K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2009, 23:50   #31
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
frupia læs evt den her, generelt er der mange læger her i landet der er begyndt at anbefale at tage d3 vitamin (her kan man så følge disse anbefalinger) også selv om man ikke har for lavt d3 vitamin..

Man har også fundet ud af at det anbefalet d3 vitamin indtag anbefalet af sundhedstyrelsen er alt for lavt .. men men de skal lige være færdige med at skændes før der kommer nye ...

Når det ikke er noget lægeordineret eller noget så ville jeg starte med at tage dem fra apotektet og tage en om dagen, alle jeg kender er efterhånden på dem..

du kan søge på nettet der er oceaner af information om d 3 vitamin og om danskernes store mangel på dette ..

Jeg tager ti tabletter om dagen på 50 mg stykket ...

Tanja ja ved godt at der kan søges om at jeg får dækket mine d3 vitaminer lige nu er min læge ved at undersøge tingene og hun har også snakket om at det måske er bedre at jeg får hospitalet til det ...

Må lige ruske op i hende
  Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 06:54   #32
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Så var jeg hos lægen og få mit svar igår, og jeg havde alt for lavt D.vita, så skal nu igang med at tage D.vitamin, jeg skal tage 3 piller om dagen i en mdr. og derefter skal jeg gå ned på 2, i 14 dage, og så ned på 1, og fortsætte der, indtil jeg om 3 mdr. skal ha taget en ny blodprøve, så må vi håbe det hjælper.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 10:41   #33
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Velkommen i klubben det ville være katastrofalt hvis flere læger fik det som her i området hvor man ikke mener at man skal kontrollere fordi det koster penge, tænk hvor mange der vil gå u-opdagede hen
  Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 16:02   #34
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
jo tak da hejdien *GG* men nu ikke en klub jeg er glad for at komme i *GG
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 20:28   #35
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havedammen Se meddelelser
D-vitamin kan overdoseres da det ikke skylles ud af kroppen ligesom for meget B-vitaminer *s*

Vi kan have for lidt kalk i knoglerne men vi kan også have for meget kalk i knoglerne og så kan de også knække - bare tænk på tavle kridt ( det er jo rent kalk )

Vi får D-vitamin fra bestemte stråler fra solen som jeg har glemt var de hedder og det er billigerer at gå en ½ time ude og huske at vise hud når vi er ude.

Spis mere fisk, fiske produkter og indmad og hvis man ikke kan lide indmad så spis leverpostej !!

Læger er som bekendt tit betalt af medicin fabrikanterne og de mennesker der mest har brug for D-vitaminer er mennesker der går helt dækket til af tøj og børn i vokse alderen bl.a..
Har du fået målt dit D3 vitamin?

Jeg er meget i solen når den er fremme, går ikke tildækket af tøj. Jeg spiser
ofte fisk, men alligevel havde jeg D3 vitamin mangel, dette fandt man
ud af i sommers, jeg kæmpede med sovende prikkende og stikkende hænder og fødder flere gange
i timen, er moderat aktiv

Jeg læste om D3 vitaminmangel, og at det bla. kunne give ovennævnte bivirkninger, og
fik taget div. blodprøver. Jeg bad om at få målt D3 vitamin, og ganske rigtigt
havde jeg D3 vitaminmangel.

Jeg har intet imod hvis lægerne tjener noget på vitaminerne, for de har hjulpet
mig, og jeg vil fortsætte med at tage dem.

Men der er intet belæg for at sige, at man bare kan gøre som du nævner,
og det med at man kan overdosere med D3, er noget der hører til sjældenhederne.

http://www.vitalraadet.dk/34.0.html

Sidst redigeret af Tanja; 19-11-2009 kl. 21:00.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
D vitamin MTVRV1 Alt det andet 40 30-05-2011 08:40
D-vitamin er immunforsvarets batteri! buster Alt det andet 9 06-05-2010 10:18
Husstands indkomst når barn bliver 18 Cezam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-02-2009 12:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension