K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2013, 08:08   #11
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej Whoknows

Jeg trappede ud af cymbalta i 2011 - uden lægens hjælp. Måske ikke det optimale, men jeg var heldig at det gik fint. Jeg fik 60 mg. Jeg mærkede så at sige ingenting ved at trappe ud af dem, sådan som jeg gjorde. Men da jeg var helt ude, følte jeg, at jeg bedre kunne mærke mig selv - det var faktisk helt rart.

Venligst Mawebbro :-)
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 22:20   #12
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Tak for svar :-) Mawebbro

Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Hej Whoknows

Jeg trappede ud af cymbalta i 2011 - uden lægens hjælp. Måske ikke det optimale, men jeg var heldig at det gik fint. Jeg fik 60 mg. Jeg mærkede så at sige ingenting ved at trappe ud af dem, sådan som jeg gjorde. Men da jeg var helt ude, følte jeg, at jeg bedre kunne mærke mig selv - det var faktisk helt rart.

Venligst Mawebbro :-)
Tak for svar Mawebbro

Godt at høre, at det kan være det ikke er så slemt. Jeg skal godt nok trappe ned fra 120 mg, men mon ikke det er de sidste mg der er de værste uanset hvad? (retorisk ;-))

MVH Whoknows
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 12:20   #13
Cille
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2009
Alder: 43
Indlæg: 16
Styrke: 15
Cille er ny på vejen
Jeg er midt i en (foreløbigt) succesfuld nedtrapning, og svarer gerne på spørgsmål

Hvis man er skrap til engelsk, kan jeg også anbefale at benytte forummet på http://http://www.cymbaltawithdrawal.com/
Det har jeg selv brugt som forberedelse.
Cille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 23:16   #14
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cille Se meddelelser
Jeg er midt i en (foreløbigt) succesfuld nedtrapning, og svarer gerne på spørgsmål

Hvis man er skrap til engelsk, kan jeg også anbefale at benytte forummet på http://http://www.cymbaltawithdrawal.com/
Det har jeg selv brugt som forberedelse.
Super Cille
Det vil jeg tjekke ud :-)

Cille, må jeg høre hvordan din nedtrapningsplan er?
Jeg er startet med at gå 30 mg. ned, uden de store problemer endnu, men foreløbig er planen at jeg bliver på denne dosis i et par måneder. Jeg skal udover at passe på seponeringssymptomerne også være sikker på at min sygdom ikke blusser op igen :-O
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 11:36   #15
Cille
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2009
Alder: 43
Indlæg: 16
Styrke: 15
Cille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whoknows Se meddelelser
Super Cille
Det vil jeg tjekke ud :-)

Cille, må jeg høre hvordan din nedtrapningsplan er?
Jeg er startet med at gå 30 mg. ned, uden de store problemer endnu, men foreløbig er planen at jeg bliver på denne dosis i et par måneder. Jeg skal udover at passe på seponeringssymptomerne også være sikker på at min sygdom ikke blusser op igen :-O
Jeg har taget det meget langsomt, men er også virkelig følsom over for ændringer i medicin. Jeg startede i øvrigt fra 30 mg. Har også været på 60, men kunne ikke tåle det, så blev sat ned på 30 forholdsvist hurtigt efter.

Jeg benytter mig af "bead counting-metoden", altså hvor man åbner kapslerne og tager et større antal granulater ud hver dag/uge/måned.
Jeg startede med at tage 10 ud om ugen, altså første uge var 10, anden uge var det 20 osv.
Det gik fint, så jeg begyndte at tage 2 ud hver dag i stedet. Det gik også fint, og nu tager jeg 5 ud hver dag.

Engang imellem holder jeg en lille pause, hvis jeg skal noget som kan stresse mig, f.eks. møder på kommunen :)

Jeg er overbevist om, at det er helt forskelligt, hvor meget man mærker til nedtrapingen og hvor hurtigt det kan gøres. Det vigtigste er, at du husker at mærke efter i dig selv undervejs.
Det kan være meget svært at skelne mellem, hvad der er absistenser og hvad der er symptomer på tilbagevendende sygdom.

Begynder det at blive svært, kan jeg anbefale at du sørger for at drikke rigeligt med vand og spise sundt i det omfang du har overskud til. Masser af grøntsager og fisk, det gør en forskel for mig.
Det kan også være godt med en lille meditationspause om eftermiddagen, hvis man er til dét.

Der er kosttilskud man kan tage, hvis man oplever symptomer på nedtrapningen, men det har jeg ikke selv benyttet mig af, så det vil jeg ikke gøre mig klog på ;)
Der står en masse om det på ovennævnte website.

Forresten er Cymbalta jo noget dyrt stads, så hvis man ikke vil spilde de granulater man tager ud, kan man købe tomme kapsler i helsekosten, og så lave sine egne med de overskydende granulater. ;)
Cille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 21:58   #16
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cille Se meddelelser
Jeg har taget det meget langsomt, men er også virkelig følsom over for ændringer i medicin. Jeg startede i øvrigt fra 30 mg. Har også været på 60, men kunne ikke tåle det, så blev sat ned på 30 forholdsvist hurtigt efter.

Jeg benytter mig af "bead counting-metoden", altså hvor man åbner kapslerne og tager et større antal granulater ud hver dag/uge/måned.
Jeg startede med at tage 10 ud om ugen, altså første uge var 10, anden uge var det 20 osv.
Det gik fint, så jeg begyndte at tage 2 ud hver dag i stedet. Det gik også fint, og nu tager jeg 5 ud hver dag.

Engang imellem holder jeg en lille pause, hvis jeg skal noget som kan stresse mig, f.eks. møder på kommunen

Jeg er overbevist om, at det er helt forskelligt, hvor meget man mærker til nedtrapingen og hvor hurtigt det kan gøres. Det vigtigste er, at du husker at mærke efter i dig selv undervejs.
Det kan være meget svært at skelne mellem, hvad der er absistenser og hvad der er symptomer på tilbagevendende sygdom.

Begynder det at blive svært, kan jeg anbefale at du sørger for at drikke rigeligt med vand og spise sundt i det omfang du har overskud til. Masser af grøntsager og fisk, det gør en forskel for mig.
Det kan også være godt med en lille meditationspause om eftermiddagen, hvis man er til dét.

Der er kosttilskud man kan tage, hvis man oplever symptomer på nedtrapningen, men det har jeg ikke selv benyttet mig af, så det vil jeg ikke gøre mig klog på
Der står en masse om det på ovennævnte website.

Forresten er Cymbalta jo noget dyrt stads, så hvis man ikke vil spilde de granulater man tager ud, kan man købe tomme kapsler i helsekosten, og så lave sine egne med de overskydende granulater.
Tak for din omhyggelige beskrivelse. smart at man kan købe tomme kapsler, det var jeg ikke klar over, selv om jeg har hørt om folk der tæller beads, trode egentlig ikke de behøvede at komme i en kapsel, men det kan da godt være at det er nødvendigt, af hensyn til optagelsen, så de små beads ikke bliver opløst for tidligt. Det tror jeg lige jeg vil undersøge nærmere :-)
Tak igen :-)
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 12:26   #17
Cille
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2009
Alder: 43
Indlæg: 16
Styrke: 15
Cille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whoknows Se meddelelser
Tak for din omhyggelige beskrivelse. smart at man kan købe tomme kapsler, det var jeg ikke klar over, selv om jeg har hørt om folk der tæller beads, trode egentlig ikke de behøvede at komme i en kapsel, men det kan da godt være at det er nødvendigt, af hensyn til optagelsen, så de små beads ikke bliver opløst for tidligt. Det tror jeg lige jeg vil undersøge nærmere :-)
Tak igen :-)
Det er nemlig lige præcis derfor Stoffet skal optages et bestemt sted i systemet, og skal derfor tages i kapsler.

Og selv tak!
Cille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aggresioner ved seponering af Sertralin Pedro Dit og Dat 68 19-08-2012 21:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension