K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2009, 16:36   #1
Rexronjas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
Rexronjas er ny på vejen
Sygemeldt på fleksjob

Hej
Jeg er lidt i vildrede.. Jeg har et fleksjob som nu går ind i sit 5. år..
Det er med tiden blevet ændret p.g.a for meget sygefravær, som er sygdom som er i forbindelse med at jeg har et fleksjob... arbejdsopgaverne er med tiden også ændret.. Jeg har til at stå i min resourceprofil at mit skånehensyn er med nedsat arbejdstid, og at det skal være om formiddagen hvor jeg har det bedst...(Profilen er fra 2005.)
Nu har jeg så fået 2 mdr. til selv at finde en løsning på at minimere mit fravær..
Jeg har i min ansættelseskontrakt et timetal der siger 18 timer gennemsnitlig.
I starten arbejdede jeg fra 8 - 12. Gik så i en periode til at det skulle være fra 8 - 12.30 og fri om onsdagen... Der var stadig for meget fravær, og det er så nu lavet fra 8 - 12.30 og ingen fridag midt på ugen... det gjorde ikke fraværet mindre... jeg har mange smerter ryg og hovedpine og de bliver bestemt ikke mindre af at jeg bliver presset.. jeg havde i starten vekslende arbejdsstillinger , men nu er det mest gående og stående .... min arbejdsgiver hvilken er en offentlig institution er af den type der ikke helt er klar over hvad det vil sige at være fleksjobber... jeg vil også sige at jeg ikke kan tale med min sagsbehandler om dette da jeg ved det sidste møde i fredags fik den oplevelse af at hun var helt på deres side..
Jeg har været ved min læge og han har sygemeldt mig på ubestemt tid nu, og vil have lavet nye røntgen billeder af min ryg, og mener at jeg er ved at pådrage mig en depression af alt dette....

Håber der er en her der kan hjælpe mig... og glædelig jul til alle herpå..
Rexronjas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2009, 16:46   #2
ida52
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
ida52 er ny på vejen
Hej med dig.
Ja tag endelig ikke fejl, sagsbehandlerne er bestemt ikke på vores side. I dag drejer det sig om at få folk tilbage på arbejde, kommunerne kæmper om at have den største raskmeldings procent.
Det er bare synd for dig, har selv været der. Men så længe din læge står bag dig og mener der er nyt, ja så må de væbne sig med tålmodighed.
Håber du trods alt får en rigtig dejlig jul.
glem dem, ved godt det er svært. Men de skal ikke ødelægge din jul.
Du får et stort jule fra mig.
ida52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2009, 19:03   #3
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rexronjas Se meddelelser
Hej
Jeg er lidt i vildrede.. Jeg har et fleksjob som nu går ind i sit 5. år..
Det er med tiden blevet ændret p.g.a for meget sygefravær, som er sygdom som er i forbindelse med at jeg har et fleksjob... arbejdsopgaverne er med tiden også ændret.. Jeg har til at stå i min resourceprofil at mit skånehensyn er med nedsat arbejdstid, og at det skal være om formiddagen hvor jeg har det bedst...(Profilen er fra 2005.)
Nu har jeg så fået 2 mdr. til selv at finde en løsning på at minimere mit fravær..
Jeg har i min ansættelseskontrakt et timetal der siger 18 timer gennemsnitlig.
I starten arbejdede jeg fra 8 - 12. Gik så i en periode til at det skulle være fra 8 - 12.30 og fri om onsdagen... Der var stadig for meget fravær, og det er så nu lavet fra 8 - 12.30 og ingen fridag midt på ugen... det gjorde ikke fraværet mindre... jeg har mange smerter ryg og hovedpine og de bliver bestemt ikke mindre af at jeg bliver presset.. jeg havde i starten vekslende arbejdsstillinger , men nu er det mest gående og stående .... min arbejdsgiver hvilken er en offentlig institution er af den type der ikke helt er klar over hvad det vil sige at være fleksjobber... jeg vil også sige at jeg ikke kan tale med min sagsbehandler om dette da jeg ved det sidste møde i fredags fik den oplevelse af at hun var helt på deres side..
Jeg har været ved min læge og han har sygemeldt mig på ubestemt tid nu, og vil have lavet nye røntgen billeder af min ryg, og mener at jeg er ved at pådrage mig en depression af alt dette....

Håber der er en her der kan hjælpe mig... og glædelig jul til alle herpå..
Hej rexronjas.

Det lyder som om du skal have din ressource profil opdateret i forhold til dit heldbred er blevet værrer nu, end i 2005.
Du har gjort rigtigt ved at sygemelde dig, og så skal du isamarbejde med egen læge få jobcentret om at opdaterer din RP, evt, at de udbeder sig om dit heldbred hos egen læge.
Jobcentret er forpligtet til at opfølge dig efter sygedagpenge loven, m.h.s. til samtaler og om du evt, skal ned i tid på dit flex og nye skånehynsyn skal til eller om dit heldbred er blevet så forværret at der evt, skal søges FP.
Ked af at høre hvis du oveni købet er ved at pådrage dig en depression, tal endelig med din læge om alt dette.

Tag evt, en bisidder med til møder, hvis du har det skidt , 4 ører hører bedre en 2.

bed om agtindsigt, findes her på sitet i nyttige links.

Alt kommunikation skal forgå skriftligt mellem dig og kommuen, for ingen missere og trusler om alverdens ulykker kan skade dig og dit heldbred videre.

Jeg er selv i samme sitituasion som dig, og er blevet truet og presset så man tror det er lyv.
Rigtig glædelig jul også til dig og dine kære
Venligst thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 14:13   #4
Rexronjas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
Rexronjas er ny på vejen
Hej
Takker mange gange for jeres svar..
Jeg er lidt nervøs for om jeg mister mit fleksjob, men så må det jo bare være sådan.. jeg ønsker helst ikke FP, men vil bare gerne at mine skånebehov bliver taget i betragtning og det føler jeg ikke de gør... Skal man ikke tage resourceprofilen med i betragtning når der skal laves skånebehov??? I min står der nedsat tid og ikke nedsat arbejdsevne og der står at det skal være 3- 4 timer om formiddagen... og efter som de nu vil have mig til at at være på arbejspladsen i længere tid men med flere pauser, føler jeg ikke længere at mine skånebehov bliver tilgodeset..Dernæst siger de at jeg efter at jeg kommer hjem skal hvile til normal arbejdstids ophør, hvilket jeg ikke kan se at det skal være noget de kan blande sig i... ( altså jeg mener at hvis min arbejdstid ophører kl. 12. så er det op til mig om jeg hviler eller om jeg lige tager en tur ud og handler, og så hviler senere på dagen) har jeg ret i dette eller skal de bestemme hvad jeg gør når jeg tager fra arbejdspladsen??? (Er virkelig frustreret i dette)
Mine arbejdsopgaver er med tiden også blevet ændret så det er mere gående og stående opgaver end det er varieret... Min sygdom består i hovedpine som tiltager op af dagen og slidgigt i lænd og nakke og mellem skulderblade.. Jeg får hovedpinen hver dag men den tiltager over middag når jeg har været igang og hvis jeg har gået og stået meget bliver den som regel altid værre end hvis jeg har varieret job.....

Rexronjas
Rexronjas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 15:07   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Ja tag endelig ikke fejl, sagsbehandlerne er bestemt ikke på vores side
nu skal man ikke tage alle sagsbehanler over en kam ja jeg har også haft de trælse sure osv men har sgu haft lige mange der er på min side hende ejg har nu er sød rar lige som en sagsbehanler skal være hun er på min side kommer meget and på hvordan man selv behandler taler osv til sagsbehanler
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 17:47   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Rexronjas, hvem er det der siger at du skal hvile når du kommer hjem og indtil normal arbejdstids ophør?

superkok, selvfølgelig skal man selv opføre sig ordentligt overfor div. sagsbehandlere, men uanset hvor ordentligt man opfører sig, så er det altså svært at komme udenom de der sagsbehandlere der ikke er der for vores skyld.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 01:04   #7
Rexronjas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
Rexronjas er ny på vejen
Hej igen
Det er min arbejdsplads og kommunen ( min arbejdsplads er en offentlig institution), der mener at det er sådan. Men står det på skrift nogle steder hvordan reglerne er for hvad man må foretage sig efter at man er gået hjem fra sin arbejdsplads på nedsat tid??? Jeg vil så gerne at jeg kan få noget på skrift der kan fortælle dem noget andet....
Jeg taler pænt til min sagsbehandler som lige nu er en konsulent fra jobcentret.. jeg tror ikke jeg har en sagsbehandler nu hvor jeg er overgået til fleksjob og jobcentret.....
Jeg tror nemlig ikke at man kommer ret langt ved at råbe og skrige af dem...

Rexronjas

Rexronjas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 01:31   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Rexronjas, prøv at vende den om og bed dem om at få det på skrift.
Send f.eks. en mail hvori du skriver noget om, at du har forstået på dem at du skal hvile fra du kommer hjem og til normal arb.tids ophør, og spørg om det kan være korrekt, fordi at det for dig vil være meget nemmere at handle på vej hjem fra job.

Jeg blev visiteret til flex i 2008 og i år var jeg i praktik i 3 mdr. (endte med fp), i hele praktikken skrev jeg udførlig dagbog, og næsten hver dag handlede jeg på vej hjem (cyklede forbi Netto og Fakta, og næsten SuperBest).
I dagbogen skrev jeg noget om, at det var ikke særlig rart at handle ind med stærke rygsmerter, men alternativet ville være at jeg skulle afsted igen senere på dagen, og så ville jeg aldrig få en chance for at nå bare lidt derhjemme.

Og der var ikke én der løftede et øjenbryn.

Det har været oppe før herinde, og mig bekendt findes der intet om hvordan fleksere skal tilrettelægge deres fritid.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 01:48   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rexronjas Se meddelelser
Hej
Takker mange gange for jeres svar..
Jeg er lidt nervøs for om jeg mister mit fleksjob, men så må det jo bare være sådan.. jeg ønsker helst ikke FP, men vil bare gerne at mine skånebehov bliver taget i betragtning og det føler jeg ikke de gør...
Er du i fagforening ? ellers kan det være en meget god ide at melde sig ind i en sådan ...
Og ja man risikere at miste sit job hvis man holder på sine skånehensyn men hvad er alternativet .. ?

Yderlig forværring i ens helbred og er det så det værd i længden ?


Citat:
Skal man ikke tage resourceprofilen med i betragtning når der skal laves skånebehov??? I min står der nedsat tid og ikke nedsat arbejdsevne og der står at det skal være 3- 4 timer om formiddagen...
Jo de skal bestemt tage dine skånehensyn seriøst og det er vigtigt at du selv gør dem opmærksom på dette og at du bruger din jobkonsulent (også selv om vedkommen er inkompetent ) opmærksom på at det begynder at glide og skride med det med skånehensyn ...

Din nedsatte arbejdstid er et af dine skånehensyn ...
og det skal du ikke lade dem pille ved hvis det forværre dit helbred..


Citat:
og efter som de nu vil have mig til at at være på arbejspladsen i længere tid men med flere pauser, føler jeg ikke længere at mine skånebehov bliver tilgodeset..
Din kontrakt indeholder forhåbentlig dine skånehensyn ? var fagforeningen med til at udarbejde din kontrakt som de skal være det ?

Citat:
Dernæst siger de at jeg efter at jeg kommer hjem skal hvile til normal arbejdstids ophør, hvilket jeg ikke kan se at det skal være noget de kan blande sig i... ( altså jeg mener at hvis min arbejdstid ophører kl. 12. så er det op til mig om jeg hviler eller om jeg lige tager en tur ud og handler, og så hviler senere på dagen) har jeg ret i dette eller skal de bestemme hvad jeg gør når jeg tager fra arbejdspladsen??? (Er virkelig frustreret i dette)

Jeg kan ikke lade være med at tænke over hvor din arbejdsplads og kommunen ved fra hvad du foretager dig efter arbejdstid , har du selv sagt det til dem eller har de spurgt om det ?

Og nej det er bestemt ikke noget der rager dem hvordan du får din hverdag til at hænge sammen, jeg lider selv af kronisk migræne og smerter og ved at mange gange så kan jeg komme hjem og hvile mig og så vil jeg aldrig komme ned og handle fordi både hovedpine og smerter bliver værre og værre jo længere jeg kommer op af dagen ...


Citat:
Mine arbejdsopgaver er med tiden også blevet ændret så det er mere gående og stående opgaver end det er varieret...
Det skal du gøre indsigelser mod gerne hos din jobkonsulent som jo har som den fornemmeste opgave at få dine skånehensyn og dit job til at gå op i en højre enhed sådan at du også kan fungere resten af dagen og i resten af livet ..
Citat:


Min sygdom består i hovedpine som tiltager op af dagen og slidgigt i lænd og nakke og mellem skulderblade.. Jeg får hovedpinen hver dag men den tiltager over middag når jeg har været igang og hvis jeg har gået og stået meget bliver den som regel altid værre end hvis jeg har varieret job.....

Rexronjas

Hvis jeg var dig så ville jeg gøre flere ting ... tag en snak med fagforeningen så du er lidt på forkant med tingene , hvis og så frem du ikke er medlem af en fagforening så meld dig ind i en hurtigst muligt ...

Sæt dig ned og skrive et brev til din jobkonsulent i nemme og forstålige vendinger , du skriver til vedkommen at du føler dine skånehensyn bliver til side sat at dine opgaver bliver lavet om og at du kan mærke et øget smerte niveau , samtidig skriver du at du ikke mener at du kan honnorer de krav der lægges på dig om øget arbejdstid heller ikke selv om du får indlagt flere pauser skriv til vedkommen som du gør her at dine hovdepiner og smerter ofte tiltager op af dagen og at du derfor ikke kan fungere når du kommer hjem i forvejen har du svært ved at klare jobbet som det er nu og at hvis det sættes ydeligt op i tid vil det gå helt galt med en forværring af helbredet til følge gør samtidig opmærksom på hvad der står i din ressourceprofil ...

Hvad ang at du handler på vej hjem fra arbejdet så syntes jeg slet ikke du skal nævne det du skal simpelthen ignorere det og hvis de nævner det igen enten på kommunen eller fra arbejdgiver side så beder du dem om at vise dig hvor i loven det står ...

der står ingen steder i loven at du må handle på vejen hjem men der står bestemt heller ikke at du ikke må, og står det ikke i loven så findes det ikk


Lad være med at bekymre dig så meget om det lad være med at fortælle dem hvad du foretager dig på hvilke tider af dagen , det rager ikke dem hvad du laver når du går hjem fra arbejdet ...

Nogen mennesker kan jo have det sådan at der er ting de er nød til at lave på vejen hjem for de kommer ikke ud igen og det ved de ,.. ergo .. hop op og fald ned på det gad godt se dem der kunne fyre en fordi de handler .. sikke en gang ævl men vi skal som flekser også være lidt bedre til at holde på at vi jo har krav på et liv efter vores arbejddag er endt og at det sådan set ikke rager kommune eller arbejdsgiver hvad vi laver fortalte du det til din arbejdsgiver på det ordinære marked ?

Nej vel ...

Nå men som jeg har skrevet det sådan ville jeg gribe det an og så ville jeg også lige sørge for at komme ned og få en snak med min læge om mit helbred sådan at lægen kan støtte op hvis det skulle blive nødvendigt
  Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 03:41   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hva så hvis de andre har overarbejde, skal du så tvinges til at ligge i din seng 3 timer til? hvordan skulle det lade sig ordne og kontrollere
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Praktik efter sygemeldt på fleksjob MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 15 15-11-2012 22:51
sygemeldt fra fleksjob sannemus Spørgsmål ang fleksjob 50 06-09-2012 11:40
Sygemeldt Tullee Alt det andet 8 10-12-2010 22:38
sygemeldt ann Spørgsmål ang fleksjob 4 15-03-2006 13:38
Ansøgning om Fleksjob/ er p.t. delvist sygemeldt paula Spørgsmål ang fleksjob 4 06-02-2006 16:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension