K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2015, 18:41   #1
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Købe lejerskole

Hej . Min bedre halvdel og jeg leger lidt med tanken om at købe en lejerskole . Så er det store spørgsmål : kan og må vi det ?

Jeg er fleksjobber 10 timer ugentligt.min bedre halvdel er alm. Lønmodtager.

Lejerskolen skal af andre årsager stå i mit navn .

Kan det lade sig gøre at min bedre halvdel drive lejerskolen med mig som ansat ,når jeg ejer lejerskolen ? Er det overhovedet lovligt ?
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2015, 20:56   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det bliver noget kringlet.. så skal du nok ud i noget med at du ejer, og så forpagter ud til ham.. og han kan så ansætte dig.

Du har så en indtægt fra forpagtningen.. og han har en indtægt som forpagter.. og du har så igen en lønindtægt.

Tænker at I når I har tjekket lidt mere, kontakter skat for at få styr på det skattemæssige i sådan en konstellation. Og så bagefter skriver til Udbetaling Danmark for at høre om det er tilladt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2015, 22:06   #3
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Tal evt med en revisor om at gøre det som et IVS, på den måde hæfter I heller ikke selv for andet end det indskudte. og man kan stifte et IVS med 1 kr i startkapital.
få endelig en revisor eller lign ind over... eller advokat/ du har brug for vejledning i forhold til fleksjobansættelse også... tror de penge er givet rigtig godt ud i sidste ende
held og lykke med projektet..
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 10:39   #4
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Tak 😄men det var ikke lige det jeg mente med mit ? 😄 det er mere om det overhovedet er lovligt at jeg bliver ansat af min bedre halvdel til en stilling i min lejerskole ......

Altså ; må jeg købe en lejerskole som min bedre halvdel lejer af mig for et symbolsk beløb. Og så ansætter han mig i 10 timer .

Håber det gav lidt mere mening 😄
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 15:33   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tror næppe at kommunen vil gå med på det da det kan ses som hjælp til opstart af virksomhed....altså hvis du køber og lejer det ud til din bedre halvdel..og denne så skal ansætte dig i fleksjob..

Hvis derimod din "bedre halvdel" køber og opstarter...ja så burde der ikke være nogen problemer i det...

Men uanset hvad du/i gør....så sørg for at have kommunen med ind over sådan at i ikke får lavet noget der skader dig/jer...

Går kommunen med på ideen ja så sørg for at få dette skriftligt...så det ikke bare er et tomt løfte..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension