K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2013, 21:38   #1
cforrest
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
cforrest er ny på vejen
Unhappy Hjælp hvad skal jeg gøre

Jeg er en kvinde på 26 snart 27,J(med skulderskade og diskuspolaps i nakken. Sygemeldt på 3 år nu. Jeg mistede mine sygedagpenge i okt 2013, hvorefter sagen blev anket i starten af november og sendt til statsforvaltningen som jo så blev nedlagt, og sagen blev overdraget til ankenævnet. I maj fødte jeg min anden søn og går jo på barsel på kontanthjælp indtil april. Har så lige fået brev fra kommunen om at jeg fra januar kun vil modtage 6000 brutto i kontanthjælp. Bor sammen med mine børn far. Aner ikke hvad jeg skal gøre Jeg er jo stadig medlem af a-kasse men kan nok ikke melde mig rask efter så mange års sygemelding. Vi har i forvejen et stramt budget, men når vi mister over 7000 kr i måneden hvordan skal vi så overleve, betale termin på huset og give vores børn rent tøj på. Jeg har 20 ugers barsel til gode fra min første søn hvor jeg arbejde i en vuggestue, Kan jeg søge om at tage noget af denne orlov på barselsdagpenge, indtil min sag er færdig eller er jeg bare fastbundet i kontanthjælpsystemet. Kan virkelig ikke holde tårene tilbage
cforrest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2013, 01:30   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøv at kontakte din fagforening.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2013, 10:38   #3
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Det lyder som om at du og din familie bliver ramt at den nye kontanthjælpsreform
Ikke at det er en trøst, men mange familier står desværre i samme dumme situation som jer.

Jeg ved ikke om du kan bruge de 20 uger, men som Popiae skriver kontakt din fagforening og spørg dem.

Ellers vil jeg råde dig til at støtte kampen imod den nye reform. Hvis du er på facebook så er der en gruppe der hedder: Gensidig forsørgelsespligt - Nej Tak

Håber alt det bedst for dig og din familie
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2013, 11:41   #4
månemor
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2013
Indlæg: 31
Styrke: 11
månemor er ny på vejen
Jeg ved godt at det nok ikke hjælper at høre på alle de historier, men du skal bare vide at du er ikke alene. Desværre græder jeg også salte tårer og kan på ingen måde overskue hvordan det skal gå. Jeg er 53 og har arbejdet altid.
Jeg sender dig gode tanker og masser af håb.
månemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2013, 15:42   #5
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
Nej du er ikke alene forskellen er bare at nu får alle dem som har sluppet uden om ved ikke at gifte sig de samme regler som vi der er gifte

Forkert og ikke fair ja helt sikkert men hvor var i da det kun galt os som er gift
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2013, 15:52   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buick Se meddelelser
Nej du er ikke alene forskellen er bare at nu får alle dem som har sluppet uden om ved ikke at gifte sig de samme regler som vi der er gifte

Forkert og ikke fair ja helt sikkert men hvor var i da det kun galt os som er gift
Jeg synes altaå det er lidt mere kompliceret end bare gift/ikke-gift.

Jeg synes enten sidestilles også ikke-gifte med gifte helt og aldeles, altså gensidig forsørgelse, men mulighed for at bruge hinandens beskæftigelsesfradrag og uden skattepligt over de penge man giver hinanden

Eller

Gifte skal heller ikke være gensidig forsørgende.

At lave en lov, hvor man både skal være gensidig forsørgende, ikke kan overføres sit fradrag og skal betale skat af de penge ens samlever giver een, skaber skævvridning der er det mest uforskammet jeg har hørt om

Og hvem skal bestemme hvem som er samlevende og hvem som ikke er? hvad med unge som deler en lejlighed, hvis en bliver arbejdsløs, skal de andre så forsørge vedkommende?

Jeg går principelt ind for gensidig forsørgelse, men på lige vilkår og på et eksistensminimun som er realistisk at kunne leve for.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2013, 16:32   #7
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
Den med fradraget holder ikke, hvis man vil så kan man jo bare gifte sig
som jeg så ofte har hørt før når jeg brokkede mig over gf du kan da bare lade være med at gifte dig så må følgetongen være du kan da bare gifte dig.

Bare rolig vi er nok mere enige end detser ud til jeg er bare træt af dansk mentalitet vi brokker os når det går ud over os selv men hvis det går ud over de andre så er vi ligeglade.

GF er fint for mig på lige vilkår men ikke så det lader den ene part stå helt uden penge der må være et minimums beløb som alle har retten til selv at have
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2013, 19:50   #8
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Gensidig forsørgerpligt

Gen sidig forsørgerpligt Har der da altid været i forhold til førtidspension, så hvorfor ikke for kontanthjælp?

2 på kontanthjælp deler også huslejen, varme, el m.v. Det er da billigere at leve 2 sammen end 2 hver for sig.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 08:22   #9
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Gen sidig forsørgerpligt Har der da altid været i forhold til førtidspension, så hvorfor ikke for kontanthjælp?

2 på kontanthjælp deler også huslejen, varme, el m.v. Det er da billigere at leve 2 sammen end 2 hver for sig.
På førtidspension er man sikret et minimumsbeløb, kontanthjælp kan borgerne falde helt.

/Tazoom der har været på ægtefælle forsørgelse 7 måneder i år.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension