K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2012, 01:23   #1
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Seponering af Cymbalta

Midt i febr skal jeg starte med at trappe ud med Cymbalta...

Jeg får 60 mg og har fået dem i lidt over 1 år.. - puha der er en masse bivirkninger.. så jeg glæder mig til at blive fri for dem ..
Men jeg har så også læst på nettet hvordan man kan få det efter færdig udtrapning..

Kan jeg få nogle gode råd fra dem af jer der har været igennem sådan en udtrapning...
De findes i enterokaps. hårde 60 mg og enterokaps. hårde 30 mg ... gik I ind og talte de små dimser eller hvordan gik det til..

Jeg skal ha min læge med på sidelinien.. men jeg vil gerne høre fra nogen som har prøvet det på egen krop

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 02:02   #2
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg har ikke trappet ud af Cymbalta, men af Cipralex. Det var en fast pille som jeg så knækkede eller skar over med min pilledeler.
Min ven er trappet ud på Efexor, som også er de små "kugler" i kapsler, og han gør netop sådan at han simpelthen piller de små kugler ud og kun tager nogle af dem.

Jeg trappede langsomt ned med 5 mg ad gangen. Til sidst med 2,5 mg ad gangen (jeg var oppe på 20 mg).
Jeg mærkede kun seponeringssymptomer til allersidst i udtrapningen: De var middelsvær hovedpine, hjertebanken og indre uro. Jeg løste det ved at trappe langsommere ned. TIl slut måtte jeg tolerere symptomerne i 3 dage da jeg slap pillerne helt.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 15:27   #3
lillepot
Føler sig hjemme på K10
 
lillepots avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
lillepot er ny på vejen
Jeg er ved at trappe ud af noritren, som min nye psykiater sagde var meget tunge. Den første uge var halv dosis og nu anden uge, er det tredje dag med ingenting.

Jeg er svimmel og kan godt mærke det, men er positivt overrasket, fordi jeg føler mig lettere i hovedet, som om jeg har fået fjernet en grå film fra psyken (ved godt det lyder sært - men man har vist ingen ord, der dækker følelsen).

Jeg skal starte på citalopram nøste torsdag.
lillepot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 16:24   #4
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Hov, jeg var da også svimmel forresten! Men ikke slemt.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 16:39   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar ♥

Jeg bestiller en tid hos min læge så jeg kan starte på at trappe ud midt i næste mdr...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 16:43   #6
404
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2011
Indlæg: 26
Styrke: 13
404 er ny på vejen
Er selv gået fra 60 til 30 mg cymbalta, det var let nok at dele kuglerne, man vender sig hurtigt til at se at man tager ca. halvdelen.

Jeg selv tager ikke cymbalta lørdag og sommetider glemmer jeg det osse søndag, og det giver kun let angst. Vil tro det er indivuiduelt hvilke bivirkninger man oplever.

Da jeg tog 60mg havde jeg vildt mange bivirkninger og vågnede midt nat, havde hovedpine, mundtørhed, spændinger og andet. Ville så stoppe helt med dem, med da jeg så havde taget 30 mg et par uger havde jeg det pludseligt rigtigt godt, og kun en væsentlig bivirkning.

Jeg vil selv trappe ud, men først når min sygedagpenge sag er slut, der er ikke noget som stresser mig så meget som sagsbehandlere, jobprøvning og jobcenter. Intet job, ingen mennesker ingen oplevelser i mit liv virker så belastende som alt det samfunds halløj, penge halløj osv på mig. Jo, da jeg skulle aftjene min værnepligt, tvunget. Det var tæt på ligeså træls/tvang, dog havde jeg da hverken angst, stress, eller fysiske begrænsninger ;=)
404 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 16:52   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Tak skal du ha 404 ... øh.. hvordan kan det være at du ikke tager dem om lørdagen..

Jeg oplever også ret så mange bivirkninger bla dem du skriver.. men også mavepine så det basker... luft i maven så hvis jeg slår en prut så kan jeg få kirkeklokkerne til at ringe i 7 sogne - ondt i halsen... + en masse andre ting...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 21:04   #8
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
hej med jer

Jeg tager også cymbalta ifht nervesmerter - bliver døsig - svært ved at stå ud af sengen, mundtørhed. træt, føler også mit stofskifte er ændret, har også mærket det med halsen, får slem nattesved - pt får jeg 30 mg, har prøvet at tage en ekstra pille hver anden dag men fik det værre med døsigheden - mit funktionsniveau på et par timer om dagen blev til o.

Jeg har prøvet at være helt oppe på 120 mg men valgte at trappe ud af dem pga voldsomme bivirkninger - blå mærker alene, skæv kæbe, hjertebanken, muskelsmerter mv - kan ikke huske alle bivirkningerne da det var i 2010- trappede ud uden hjælp da lægen var imod det og ikke hørte efter-

Mit råd er at du skal lytte til din krop og mærke efter!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 22:11   #9
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zolskin Se meddelelser
hej med jer

Jeg tager også cymbalta ifht nervesmerter - bliver døsig - svært ved at stå ud af sengen, mundtørhed. træt, føler også mit stofskifte er ændret, har også mærket det med halsen, får slem nattesved - pt får jeg 30 mg, har prøvet at tage en ekstra pille hver anden dag men fik det værre med døsigheden - mit funktionsniveau på et par timer om dagen blev til o.

Jeg har prøvet at være helt oppe på 120 mg men valgte at trappe ud af dem pga voldsomme bivirkninger - blå mærker alene, skæv kæbe, hjertebanken, muskelsmerter mv - kan ikke huske alle bivirkningerne da det var i 2010- trappede ud uden hjælp da lægen var imod det og ikke hørte efter-

Mit råd er at du skal lytte til din krop og mærke efter!
Tak skal du ha Zolskin... du kom lige med nogen af de bivirkninger som jeg havde ind under "+ en masse andre ting" - og jeg skal bare lige ha overstået min runde fødselsdag d. 10-2 og så starter jeg med at trappe ud ..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 21:42   #10
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Hej Luna

Må jeg spørge hvordan du oplevede udtrapningen. Jeg står nemlig for også at skulle til det.

MVH
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aggresioner ved seponering af Sertralin Pedro Dit og Dat 68 19-08-2012 21:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension