K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2011, 15:13   #1
movita
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
movita er ny på vejen
Hvad betyder dette ?

Hej

Jeg har i dag modtaget følgende brev, og håber i kloge hoveder herinde kan opklare for mig, hvad det egentlig betyder. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om, det er afgørelse om tilkendelse af førtidspension jeg får om 4 uger, eller om min sag går over til pensionsteamet om 4 uger.

Håber i kan hjælpe mig.

I brevet står følgende :

Modtagelse af ansøgning om førtidspension. Pensionsteamet har den 150711 modtaget din ansøgning om førtidspension.

Det fremgår af sagen, at det er din sagsbehandler i Jobcentret og dig, der er nået til den beslutning, at din sag skal vurderes i forhhold til Lov om social pension.

Pensionsteamet går nu i gang med at læse din sag igennem.
Vi vil herefter vurdere, om der er grunlag for at lade din sag overgå til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 18 i Lov om Social Pension, samt § 3 i bekendtgørelsen om Social Pension, eller om din sag skal sendes retur til jobcenteret for videre behandling.

Vedlagt principafgørelse P-29-04 til orientering om, at pensionsteamet ikke nødvendigvis er bundet af Jobcentrets socialfaglige vurdering.

Det ska oplyses, såfremt du har haft bopæl eller arbejde i udlandet, eller arbejdet i en ikke-dansk registreret virksomhed, vil dette have indflydelse på en evt. førtidspensionsstørrelse. Borgere optjener ikke ret til danske ydelser i de perioder, hvor de ikke betaler skat i Danmark.

Du vil inden 4 uger fra dato modtage brev fra pensionsteamet om det videre forløb i din sag vedrørende pension.

Venlig hilsen

xxxxx
Socialrådgiver



Vedlagt brevet er en sag med en afgørelse truffet af Ankestyrelsen den 23-06-2004, dette forvirrer mig endnu mere.
Jeg er mildest talt forvirret, og kan ikke finde hoved og hale i den smøre.

Håber at nogle af jeg vil hjælpe lidt.

På forhånd tak
movita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 15:28   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
velkommen

det er din sagsbehandler som har indstillet dig til pension
din sagsbehandler har så overdraget din sag til Pensionsteamet
fordi din sagsbehandler mener alle papir og evt arbejdsprøvning er på plads og din arbejdeevne er beskrevet godt nok

de skal så læse din sag igennem, hvis de så er enig med din sagsbehandler
så bliver den sendt til pensionnævnet og du får at vide om du bliver tildelt pension
det har de 3 måneder til.

hvis de mener der mangler noget i din sag, bliver sagen sendt tilbage til din sagsbehandler
så skal i finde ud af at få belyst det som de mener mangler.

ved ikke om det giver bedre mening, men dit sagsforløb er helt almindeligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 16:40   #3
movita
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
movita er ny på vejen
Ok...Tusind tak for dit svar.

Hvad mon der så menes med de 4 uger, skal jeg ikke forstå det sådan, at der falder en afgørelse inden for 4 uger ?

Jeg ved godt reglen siger, at pensionsnævnet har 3 mdr til at finde afgørelsen, det er også derfor jeg ikke kan forstå at de skriver 4 uger.
movita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 16:45   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Inden for 4 uger vil man beslutte, om de vil behandle din sag som en førtidspensionssag

Jeg kan ikke lade være med at grine lidt - sådan af den lettere hysteriske slags. De nævner en principafgørelse, og vedlægger den endda. Sikke omhyggelige de er. Men når det angår principafgørelser, der taler til borgerens fordel, kender kommunen dem sjovt nok ikke....

De har vedlagt principafgørelsen bare for at vise dig, at de har ret til at afvise at opstarte en pensionssag, selvom sagsbehandler har anbefalet det - bare for at fortælle dig, at det ikke nytter at klage, hvis de vælger ikke at opstarte en pensionssag
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 17:47   #5
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg kan ikke lade være med at grine lidt - sådan af den lettere hysteriske slags.
Da jeg i 2005 blev tilkendt FP havde jeg også 4 uger til at klage over afgørelsen.

Det gjorde jeg så ikke...
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 17:56   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Inden for 4 uger vil man beslutte, om de vil behandle din sag som en førtidspensionssag

Jeg kan ikke lade være med at grine lidt - sådan af den lettere hysteriske slags. De nævner en principafgørelse, og vedlægger den endda. Sikke omhyggelige de er. Men når det angår principafgørelser, der taler til borgerens fordel, kender kommunen dem sjovt nok ikke....

De har vedlagt principafgørelsen bare for at vise dig, at de har ret til at afvise at opstarte en pensionssag, selvom sagsbehandler har anbefalet det - bare for at fortælle dig, at det ikke nytter at klage, hvis de vælger ikke at opstarte en pensionssag
om 3 til 4 måneder er jeg nok i samme situation

men hvis de afviser og starte en pensionssag

skal de så ikke give en begrundelse for deres beslutning
eller kan de bare sige nej og ingen muligheder for at klage
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 21:00   #7
movita
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
movita er ny på vejen
Jeg undrer mig bare over dette brev, for for omkring 14 dage siden fortalte min sagsbehandler mig, at min pensionsansøgning var igennem visitationsteamet, og var røget videre til pensionsnævnet.

Men tak for jeres svar.
movita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 21:20   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af movita Se meddelelser
Du vil inden 4 uger fra dato modtage brev fra pensionsteamet om det videre forløb i din sag vedrørende pension.
Dette betyder at, inden der er gået 4 uger får du besked om, hvad der vil ske med din pensionssag, om den ryger til pensionsnævnet (som så har 3 mdr. til at afgøre om du skal tilkendes fp) eller om den ryger tilbage til din sagsbehandler f.eks. fordi de mener at noget mangler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 22:09   #9
movita
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
movita er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette betyder at, inden der er gået 4 uger får du besked om, hvad der vil ske med din pensionssag, om den ryger til pensionsnævnet (som så har 3 mdr. til at afgøre om du skal tilkendes fp) eller om den ryger tilbage til din sagsbehandler f.eks. fordi de mener at noget mangler.
Okay, så må jeg væbne mig med tålmodighed i de 4 uger.

Tusind tak for svar til alle
movita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 10:33   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selve afgørelsen om din sag, bliver behandlet efter pensionsloven eller ej, KAN påklages, når denne afgørelse kommer.

Det som P-afgørelse går ud på er, at de IKKE er bundet op på sagsbehandlers indstilling.
DVS at selvom sagsbehandler mener dig omfattet af personkredsen af pension, eller at få sagen behandlet enten det er ja, eller nej, er Teamet ikke bundet af denne vurdering.

De foretager sin helt egen.(læs kassebeholdning).

Det er fordi det selvsagt er noget besynderligt, at sagsbehandler, samt læge, arbejdsevne mv. kan pege imod pension, men så kan teamet/pensionsråd/samrådet, som IKKE kender borgeren, træffe en helt anden afgørelse.

Dette trods div ekspertiser HAR sagsbehandlet på sagen i ofte årevis.
men sådan arbejder kommunes lægekonsulenter jo også.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ryggen - hvad betyder dette? lgkh62 Alt det andet 4 30-03-2013 08:42
hvad betyder det...? sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 28-07-2012 01:19
Hvad betyder det?? Tullepigen90 Dit og Dat 3 28-02-2011 22:03
Betyder dette at man er raskmeldt? "Praktikaftale" sane Jeg er kommet i praktik. 14 14-03-2010 21:11
hvad betyder dette?? jbsm4 Dit og Dat 4 19-04-2008 17:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension