyk. alle siger at min psyke ikke bliver bedre heller ikke med medicin. og de siger også at jeg ikke kan stå til rådighed, hverken som flex'er eller andet.

har haft kontakt til Lafs og Merethe H. syntes også at der var " bid " i sagen, skulle kontakte en advokat ( Krebs ) men han var desværre inhabil , da han førte sager for Odsherreds komune

Sidst redigeret af sparkongefre; 06-11-2009 kl. 16:12.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 23:38   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af sparkongefre Se meddelelser
nu siger de bare at de venter på en psyk. erklæring. og ham de har henvist til. har en masse klagesager som han har tabt i patient-klagenævnet.
3f siger at vi ikke kan anke når der ikke er kommet svar. ( vi må bare ta' den derfra
har klaget til borgmester.
Du kan godt anke selv om der ikke er kommet svar på den, det kan du gøre hvis der er gået uforholdsmæssig lang tid . de har fire uger til at revurdere især økonomiske ydelser må og skal de ikke være så lang tid om ...

LAFS er ikke en pind værd (min holdning ) og jeg undre mig over at de mener at der er en sag med bid i og det så viser sig at deres advokat er inhabil , hvorfor skaffer de så ikke hjælpen en anden vej feks en anden advokat .. vil det sige at hvis man er så uheldig at bo i Odsherred kommune så kan man bruge LAFS til ikke og en skid .. for her har man en advokat som er den samme som hos LAFS...

De skulle prøve med lidt mere seriøsistet .

men hvis du er i tvivl omkring det jeg siger mht at anke din sag selv om der ikke er kommet svar så prøv at ring til dukh, det er der jeg fik det at vide i forbindelse med en sag som også bare lå til revurdering i månedsvis ...

og de kan vejlede dig i hvordan du skal gøre det.
Når kommunen ikke vender tilbage med et svar på hvorvidt de vil fastholde stop af ledighedsydelse , og der går for lang tid så har du ret til at forstå det som en fastholdelse du kan så anke det til ankenævnet som kan sende det tilbage til kommunen så ved kommunen at den er registret og kan på den måde forhåbentlig presses til at gøre noget ved sagen ...

men prøv at ring til duhk www.dukh.dk

Og få en snak med dem om det, det er som reglen mere effektivt end LAFS
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 17:48   #10
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
tak for linket, prøver at ringe dertil på mandag.

PS. hvordan får jeg sat mit profilbillede på ?
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frataget sygedagpenge Hansen_1984 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 30-06-2012 11:28
Får frataget ledighedsydelse Mulle63 Spørgsmål ang fleksjob 31 07-01-2012 19:02
Førtidspensionister frataget millioner Webmaster K10 Nyheder 0 29-10-2011 03:11
Førtidspension tildelt - og frataget igen efter flytning til Thailand Holbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 01-08-2011 09:05
Syge bliver frataget dagpenge Ninja Politik og Samfund 14 18-04-2008 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension