K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2008, 21:27   #1
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Angry Endnu en gang svigter systemet Benny G. ved afslag i Strausbourg og fra Ombudsmand

Dermed er alt opbrugt af systemer for at Benny G. kunne få oprejsning og erstatning i sin sag.

At en borger som Benny G. der uforskyldt fik ødelagt sit liv og totalinvalideret med behov for hjælp døgnets 24 timer. En hjælp der blev ham frataget, grundet fejlfortolning af hvad en sagsbehandler havde sagt / udtalt til en lægekonsulent der så ud fra dette bleb skyld i at Benny G. fik frataget døgnhjælpen.

Denne afgørelse klagede Benny over, og fik efter lang tids sagsbehandling tilkendt den nødvendige døgnhjælp igen. (Uden tilbagevirkende kraft.) Benny G. måtte i den lange behandlingstid selv betale for de timer der manglede i hans nødvendige hjælp.
Det resulterede i at Benny G. nu har stor gæld og må leve på smalkost. - Hans hjem/hus står for at skal på tvangsaktion grundet den gæld han har fået opbygget inkl. sagsomkostning.

Det er en uforkammet måde at man i Gladsaxe kom. og fra ministre side m.fl. steder behandler en mand på den måde.

Benny G. har nu kun tilbage at blive ved med at sende sin sag ud til flere politikere og steder det må ha' interesse så han måske derved kan vinde gehør for at der er sket forkert borgersagsbehandling grundet en emsig lægekonsulent.

Dette vil også blive skrevet på andre websider/debatsteder/Blog.

Kopier gerne dette og send det ud til andre det måtte ha'
interesse for og nødvendigt at oplyse om. Hilsen Per C

Læs lidt om det seneste skrevne her via link:
Opdateret d. 15. september 2008
MENNESKERETTIGHEDSDOMSTOLEN 8/3/2008
Klage over Procesbevillingsnævnets afslag på fri proces i henhold til menneskerettighedskonventionens art. 6.
Der er klaget over, og rettet kritik over danske lægers "ansvarsfrie" job som lægekonsulenter.
Retsinstanserne er opbrugt, og tabt! www.benny-g.dk/


Her hvad en bruger skriver på k10 under "Handicappet", om retten til at have et liv! "Handicappet", om retten til at have et liv!

Citat: Benny ja din sag bliver ikke minder ulden eller underlig det er helt sikkert , efterhånden ved man slet ikke hvad man skal sige mere , ikke andet end at vi alle her på siden hvergang vi deltager i andre forum debatter eller ligende sørger for at gøre opmærksom på din sag og ikke lade folk glemme den...
Liggyldigheden fra borgen viser mere om vores hjernedøde folkevalgte end om noget andet, det er som om at der er visse områder man bare ikke vil ind og røre ved, det er soleklart at man i et tilfælde som dit hvor man efterfølgende får at vide at man har handlet ukorrekt , burde om ikke andet så holde dig skadesløs...
men det tør man nok ikke erkende for man er hunderæd for alle de sager der vil komme efterfølgende hvor folk går økonomisk neden om og hjem fordi kommunen træffer forkerte og mange gange ulovlige beslutninger , alt sammen fra devisen går den så går den (og i din sag kunne man også godt mistænke at det var gode penge der var sparet i tiden det stod på )
Men man er godt nok magtesløs i din sag , jeg for min del vil blive ved med at bruge den som eksempel både i debatter og blogger jeg deltager i og når jeg kan komme til det ryger den også af sted til ministre og presse... men andet kan man desværre ikke gøre lige nu...
Kan kun sige at du kæmper en brav kamp og jeg er fuld af beundring over din måde at takle det på ikke mange ville have orket oven i det hele at kæmpe den kamp du gør,,,, så fortsæt med det vi er rigtig rigtig mange der bakker op om dig hele vejen ...citat slut

Herunder udvalgsbilag fra Folketinget.
Bemærk: Bilagene til de 3 udvalg er de samme. (der er 3 bilag med i PDF)
Nyt fra Folketinget: lørdag 20. september 2008

Socialudvalget - Alm. del, bilag 428 : Henvendelse af 16/9-08 fra Benny Gerhard, Søborg Læs dokumentet her:
Arbejdsmarkedsudvalget. Læs dokumentet her:
Sundhedsudvalget - Alm. del, bilag 562 : Henvendelse af 16/9-08 fra Benny Gerhard, Søborg Læs dokumentet her:
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 09:09   #2
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Dette må vist være den mest groteske sag af alle de groteske sager, vi møder herinde. Man sidder med en følelse af afmagt over for SYSTEMET - det virker som om alt preller af.
Bare man dog kunne få en avis som Ekstra Bladet til at interessere sig for Bennys og vores situationer/skæbner/kampe - det er vist desværre det eneste politikerne har respekt for.
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2008, 18:36   #3
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Hold da op.. tårne triller bare ned af ens kinder, når man høre denne historie.
Det kan simpel hen ikke passe.....

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2008, 19:10   #4
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Skandale i Gladsaxe Kommune

Kære PerChr

Hvis det er muligt for dig at ændre overskriften (i stil med min), kan ske, at du derved får en hel del FLERE mennesker på nettet, til at "falde over" denne tråd. Bare en tanke

Sidst redigeret af Tante Ana; 07-10-2008 kl. 19:15.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2008, 21:10   #5
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs down Ingen overskrift ændring

Kære Tante Ana

Jeg finder ikke at der skal ske ændring på min overskrift.

Det er jo sigende med hvad der senest er sket i sagen.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2008, 21:24   #6
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Hvor er det forfærdeligt at Bennys årelange kamp skal ende sådan, hvor i alverden er respekten for mennesket, jeg har ikke været med her så længe men har læst om Gladsaxes umenneskelige behandling af så handicappet en borger.

Jeg har så stor respekt for at du Benny har brugt så mange kræfter på at råbe *systemet* op og jeg håber inderligt at du rejser dig igen- din kamp må aldrig gå i glemmebogen, den er uvurderlig.

Hvor er det fantastisk at der findes så stærke overskudsmennesker.....
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 00:41   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu er jeg godt nok ikke Tante Ana og burde holde snuden for mig selv.

Men Per det jeg tror hun mener er at: I indlægget opfordrer du til at få det spredt vidt og bredt. De indlæg vi ligger her på K10 dukker også op på div søgemaskiner som fx google, det foregår (så vit jeg ved) ud fra indlæggnes overskrift. Søgemaskinerne fungere som du jo ved ud fra nøgleord, og skal man se realistisk på det, vil der nok være flere der søger på Gladsakse og/eller kommune, end på systemet og/eller Benny G. og/eller Strausbourg og/eller Ombudsmand, som så også har interesse i at læse indlægget, og derfor læser det i stedet for bare at lukke siden igen (og tænke endnu en bras side, i forhold til det jeg søgte) Der til vil mange flere fra Gladsakse kommune selv søge på Gladsakse kommune, og derved opdage hvad der foregår (hvis de ikke ved det i forvejen) end de vil søge på de nøgleord din overskrift giver.

Altså, der blev (som jeg har forstået det) ikke givet kritik af din overskrift fordi den ikke er god nok, eller ikke sigende nok, der blev givet et velment råd, til fordel for netop at opfylde dit ønske om at få budskabet spredt, mest muligt.... for for at få det spredt er det også nødvendigt at nøgleordene stemmer rimelig overens med det folk oprindeligt søgte, ellers læser de ikke siden... søger du på fx Dansk folkeparti, hvor du reelt søger info om hvordan partiet blev dannet og får en side omhandlende nazisme, vil du så begynde at sætte dig ind i hvad der står på siden, eller vil du lukke den i det øjeblik det går op for dig at du ikke kan bruge det til en pind, fordi det ikke var noget om nazisme du søgte, men noget om Dansk folkepartis opståen.

Jeg ved ikke med dig, men når jeg søger på et eller andet, lukker jeg i snit ca 7 ud af 10 sider udelukkende ud fra første øjekast, 2 ud af de 3 der så er tilbage ryger inden jeg har brugt 30 sek på siden, jeg danner mig et hurtigt overblik, opfylder det, det jeg ledte efter, nej, farvel og tak.

Jeg tror altså det var det Tante Ana mente, altså at det ude i den store net verden vil give flere læsere.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 04:25   #8
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Nu er jeg godt nok ikke Tante Ana og burde holde snuden for mig selv.
Tak. Heldigvis holdt du ikke snuden for dig selv, fordi det var præcis det jeg mente. Og som du ganske rigtigt har regnet ud, har jeg reageret på PrChr` opfordring til at sprede budskabet. Ikke andet. Tak for hjælpen
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 11:24   #9
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Vi spreder det skam ud i forskellige overskrifter m.v.

Vi spreder skam budskabet på flere måder. - Jeg har ej taget det som en kritik vedr. overskriften. - Men du nævner jo kun ændring af overskriften Tante Ana. En lidt uddybende mening med dine ord ville jo havde forståelsen på rette spor.

Jeg kan oplyse at indlæg heri om Benny er bragt på flere steder og også udsendt til flere politikere.

Hvis nogen syntes at det skal ud andre setder med anden overskrift? Jamen så de da velkommen til at gøre dette.

Vi er ret så mange der har skrevet mange steder om Benny og med forskellige overskrifter. Men desværre er det kun borgerne der reagere på disse. Politikerne og dagspressen hører man intet fra. Og det slev om der også er nogen der skriver på disse sider de har.

Der er jo mange måder at søge på. Og vi søger jo ikke alle lige ens. Men mange er helt sikkert kendt med Benny sagen da den har kørt i nogle år nu. Og nye der ej kender den kan jo så søge løs på det ene eller andet ord som de lyster.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gang i slutforhandlinger om endnu et stort forlig Webmaster K10 Nyheder 0 30-06-2012 21:50
Endnu en gang Joachim B Olsen pladder Lunasdatter Politik og Samfund 16 30-04-2012 14:33
En lang kamp og afslag endnu en gang Mella Dit og Dat 10 25-10-2010 10:39
afslag på flexjob for anden gang GitteRasmussen Spørgsmål ang fleksjob 6 09-12-2009 22:30
systemet svigter de svage igen og igen Ole-Oliver Dit og Dat 6 20-08-2009 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension