K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2008, 21:27   #1
Celina10
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2008
Lokation: København
Indlæg: 6
Styrke: 0
Celina10 er ny på vejen
Deltid kontra fleksjob

Hej. Jeg er ny herinde, men har fulgt lidt med i flere tråde. Desværre kan jeg ikke rigtig finde noget svar på det jeg søgte efter, så nu prøver jeg at spørge jer derude.
Sagen er den, at jeg arbejder deltid nu med løntilskud, da jeg har et handicappet barn.Nu er det så sådan at kommunen snart stopper mit løntilskud, fordi mit barn snart er myndig.
Men da jeg selv for knap 1 år siden fik konstateret en kronisk lidelse samt lider af en skæv ryg/bækken, og derfor ikke kan klare at være ude i arbejde på fuld tid, er jeg jo nervøs for hvad jeg så skal gøre. Det sætter mig jo i den situation, at jeg skal på fuld tid, hvilket jeg ikke kan klare med min sygdom/sygdomme. Men hvad skal man gøre, og hvor skal jeg henvende mig for at få hjælp til at søge fleksjob -evt. mit nuværende job?
Jeg bor i Københavns kommune, men kan slet ikke finde ud af om det er et jobcenter jeg skal kontakte, eller min evt. sagsbehandler.
Håber I kan finde hoved og hale i min historie


Hilsen Celina10
Celina10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2008, 23:40   #2
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Du skal kontakte en sagsbehandler på kommunen, en social sagsbehandler og fortælle hvordan du har det, og at du IKKE kan arbejde fuld tid når dit barn bliver myndigt....at det kun har kunnet lade sig gøre at arbejde fordi du har fået løntilskud til dit handicappede barn....jeg formoder at det løntilskud du har fået, skal supplere de timer du har været nødt til at gå ned i tid, for at kunne passe dit barn. Siden du fik tilskuddet er dit eget helbred blevet forringet, men alligevel har det kunnet løbe rundt med din sygdom netop fordi du ikke har arbejdet fuld tid. Dette er vigtigt at formidle til din sagsbehandler, sådan at du allerede nu kan komme igang med, måske at få et fleksjob....er din sagsbehandler ikke lydhør, så må du nok overveje at sygemelde dig nu....sådan at kommunen selv kan starte en sag op. En sag magen til din, har jeg meget tæt inde på livet, og det bliver hurtigt kompliceret når du selv undervejs har fået et dårligt helbred....det forventes jo at når dit tilskud bortfalder at du så enten får et fuldtidsarbejde eller får suppleret op fra fagforeningen, foruden du kan få problemer når og hvis fleksjob bevilges med at forklare/bevise at dit halvdagsarbejde OGSÅ skyldes dit helbred, lige nu skyldes det jo, på papiret i kommunen, at du har et handicappet barn.

Så fat i en socialrådgiver/sagsbehandler i socialcentret eller en socialrådgiver fra din fagforening, et år kan hurtig gå og medmindre du får hjælp nu, så klapper fælden rent økonomisk når tilskuddet bortfalder, så det handler om at du i god tid får formidlet at p.g.a egen sygdom, er et fuldtidsjob ikke muligt...et år er ikke ret lang tid at løbe på, og slet ikke hvis du skal ud i èn eller flere afprøvninger.

Sidst redigeret af Ingrid; 16-12-2008 kl. 00:12. Årsag: manglende ord i en sætning
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 10:57   #3
Celina10
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2008
Lokation: København
Indlæg: 6
Styrke: 0
Celina10 er ny på vejen
Tak

Tusind tak for dit svar. Det var dejligt at få lidt at vide når nu jeg er helt på bar bund.
Mvh. Maria
Celina10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
revalidering på deltid?? Randerspigen Alt det andet 4 24-08-2013 21:55
Fleksjob deltid/fuldtid? bobs Spørgsmål ang fleksjob 0 17-01-2012 14:44
deltid/fleksjob peterdj Spørgsmål ang fleksjob 7 05-09-2010 17:08
Flere går på deltid Webmaster K10 Nyheder 0 24-04-2010 01:50
Vejen fra fuldtidsjob via deltid til fleksjob strikkeline Din historie 0 08-01-2008 02:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension