K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2012, 14:38   #21
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Du slipper ikke for kommunalpost af den grund, for ikke al post kan sendes den vej, bla breve fra SB, og den såkaldte tipskupon.
Breve fra sagsbehandler kan da sagtens sendes den vej allerede nu ;-)
De nyere systemer i kommunen er indrettet sådan.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 14:49   #22
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
papaya...

jeg har aldrig sagt der var forskel på et menneskes værdi - om det var en ulykke el.om man er syg af andre årsager...

jeg er et varmt menneske der ikke ku drømme om at sortere i folk..jeg plejer bare at udtrykke det sådan...min ulykke - hvor min mand skar fingre og noget af hånden af.på arbejde
og du får det til at lyde som om os der er ftp-er ER MINDRE VÆRD END FOLK DER GÅR PÅ ARBEJDE....OG DEN HOLDNING DELER JEG IKKE...

jeg savner mit job hverdag og ville ønske -jeg ikke havde tid til at kigge efter posten

skulle tro du var misundelig - men det har du absolut ingen grund til..men det var mit bidrag i den her tråd
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 15:11   #23
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Det er det du vælger at lægge i det !

Sidst redigeret af Papaya; 09-06-2012 kl. 15:12. Årsag: stavefejl
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 16:08   #24
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Du slipper ikke for kommunalpost af den grund, for ikke al post kan sendes den vej, bla breve fra SB, og den såkaldte tipskupon.
Det står her at al offentlig post kan modtages digitalt.

Skrevet af Kontor for borger.dk og digital kommunikation
Vi har her samlet en række ofte stillede spørgsmål omkring digital post og e-Boks.
Læs på denne side om:

Hvorfor har det offentlige lavet en digital postkasse til borgerne?
Hvad er nyt ved digital post på borger.dk i forhold til e-Boks?
Tovejskommunikation
Sikker kommunikation
Synkronisering med e-Boks – én postkasse til al digital post
Hvordan tilmelder borgeren sig digital post?
Adgang via borger.dk og e-Boks.dk
Er det muligt at få en besked på mail eller sms (NemSMS), når der er kommet ny post?
Hvilken type post sendes til den digitale postkasse?
Kan borgere udvælge bestemte typer post, som de ønsker at modtage digitalt?
Hvad er NemPost?
Vi er en myndighed og skal i gang med digital post og NemSMS?

Hvorfor har det offentlige lavet en digital postkasse til borgerne?

Den digitale postkasse er et fællesoffentligt initiativ, der skal sikre, at alle offentlige myndigheder udnytter fordelene ved den digitale teknologi og kommunikerer digitalt. Digital post på borger.dk er en digital postkasse, der giver dig mulighed for nemt at kommunikere digitalt og sikkert med alle offentlige myndigheder i Danmark. På sigt vil alle typer papirpost kunne modtages som digital post i den digitale postkasse på borger.dk

Ved at lave en fælles løsning for hele den offentlige sektor, sikres en så ensartet og positiv oplevelse for borgeren som muligt, fordi borgere får én postkasse til digital kommunikation med det offentlige (og ikke én til sygehuset og én for hver kommune, man har boet i, osv.)

Man sikrer også den bedst mulige og mest sikre (tekniske) løsning, og det sparer ikke mindst mange penge at udvikle en fælles løsning, fordi myndighederne ikke bruger resurser på hver især at gå i udbud og udvikle hver deres digitale kommunikationsløsning.
Hvad er nyt ved digital post på borger.dk i forhold til e-Boks?

Den digitale postkasse og e-Boks supplerer hinanden.

e-Boks er en postkasse på internettet, hvor borgere og virksomheder kan modtage digitale dokumenter fra en række private virksomheder (fx forsikrings- og elselskaber) og fra en lang række offentlige myndigheder.

Den digitale postkasse på borger.dk tilbyder borgeren flere muligheder med digital post og supplerer dermed e-Boks.

Ved at tilmelde dig digital post på borger.dk kan du:

Skrive til og modtage svar fra det offentlige
Med ét klik tilmelde dig al digital post fra det offentlige (dvs. at du digitalt vil modtage al den post, du ellers ville have modtaget på papir)
Tilmelde nye offentlige afsendere én for én
Modtage de nye typer digital post, som myndighederne løbende begynder at sende som erstatning for papirbrevene
Synkronisere med e-Boks, så du kan læse al din digitale post ét sted.


Kilde: borger.dk

Det kræver så bare at man tjekker mail.

Sidst redigeret af Pophår; 09-06-2012 kl. 16:11.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 16:24   #25
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Nej du skal selv kontakte postdanmark.
Hvis kommunen vil sanktionere er det nok usandsynligt at de selv vil fremskaffes modbeviser.

Du ringer til postdanmark hurtigst muligt og beder om skriftlig redegørelse for hvor brevet er havnet.
Hurtigst muligt fordi der så er chance for at de faktisk kan finde frem til brevet.
Hej Papaya

nu er det sådan, at det ligger hos mig (socialrådgiveren) at modbevise at du ikke har fået det...

derfor er det mig som har skrevet til postdanmark, om uregelmæssigheder i postgangen, det har jeg ihvertfald gjort de 4 måneder jeg lige har arbejdet for Kommunen, der var det min opgave... fik jeg tilbage at der ikke havde, så sanktionerede jeg, og de 2 gange hvor jeg fik tilbage at der var uregelmæssigheder, gjorde jeg sjovt nok ikke
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 18:15   #26
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det svar vil du så kun få fra postvæsenet de gange de selv har været klar over det..

Jeg havde f.eks et postbud der åbenbart ofte afleverede min post hos min overbo istedet for til mig..

Det blev jeg først klar over da jeg tilfældigt en dag mødte hende på trappen og blev overfuset af hende, med den besked at hun bare smed den post der var til mig i skraldespanden..

Hvis du havde spurgt postvæsnet havde de blot svaret at der ikke var uregelmæssig post.. men det betød bare ikke at jeg ikke havde misset en del breve alligevel.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Folmand Se meddelelser
Hej Papaya

nu er det sådan, at det ligger hos mig (socialrådgiveren) at modbevise at du ikke har fået det...

derfor er det mig som har skrevet til postdanmark, om uregelmæssigheder i postgangen, det har jeg ihvertfald gjort de 4 måneder jeg lige har arbejdet for Kommunen, der var det min opgave... fik jeg tilbage at der ikke havde, så sanktionerede jeg, og de 2 gange hvor jeg fik tilbage at der var uregelmæssigheder, gjorde jeg sjovt nok ikke
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 20:21   #27
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det svar vil du så kun få fra postvæsenet de gange de selv har været klar over det..

Jeg havde f.eks et postbud der åbenbart ofte afleverede min post hos min overbo istedet for til mig..

Det blev jeg først klar over da jeg tilfældigt en dag mødte hende på trappen og blev overfuset af hende, med den besked at hun bare smed den post der var til mig i skraldespanden..

Hvis du havde spurgt postvæsnet havde de blot svaret at der ikke var uregelmæssig post.. men det betød bare ikke at jeg ikke havde misset en del breve alligevel.
Ja på den måde bliver det hurtigt et problem, men det ligger jo så hos postdk og ikke kommunen eller den det desværre kommer til at gå ud over, og det er jo desværre det der ikke må ske, men som sker
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 23:40   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
stribe, du går (eller kører) selv rundet med den post, som fejlagtigt er blevet leveret i din postkasse.

Og Papaya, du ringer til Post Danmark og fortæller dem, at det post, som de fejlagtigt har leveret i din postkasse.

Hvis nu, at i 2 var på sygedagpenge eller kontanthjælp og gik glip af f.eks. en mødeindkaldelse, hvordan ville i så bevise, at Post Danmark har rod i postgangen i jeres område?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 15:53   #29
Nico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Nico er ny på vejen
En lille opdatering... har i går modtaget en uforbeholden undskyldning pr. mail fra min sagsbehandler; hun har lavet en fejl og glemt at indkalde mig til møde, men havde så alligevel noteret mødet i sin kalender. Jeg fik en undskyldning, og som jeg forstår det herinde fra, er det noget, der hører til sjældenhederne - jow, jeg føler mig fortsat godt behandlet i min sag i forhold til, hvad man ellers hører fra andres sager

.. jeg er så indkaldt til nyt møde på torsdag, og det har jeg naturligvis bekræftet
Nico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 17:39   #30
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Godt så, Nico :-)

Vi kan alle fejle!

Og hatten af for din SB, når fejlen erkendes og du får en uforbeholden undskyldning - et ordentligt menneske!

God vind videre frem!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
rådighed og sanktioner/ledighedsydelse østerbro Spørgsmål ang fleksjob 1 24-08-2013 00:14
Stop af sygedagpenge pga udeblivelse Missjazzy Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 26-03-2013 20:44
Depremeret og i vildrede.. udeblivelse fra aktivering 6000kolding Alt det andet 11 16-03-2011 16:48
Jobcenter oplyste forkert om sanktioner buster Politik og Samfund 0 30-01-2011 15:05
Aktindsigt og dens udeblivelse Adam SR Alt det andet 7 25-08-2010 19:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension