K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2013, 15:46   #11
tinkerbell34
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
tinkerbell34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whoknows Se meddelelser
OK, så er det bare at vente på at kommunen opstarter møder med Rehabiliteringsteams, for nu er vi flere der står i kø. Rehabiliteringsskemaet er udfyldt og sagen er klar til teamet!!!
hej der var en der skrev noget med at ha kæmpet i år for fleksjob. må man spørge hva du fejler?Jeg står efter 2 års sygemelding og skal på kontanthjælp og opstart af et eller andet alternativt til fukdtidsarbejde hvad aner jeg ik endnu men frygter et laaaangt forløb. ville gerne søge fleksjob men ved ikke om man mener jeg er der endnu..måske slet ikke en go ide selv at nævne det..

hov der sku stå efter 8 års at ha kæmpet for fleksjob
tinkerbell34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 22:09   #12
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tinkerbell34 Se meddelelser
hej der var en der skrev noget med at ha kæmpet i år for fleksjob. må man spørge hva du fejler?Jeg står efter 2 års sygemelding og skal på kontanthjælp og opstart af et eller andet alternativt til fukdtidsarbejde hvad aner jeg ik endnu men frygter et laaaangt forløb. ville gerne søge fleksjob men ved ikke om man mener jeg er der endnu..måske slet ikke en go ide selv at nævne det..

hov der sku stå efter 8 års at ha kæmpet for fleksjob
Det er næppe diagnosen, det kommer an på, men mere om der er noget at gøre ved ens sygdom eller ej og hvad man kan. Jeg har været syg i 3 år, og har været i revalidering i omkring et år for at forsøge at blive trænet op til selvforsørgelse på fuldt tid. Min sygdom (psyksisk med kognitive problemer) er stationær og der kan ikke gøres mere, og min arbejdsevne er væsentlig nedsat. Derfor foreslog jeg selv fleksjob, men først efter at have gjort det på skrift, føler jeg at det blev taget seriøst. Undervejs har jeg været presset for langt ud, fordi jeg ikke turde gøre andet, end det de bad om, men blev så mere syg og måtte tilsidst sige fra, trods frygten for at stå tilbage med at min mand skulle forsørge mig. Men jeg kunne ikke andet end sige fra....!
Det hele står og falder med om din lidelse/sygdom er stationær og velbehandlet, og så vil man nok under alle omstændigheder skulle vurdere din konkrete arbejdsevne.
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 22:30   #13
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Ja nu har kommunen så lukket for kassen indtil min sag kommer for rehabiliteringsteament, som de ikke ved hvornår de opretter endnu, men ihvertfald i lige forløbigt....øv....
Så nu må vi klare os så godt vi kan......fustrerende og ærgerligt........
Jeg er gift og kan ikke få KH.....
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 11:59   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whoknows Se meddelelser
Jeg har været syg i 3 år, og har været i revalidering i omkring et år for at forsøge at blive trænet op til selvforsørgelse på fuldt tid.

Selvforsørgelse kræver ikke at man kan komme op på fuld tid..

Man regner med at man er selvforsørgende hvis man kan klare mindst halv tid, så hvis man kan klare 20 effektive timer regnes man for selvforsørgende..

Fleks er hvis arbejdsevnen er nedsat med mindst halvdelen..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2013, 23:30   #15
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Selvforsørgelse kræver ikke at man kan komme op på fuld tid..

Man regner med at man er selvforsørgende hvis man kan klare mindst halv tid, så hvis man kan klare 20 effektive timer regnes man for selvforsørgende..

Fleks er hvis arbejdsevnen er nedsat med mindst halvdelen..
Hej Pip. Det ved jeg godt ;-) Jeg kan ikke komme op på selvforsørgelse på halv tid heller...
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 20:55   #16
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Puha nu er jeg spændt

Jeg har nu fået en tid til møde i rehabiliteringsteamet. Jer GODT nok spændt. Håååååber at det går godt.
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 11:19   #17
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Krydser finger for et godt møde og at du kan få en afklaring på en fremtidig forsørgelse.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 22:18   #18
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Mange tak jasch :-)
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 13:59   #19
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Så har jeg været til møde i rehabiliteringsteamet, en noget speciel oplevelse, men med et godt udfald, nemlig at jeg er blevet visiteret til fleksjob, det skal dog først endelig godkendes af en eller anden afdeling (arbejds...et eller andet) og så får jeg det på skrift. Det skulle dog være ret sikkert :-).
Nu er jeg selvfølgelig meget spændt på, hvad der så skal ske. Særligt når man læser nogle af de andre tråde, hvor folk beretter om hvordan kommunen fortsat herser rundt med dem.
Jeg håber bare på at miraklet sker, at jeg snart får et fleksjob :-)

Er der nogen der ved, hvornår man får sat et timeantal på. Jeg har arbejdet hos et firma i revalidering i længere tid inden jeg blev visiteret til fleks, jeg er stoppet der for kort tid siden, så kan man ikke bruge erfaringerne derfra til at fastsætte timetallet?? Jeg kunne desværre ikke fortsætte i det firma, så fleks der er udelukket (de mangler ingen ansatte).
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 14:25   #20
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Tillykke til dig, er dejligt at høre når noget lykkedes uden 10 års kamp ! :-)

Jeg er helt benovet over at du er tilkendt revalidering, det kan jeg ikke få af min kommune, så længe min tilstand ikke er stationær, så er det minus fleks, minus revalidering , pension og hvad der ellers findes...

Jeg er lige sat på kontanthjælp , for som kommunen siger : så slipper du for vores press indtil du bliver rask og du har al den tid til at blive rask som du har brug for.

Tak for kaffe siger jeg bare.

Jeg er sygemeldt med ptsd og angst, har været i arbejdsprøvning- denne viste 17 timer om ugen MAX...

Så nu må jeg leve af mandens indkomst..måske resten af livet.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob beregning af løn efter reform er trådt i kraft Stuen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 86 15-11-2013 15:21
Hvor lang tid går der før man får tilkendt fleksjob efter arbejdsprøvning! Sophie Spørgsmål ang fleksjob 8 26-06-2013 23:20
Tilkendt førtidspension efter § 17 brønshøj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 31-10-2011 00:16
efterløns reform kommer for retten østerbro Alt det andet 0 05-10-2011 08:03
ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge PHP Spørgsmål ang fleksjob 5 31-08-2010 14:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension