K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2016, 08:18   #1
Kraller
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2015
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
Kraller er ny på vejen
Flexjob

Hej i 2011 meldte jeg min arbejdsskade den blev anerkendt i 2012 med mengrad arbejdede frem til april 2014 så kunne ryggen ikke mere og blev langtidssygemeldt i oktober 2015 blev jeg visiteret til flexjob og er kommet i job pr 1 august i år så ville jeg spørge om hvor lang tid AES tager om en afgørelse har hørt at de skal træffe en afgørelse inde 1 til 2 år angående erhvervsevnetab er det sandt
Mvh Kraller
Kraller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2016, 08:38   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Du må have haft noget kommunikation med dem hvor de sætter en tidsramme?
Ellers står det vel på hjemmesiden!
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2016, 09:02   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, det er ikke sandt - der er ingen SKAL tidsgrænse om hvorlænge de kan være om det.

Og de er MEGA længe om det fortiden, både fordi de er midt i en omstruktuering med udflytning, nye chefer, nye medarbejdere mm
Men specielt fordi de har en stor pukkel af gamle sager de allerede er bagefter med.

Jeg fik pension 1/4 2014 og fik min afgørelse september 1015
Min sag "gik så hurtig" fordi den jurist som førte min sag rykkede og rykkede, klagede direkte til øverste chef og trak i alle de tråde hun kunne mm,

Har en tidligere kollega som også har en sag derinde og hendes sag er langsommere end min var, og nogle er vel heldige og så en afgørelse hurtigere.

Men når du får en afgørelse vil den være med bagud virkning. Du kan risikere at det er en midlertidig afgørelse da ens første fleksjob jo skal revurderes og gøres permanent efter de nye regler (som jeg har opfattet dem)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2016, 08:24   #4
Micchey
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2015
Indlæg: 11
Styrke: 9
Micchey er ny på vejen
Hej Kraller.

Har du ikke modtaget et brev fra, hvor de giver en forventelig månede for afgørelse.
Jeg skulle selv have haft min afgjort i april 2016, men fik et brev fra dem at pga. travlehed forventede de først at træffe afgørelse oktober 2016.

Gisne, hvad mener du med det er med tilbagevirkene kraft ???, er det fra skadestidspunktet eller ?.

mvh
micchey
Micchey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2016, 09:57   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
nej, jeg modtog ikke et brev om forventlig tidspunkt for afgørelse og har aldrig hørt om at de sender sådanne breve ud.

Tilsidst efter utallige rykkere og klager fik vi pr. telefon at vide hvilken måned min sag var fastsat til sagsbehandling

tilbagevirkende kraft er til det tidspunkt hvor din erhvervesnedsættelse sker

fx fik jeg pension 1/4 2015 og afgørelse 1/10 2015 - med betaling bagud til 1/4 2014
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2016, 11:17   #6
Micchey
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2015
Indlæg: 11
Styrke: 9
Micchey er ny på vejen
Okay, jeg har dog modtaget brev fra AES, hvori der står de forventer at træffe afgørelse i oktober månede på det foreliggende grundlag, men har også rykket jævnligt via advokaten.

jeg er godt klar over at min afgørelse højst sandsynligt bliver midlertidigt, da jeg er ved at blive afklaret i forhold til flexjob, men det ser dog heldigvis udtil at jeg fastholder min stilling gennem de sidste små 20 år under de sociale kapitler, hvilket giver mening da jeg stadig har en kontrakt med virksomheden til jeg er 62, derved fastholdes jeg da med rimelige sandsynlighed mange år og kan gøre nytte hvilket er super dejligt.

Grunden til jeg spurgte med hensyn til tilbagevirkende kraft var at jeg er i tvivl om det er skadestidspunktet, eller fra den dag man tilkendes flex, eller den dag de oprindelig satte en men grad, for indtægts nedgangen er jo fra mit tidspunkt for 3 år siden ??.

mvh

micchey
Micchey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension