K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2014, 20:21   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så vidt jeg kan læse er du faktisk selv usikker på om du faktisk ligger til en pension
når du overhovedet nævner fleks.
i dag skal det være dokumenteret at du overhovedet ikke besidder nogen arbejdsevne
samt du er under 40 år og ikke har været i noget ressourceforløb
men du kan først tildeles ressourceforløb, når alle andre muligheder er udtømte, der i blandt fleksjob
dine læger skriver du har en nedsat arbejdsevne, men det betyder ikke pension
men lige så godt du kan arbejde i et fleksjob.
du mangler en eller flere speciallægeerklæringer på din tilstand
som entydigt peger på din funktionsevne er stærkt nedsat
samt alle former for behandlingsmuligheder er udtømte
for i det afslag du har fået, mangler der lægedokumentation

har du overhovedet været i nogen arbejdsprøvning eller anden form for afklaring
så man har kunne vurdere din arbejdsevne.
hvis du ikke har, så skal du men først når det er slået fast at din tilstand er uden nogen former for behandlingsmuligheder. samt at din funktionsevne er nedsat i sådan omfang
at du ikke kan arbejde på helt ordinære vilkår. Det vil sige under under cirka 18-20 effektive timer om ugen. effektive timer om ugen er det samme som en rask kan udfører

der kan gives fleks ned til et par timer om ugen.

udfra det afslag du har fået, kan jeg ikke se du vil få medhold
du kan godt klage over det, men i de 7 til 9 måneder du skal vente. kan faktisk udmærket tage længere tid
kommer din sag ingen steder.

Sidst redigeret af MTVRV1; 06-01-2014 kl. 20:26.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 20:43   #12
Haltefanden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
Haltefanden er ny på vejen
Hej RoNa,

Nu har jeg jo stået på sidelinien under hele din sag og fulgt med hele vejen igennem og der er så sindssygt mange ting der undrer mig i hele forløbet.

1) Du har været i praktik et par gange siden 2010 inkl en arbejdsprøvning i 2012 som blev stoppet hvorefter sagen ligesom blev henlagt, hvorefter du søgte førtidspension ultimo 2012 for at få sat gang i din sag igen.

2) Da du søgte i 2012 mente SH at det naturligvis skulle overgå til de nye regler selvom du ansøgte i 2012, hvilket hun først trak tilbage da der blev sat et par §§ på.

3) Det har taget et år at komme så langt at der lå en afgørelse, hvor du har ventet og ventet og ventet uden at SH har reageret når du har henvendt dig - før du skrev til hendes chef.

4) SH har ingen speciallægeerklæringer indhentet siden du kom i kontakt med systemet og så dumper du på at der ikke er nok oplysninger i sagen.

Det undrer mig dybt af sagsbehandleren kan undlade at indhente statusattester og speciallæge erklæringer og så bare lade dig gå og stirre ind i væggen, for det kommer du naturligvis i bedring af.

Jeg håber nogle af de andre søde K10'ere herinde har nogle gode ideer til hvordan du kommer videre med din sag - jeg aner ikke om du bør anke eller ej, for som jeg ser det er din sag jo gået død allerede nu - og hvordan får du sparket liv i den når din SH ikke er til at kommunikere med?

Kan du huske hvorfor din arbejdsprøvning og dine praktikker blev stoppet?

Sidst redigeret af Haltefanden; 06-01-2014 kl. 20:46.
Haltefanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 21:06   #13
RoNa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
RoNa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Haltefanden Se meddelelser
Hej RoNa,

Kan du huske hvorfor din arbejdsprøvning og dine praktikker blev stoppet?
Min sidste og eneste arbejdsprøvning blev afsluttet d. 17/11- 2011. Den var på 20timer om ugen og jeg havde enormt meget fravær pga angstanfald og depression. Min daværende "mentor" var meget irriteret over mit fravær og virkede uforstående overfor mine angstproblemer.. siden da har jeg gået hjemme og har ikke fået tilbud om hverken jobprøvning, behandling eller noget andet..
RoNa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 21:18   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af RoNa Se meddelelser
Min sidste og eneste arbejdsprøvning blev afsluttet d. 17/11- 2011. Den var på 20timer om ugen og jeg havde enormt meget fravær pga angstanfald og depression.
En arbejdsprøvning er ikke retvisende før man er afprøvet på et timetal hvor man ikke har yderligere fravær.

Desværre er din arbejdsprøvning en ommer, og kan intet bruges til hvis den viste 20 timer og en masse fravær.

Ved næste arbejdsprøvning skal du bede om at starte på lavere timetal, og sige du er indforstået med at trappe op når det viser sig at være "tilladeligt" ud fra hvor stabil du er i de timer du starter på.

Det tager tid at indsamle data, og det er meget vigtigt at disse data noteres nøje til brug for sagen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 22:18   #15
RoNa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
RoNa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Så må du ganske enkelt holde dig til, og holde dem til ilden...[/B]
Jeg har virkelig kæmpet med næb og klør, ringet, mailet, klaget, ringet og mailet igen.. ved snart ikke hvad jeg mere kan gøre for at blive hørt

Hvad skal der til for at det kan betale sig for mig at klage? Min sag kører stadig under de gamle regler fra før 2013, og hvis jeg starter forfra er chancen så vidt jeg kan se endnu mindre..?

En lille fodnote: Jeg har prøvet flere gange at få en dialog i gang om at 20 timer var aalt for meget, men fik at vide at sådan var det bare. Det har været samme problem i aktivering, i praktik og i arbejdsprøvning.

Sidst redigeret af RoNa; 06-01-2014 kl. 22:43.
RoNa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 23:11   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bor du i en kommune, med en Borgerrådgiver..

Kære RoNa

Eksempelvis her Københavns Kommune, som har ansat en lokal Ombudsmand, der muligvis kunne guide dig.

http://www.kk.dk/da/borger/borgerraa...gerraadgiveren

Haltafanden`s konstateringer syntes jeg lyder, som om der skal arbejdes videre med.

Men, hvad mener du selv?

Flexjob, revalidering eller hjælp til uddannelse med hjælp?

Hvad er dine største forhindringer?

Er det de psykiske problemer?

Er du stadig i behandling/ kontakt med ???

Er der stadig et ubehandlet misbrug, som du kunne tænke dig at komme ud af?

Jeg undre mig og er lidt vred på dine vegne, over din beskrivelse af at det er dig der har skaffet de journaler/udtalelser i din journal.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 23:43   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af RoNa Se meddelelser
J Min sag kører stadig under de gamle regler fra før 2013, og hvis jeg starter forfra er chancen så vidt jeg kan se endnu mindre..?
Det var kun dem hvis sag nåede at overgå til behandling i pensionsvævnet inden 2013 der gjorde det... men hvis det afslag du har fået nu, er på en ansøgning hvor sagen er overgået til behandling i tide, kan du anke den under de gamle regler. Men ved afslag kommer du ind under de nye regler.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 23:45   #18
Haltefanden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
Haltefanden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Din sag kører ikke efter de gamle regler mere.

Det var kun dem hvis sag nåede at overgå til behandling i pensionsvævnet inden 2013 der gjorde det... og da du har overskredet ankefristen for det afslag du fik, hører du nu ind under de nye regler efter 2013.
Afslaget kom først d. 20 december så ankefristen er ikke overskredet endnu Pip - så er trådstarter vel stadigvæk under den gamle ordning?
Haltefanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 23:46   #19
RoNa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
RoNa er ny på vejen
Hmm, ja. Hvis førtidspension ikke er en mulighed må det være flex der er nr.1.
Jeg har ikke haft hverken et arbejdsliv eller en fuldført uddannelse, er gået ned psykisk hver eneste gang, så en minimal arbejdsuge er den eneste anden mulighed der virker mulig.
Jeg har kæmpet med psykisk sygdom hele mit liv, har været indlagt flere gange, været i flere længere behandlingsforløb og er stadig i terapi. Jeg er vurderet "rask" efter et langt terapiforløb specifikt mod borderline i Aarhus, men har en hel masse efterveer som (efter hvad min læge siger) aldrig bliver bedre. Hele det forløb er der slet ikke taget stilling til fra kommunens side, og de har ikke indhentet oplysninger fra klinikken.
Nu har jer 3 mindre diagnoser (emotionel ustabil personlighedsstruktur, impulsiv type og mulige kognitive forstyrrelser) som min psykiater ikke mener kan behandles, ud over at jeg kan få en lidt bedre fungerende hverdag.
Jeg har heldigvis intet misbrug og har ikke haft det længe
RoNa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 23:48   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis sagen var overgået til behandling inden udløbet af 2012, er det under de gamle regler til der er anket.. det er rigtigt.

Men ved afslag der vil sagen fortsætte under de nye regler.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension