K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2013, 08:08   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Question ask...

Hej med Jer - skønne mennesker

Jeg fandt mig et fleksjob, som jeg tidligere har fortalt - jeg blev fastansat d. 1/5 og er der stadig og det går rigtigt godt

Men det er ikke det mit egentlige spørgsmål går på...

I ask har jeg en sag liggende, den startede pga. den arbejdsskade jeg fik i juni 2007.

Jeg fik forholdsvis hurtigt fastsat min mèn grad - at jeg så ikke er enig i at 15 % er dækkende, det er så en anden sag.

Jeg fik i en årrække sat et midlertidigt "tabt erhvervsevne" på 40 % - fik oplyst, og kunne læse mig til, at ask ikke kunne fastsætte førend, jeg kom i job eller fik fp.

Ask er naturligvis orienteret om at jeg har fået fleksjob og de er i gang med at revurderer min sag , hvilket de faktisk startede på d. 4/1-13 - det sidste der er sket i sagen er at de har sendt en orienterende brev til min advokat samt til modpartens forsikring, med oplysning om de dokumenter der ligger i min sag. - Der 144 akter i min sag.

Det sidste er fra 19/6-13.

Jeg kan ikke forstå at de kan være så lang tid om at revurderer når de har fået det de havde brug for.

Har I nogen erfaring med noget det kunne hjælpe til en afslutning?

Jeg har jo i tidens løb haft sendt div. dagbøger og dagligdagsbeskrivelser ind til dem vedr. "mit nye liv" og de har scannet det ind så det ligger i sagen.

Jeg er stoppet med at sende ind til dem, da jeg efterhånden føler at jeg bare gentager mig selv igen og igen...

Venligst Mawebbro
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 08:35   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det kan tage fra 14 dage til mange måneder inden de har revurderet sagen. Desværre kan man ikke få sagsbehandlingstiden oplyst. Men nogle gange kan det fremskynde sagen at ringe og høre og fortælle at det stresser og påvirker en meget at der er denne uvished ifht sagen ( jeg kender en som pga stresssymptomer efter en samtale, fik at vide at de ville afslutte den i løbet af 14 dage).
Jeg har selv oplevet at det kan tage 6 mdr. At få revurderet sagen.

Jeg gætter på at sålænge der stadig sendes akter ind til ask, så forsinker det sagen, da de jo også skal forolde sig til dem også. Selv om de startede revurderingen i januar. Så gør din ansættelse i maj jo at de skal starte forfra i revurderingen ifht erhvervsevneerstatning da det jo medfører ændringer i din indtægt.

Sidst redigeret af gisne; 16-08-2013 kl. 08:37.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 15:51   #3
hajfinnen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
hajfinnen er ny på vejen
Jeg lider af ptsd og fik et brev hvor der stod jeg godt kunne forvente yderliger 3-4 mdr
det her var i starten af juli, der gik 4 uger så blev den anerkendt til min fordel. mvh Tommy
hajfinnen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 16:06   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Der er ikke andet end at sende rykkerbreve en gang om måneden.
Jeg har ventet knap 2.5 år på at få anerkendt min sag. Min fagforening rykkede dem 2 gange før de ville gøre noget i min sag.. Den stod stille i godt 7 måneder.

Jeg har endelig fået den anerkendt, og afventer nu på at de tilkender mig en løbende ydelse.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2013, 09:37   #5
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Mange tak for jeres svar :-)

Jeg må væbne mig med endnu mere tålmodighed... uha det er ikke nemt,,,

Håber bare snart den bliver fastsat,,, den er jo anerkendt som (arbejds)ulykke og mèn ligeledes..

Knus fra Mawebbro
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 10:04   #6
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hm... ja så kom afgørelsen/beslutningen... 20% siger ask..

Jeg er laaaaanngttt fra tilfreds, og havde inden brevet kom, sagt til mig selv, at sagen garanteret bare ville blive "et håb om accept" fra min side.

Så nemt går det så ikke. Jeg har advokat på sagen, som jeg virkelig håber vil komme ud af start hullet nu!

Det er lige knap 6½ års papirer de har liggende... 146 akter... de har skrevet at de har anvendt 6 akter hvoraf to af disse er notater fra korte telefonsamtaler... ARGGGG og det er blot beskeder om 1) jeg er pt i praktik - udsæt til praktikken slutter 2) oplysning om praktik før evt. ansættelse

Jeg er målløs over denne ganske inkompetente uprofessionelle beslutning,,,
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2013, 10:32   #7
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Afgørelser A og P

Hej igen :-)

Så har jeg været til møde hos advokaten.

Hun startede med at sige, at de 20% såmænd var fint nok, hun mener ikke at en anke vil ændre ved denne beslutning - men at det selvfølgelig var værd at prøve.

Så sad min mand og jeg bare og kiggede... øh hvad så?

Så forklarede hun at dette er det man kalder for afgørelse A, nu skal vi så i gang med anden del - afgørelse P

Så lignede vi to store ?

Hun forklarede så at afgørelse A er mit gamle arbejdes forsikring de skal udbetale de 20% - her ser man kun på den difference der er tabt i kr og øre.

Afgørelse P der ser man på hvor mange timer der er tilbage af erhvervsevnen.

Dvs. den skal så afgøres- hvis man kigger på tal så burde den ende på 83% men da der er et skøn indover, så skal vi ikke forvente mere end 60-70 %.

Så når afgørelse P er fastsat, så skal skadeforvolders forsikring udbetale den % del fra de 20% og op til det fastsatte.

Dvs. hvis den lander på 60% så skal denne udbetale 40%...

Og endvidere så vil hun søge om at min medicin bliver betalt - udregnet for hvad jeg bruger fra nu og frem til mit 67. år - således at min erstatning ikke ædes op af medicinen.

Forventet sagsbehandling hvis vi er optimistiske: ½ år... Ja ja et ½ år fra eller til det går nok med det :-)

Lige nu er jeg mest bekymret for om de 20% kommer til udbetaling nu eller om de venter fordi vi vælge er at anke...

Hvis de venter, håber jeg at banken vil acceptere og hjælpe indtil de kommer, for ellers er vi godt nok mere på den end med på den - for jeg får jo ikke længere den midlertidige udbetaling pr. mdr. efter der er taget en beslutning.

Men mon ikke hvis jeg viser dem den endelige beslutning at de så vil være behjælpelige :-) Det regner jeg stærkt med :-)


Jeg vil ønske jer alle en glædelig jul :-)
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2013, 23:35   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
INDTIL MIN SAG VAR AFGJORT FIK JEG BREV CA HVER 3 MDR - at de ikke havde glemt mig,men at de arbejde på sagen....
jeg tænkte det hjalp ikke meget- men så alligevel- de havde husket mig,,¨¨
men jo du kan ringe alt det du har lyst til eller log ind og se hvad der sker

men TÅLMODIGHED er nok det bedste,,og afgørelsen kommer...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension