K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2013, 14:29   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Arbejdsskade, behandling, betaling.

Denne tråd er oprettet for at få overblik over hvilken hjælp en skadelidt kan modtage ved anerkendt arbejdsskade.

Tråden kunne også bruges ved bilulykker, med skader og efterbehandling. Hvor længe fik du hjælp til efterbehandling? Betaling? Etc

Her må DU godt bidrage med dine eksempler om hvilken hjælp du modtog, hvor længe og gerne efter hvilke §er eller love.

Prøv at holde dig til FAKTA og ikke bruge plads til hele din historie, men kun fakta omkring spørgsmålet: Hvilken hjælp modtog du efterfølgende til behandling?

De færreste modtager jo vederlagsfrie henvisninger til optræning, men hvad med forsikringsselskaber og arbejdsskader? Hvor længe kan man modtage behandling efterfølgende og hvem vurderer dette?

Det skal K10 have styr på.

Eksempel.

Ungt mennesker der er udsat for arbejdsulykke. Bilulykke etc.

Pådraget sig en diskusprolaps, uden operation i første omgang.

Hvilken og hvor længe modtog du behandling?

En patient kan godt have vidtrækkende skader og modtage førtidspension, men IKKE en vederlagsfri henvisning. Efterbehandlingen kan være både dyr og tidskrævende og her skal vi viden om lovgivningen tilskriver disse patienter vidtrækkende efterfølgende hjælp.

Information:

"Lov nr. 422 af 10. juni 2003 om arbejdsskadesikring som senest er bekendtgjort ved lovbekendtgørelse nr. 278 af 14. marts 2013

§ 15, stk. 1, fastslår, at skadelidte under sagens behandling har ret til dækning af udgifter til behandling, hvis behandlingerne er nødvendige for at opnå bedst mulig helbredelse. Det er et krav, at udgifterne ikke kan afholdes efter sundhedsloven eller som led i behandlingen på offentligt
sygehus."

Hvad er konsekvensen af " under sagens behandling har ret til"?

Er det kun under sagens behandling den skadelidte har ret til hjælp?

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-11-2013 kl. 14:33.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-11-2013, 14:52   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Betaling, speciallægeerklæringer, transport

Ankestyrelses Principafgørelse 110-13

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...er/110-13.aspx

"Dækning af udgifter til lægeundersøgelser m.m., der ikke er foranlediget af Arbejdsskadestyrelsen eller Ankestyrelsen (nødvendig for behandling af arbejdsskadesagen)

Når det ikke er Arbejdsskadestyrelsen eller Ankestyrelsen, der har bedt om en lægeundersøgelse eller tilsvarende i en arbejdsskadesag, skal forsikringsselskabet kun betale udgiften hertil, hvis Arbejdsskadestyrelsen eller Ankestyrelsen finder oplysningerne nødvendige i forhold til behandlingen af arbejdsskadesagen."

Her tænkes sikkert på hvis kommunen ønsker yderligere speciallægeerklæringer til belysning af en kommunal sag, flexjob eller pension.

"Udgifter i forbindelse med genoptræning kan dækkes, hvis genoptræningen udover at være nødvendig for bedst mulig helbredelse er foretaget som efterbehandling under lægelig kontrol i umiddelbar tilknytning til sygebehandlingen."

"I forhold til træningen ved Q dækker godtgørelse for varigt mén de daglige gener og ulemper, som skaden har givet. Træning, der hjælper dig til at håndtere dine begrænsede bevægelser, kan ikke dækkes efter loven. Dette skyldes, at det ikke er behandlinger, der har varigt helbredende effekt."

Ovenstående udsagn viser at det er vigtigt at vide..... ikke tro! Hvad er hvad?


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-11-2013 kl. 15:09.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-11-2013, 16:43   #3
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Jeg har været ude for en arbejdsskade, og har modtaget hjælp til behandling fra mine egne private forsikringer, såfremt lægen henviste mig, eks. Fysioterapi. Men fys og kiropraktor, hjalp intet. Jeg bruger idag godt 2500 kr pr måned for at lindre følgerne fra ulykken, så jeg kan deltage i mit revalideringsforløb. Jeg har forlængst brugt de penge jeg fik i erstatning for mengrad på behandlinger. Og har såfremt jeg lever som gennemsnittet godt 40-50 år at leve endnu. Hvor jeg skal få pengene fra, til at lindre mine følger, når mit revalideringsforløb ophører og jeg er selvforsørgende, men kun kan arbejde 15-18 timer om ugen er mig en gåde, tager en dag af gangen og tror på at jeg vil blive fri af smerter, og få et normalt liv med mulighed for at stifte familie, og have et job som alle andre. Samt lidt livskvalitet i hverdagen, har ikke været på ferie siden arbejdsskader, og har ikke råd til nogen fornøjelser, og mistede min bolig på tvang, og bor i dag på 32 kvm, som jeg lige kan få til at løbe rundt, med hjælp og støtte fra mit uundværlige netværk. Uden det, havde jeg nok mest af alt ønskede at kunne få lov til at dø hurtigt, for et liv som ung, hvor ens funktionsniveau er som en på 80 og med samfundets krav og forventninger til en 30 årig er svært når kroppen invalidere en med smerte og med udsigt til ikke at have råd til behandlinger ser det ikke lystud, men håbet om at følgerne fra arbejdsskader en dag forsvinder er der :-)
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 01:07   #4
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
jeg fik skad i 11 fik 1 år med fys. behandlinger og betalt det ekstra medicin mod smerter kørsel til sygehuse.. men kun første år derefter er alt selv betaling og jeg har stadig de samme udgifter
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 08:29   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af havheks Se meddelelser
jeg fik skad i 11 fik 1 år med fys. behandlinger og betalt det ekstra medicin mod smerter kørsel til sygehuse.. men kun første år derefter er alt selv betaling og jeg har stadig de samme udgifter
Der ydes ikke betaling af behandling, når behandlingen går fra at være varigt helbredende til at være lindrende m.v så er det egen betaling.
Husk at få din læge til at notere at evt. Medicin er varig lidelse, så du får det høje medicintilskud

Uretfærdig? Ja, det er det. Men sådan er reglerne
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 20:13   #6
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Hvem ved lige, hvad man behøver vide...

Da jeg kom ud for en arbejdsskade, fandt jeg råd og vejledning i Arbejdsskade Håndbogen. Jeg kan kun anbefale, at man læner sig op af denne fra start. Den er utrolig overskuelig.

Jeg vil da gerne slå et kæmpe slag for en ny udgave, anno 2013 måske Den nuværende har nogle år på bagen.

_Rene_
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 02:34   #7
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Der ydes ikke betaling af behandling, når behandlingen går fra at være varigt helbredende til at være lindrende m.v så er det egen betaling.
Husk at få din læge til at notere at evt. Medicin er varig lidelse, så du får det høje medicintilskud

Uretfærdig? Ja, det er det. Men sådan er reglerne
mener du kroniker tilskud ???.. dette kan jeg ik få har også søgt § 100 som pt ligger i anken
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 02:48   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af havheks Se meddelelser
mener du kroniker tilskud ???.. dette kan jeg ik få har også søgt § 100 som pt ligger i anken
Nej. Når din læge markerer din medicin som varig lidelse får du også tilskud til fx smertestillende medicin som pamol eller lign
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2013, 09:28   #9
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Arbejdsskade - trafikulykke 2007.
Fik betalt fys-behandlinger, samt div lægeerklæringer og en el-varme vest af modparten - indtil min sag var afsluttet som "stationær" - netop fordi intet var helbredende, kun lindrende.
Fik så udbetalt mèn og alt skulle herefter betales af mig selv.
Afventer stadig tabterhvervsevne fastsat....

Mawebbro
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension