K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2013, 20:59   #1
Olander
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Olander er ny på vejen
Sidder fast i systemet på 8. år

Jeg er en kvinde på 37 år, som i knap 8 år har siddet fast i systemet... Alle muligheder er for længst udtømte og arb skadestyrelsen har sat deres punktum og ikke mindst når jeg ikke op på mere end 7 1/2 time pr uge i div revalideringer mm
Sidst men ikke mindst sagde sagsbehandler sidst at jeg kunne se frem til at modtage kontanthjælp frem til den dag jeg skal på pension grundet mit dårlige helbred!

Kan det virkelig have sin rigtighed???

Kh Den fortvivlede.
Olander er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 21:22   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvilke begrundelser bruger de for ikke at tilkende fleks..

Har du lægeerklæringer på at du er helt udredt, alt er afprøvet og at dit funktionsniveau er væsentligt nedsat uden udsigt til bedring.

Har du arbejdsprøvninger der over et passende tidsrum viser at din erhvervsevne er nedsat med mindst halvdelen indenfor ethvert erhverv...
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 15-09-2013 kl. 21:25.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 08:35   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kan du komme med lidt flere oplysninger, således at vi evt kan rådgive dig.

Selvsagt at du IKKE skal være på kontanthjælp, indtil pensionsalder.

Du har, ligesom alle andre KRAV på en afklaring af din restarbejdsevne, og tilkendes anden ydelse, end kontanthjælp.

Du bør udfra det skrevne tilkendes fleksjob.

Be om aktindsigt i job-centret, og evt andre steder i kommunen, for at få overblik over hvad der er skrevet om dig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2013, 09:59   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
søg førtidspension og brug §17 på det foreliggende grundlag

så har de 3 måneder til at se på din sag og afgøre om hvilke muligheder der er for, at du kan opnå tilknytning til arbejdsmarkedet
dvs de kan sige rehabilitering, afklaring, revalidering, afprøvning, minifleksjob eller førtidspension- men ikke fortsat kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2013, 11:59   #5
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Du kan også få en advokat til at gå din sag igennem og rådgive dig.

http://kroerpramming.dk/profil/
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 08:05   #6
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
... minifleksjob...
Minifleksjob? Er det et nyt tiltag?

Jeg spørger fordi jeg selv er ansat i fleksjob 6 timer pr. uge.

Jeg mindes ikke at have hørt om dette?

Venligst Mawebbro
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 08:58   #7
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Minifleksjob? Er det et nyt tiltag?

Jeg spørger fordi jeg selv er ansat i fleksjob 6 timer pr. uge.

Jeg mindes ikke at have hørt om dette?

Venligst Mawebbro
se aviserne i går http://www.avisen.dk/efter-reformen-...ob_221126.aspx

http://www.altinget.dk/arbejdsmarked...r-minifleksjob

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle2098135.ece
folketinget http://www.ft.dk/samling/20121/lovfo.../101/index.htm

Sidst redigeret af østerbro; 18-09-2013 kl. 10:17. Årsag: ekstra link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 17:31   #8
Olander
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Olander er ny på vejen
Tak for de mange besvarelser og gode råd

Jeg var igår til møde på jobcenteret og sagsbehandler sagde selv at det tydeligt ikke var fleksjob jeg skulle sigte efter, da jeg var for syg til det, alle muligheder er for længst udtømte... Men at ifølge hende var førtidspension fuldstændig udelukket da jeg jo ikke er livstruende syg! Jeg fik oven i købet beskeden at jeg skulle være glad for at der var kontanthjælp at få, hvilket hun også denne gang oplyste mig om at det var min eneste mulighed til den dag jeg pensionerede

Jeg optog samtalen og agter at søge advokat og/eller kontakter eksempelvis DR1, for at synliggøre hvordan dagens Danmark behandler svagt stillede borgere!

Kort fortalt, så kom jeg slemt til skade i trafikken på cykel på vej til arbejde tilbage i 2006, en bil havde overset mig... Fik en del fysiske skader, mistede mit job, og er sidenhen blevet psykisk nedbrudt efter konstant pres og nedgørelse i det kommunale system, samt erkendelsen af ikke at kunne fungere som tidligere.
Olander er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 18:26   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis sagsbehandleren mener du er for syg til fleksjob....så tænker hun nok på at få sendt dig i et ressourceforløb....

Da du er under 40 år....så kan man blive sendt ud i flere af den slags forløb....

Man får en ydelse svarende til kontanthjælp under denne slags forløb...medmindre man er berettiget til sygedagpenge eller kommer fra ledighedsydelse, pension....

Men når du er over de 40 år....ja så vil man kun blive sendt ud i et enkelt ressourceforløb...det kan dog have en varighed på op til 5 år....

Men derefter skal de altså finde på en løsning...evt en førtidspension...hvis du stadig er for syg til fleksjob....og ressourceforløbet ikke har fået dig nærmere til arbejdsmarkedet...

Så sagsbehandleren har ikke helt ret i at du skal være på kontanthjælp resten af livet eller indtil folkepensionen....ikke hvis du stadig er for syg til fleksjob...

Den ydelse man får under er ressourceforløb er ikke reguleret af formue og ægtefælle indkomst...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 08:40   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal klage over manglende afklaring, til anden forsørgelse.

Du bør klage videre i vores klagesystem, fordi du selvsagt skal have en førtidspension, hvis kommunen mener at du er for syg til fleks og ressourceforløb.

Brug gerne dine optagelser, hvis din klage kommer i Ankestyrelsen.

Hvis ikke kommunen vil svare på din klage, sende du din sag, optagelse(som dokumentation)direkte indtil Ankestyrelsen.

Du har en god sag, efter min mening.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sidder fast i systemet kenneth1984 Alt det andet 9 15-02-2012 22:32
Hvad gør man når man sidder fast i systemet?? Nuggi12 Spørgsmål ang fleksjob 13 13-11-2011 09:11
Kørt fast i systemet Dandanell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 11-02-2011 00:20
At sidde fast i systemet Miniature Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 13-06-2010 22:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension