K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2009, 04:03   #31
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
Det glæder mig da at se, at der er nogen i verden, der tager fib alvorligt. Har et par veninder i kredsen, der lider af det og min kærestes læge har for mindre end en uge siden, lagt muligheden for, at hun (også) fejler det på bordet. Desværre ved jeg også bare, hvor langsomme lægerne i Danmark er til at godtage forskning udefra og når al forskning herhjemme er (dårligt) støttet af staten i stedet for af private som i USA, går vores egen forskning også langsommere.

Man kan jo f.eks. bare se på psykiatrien i Danmark. Der er stadig usædvanligt meget tabu omkring det, at lide af en psykisk sygdom og lægerne og særligt psykiaterne her i landet har en kæmpe forkærlighed for medicinering helt uden nogen former for samtaleterapi eller kognitiv adfærdsterapi. Man behandler faktisk overhovedet ikke psykiske lidelser på det psykiske plan i Danmark, men næsten udelukkende på det fysiologiske og det lugter meget af, at man bare gerne vil dæmpe de symptomer, der generer "os andre" i stedet for rent faktisk at hjælpe patienten til at få det bedre.
Det er jo meget muligt, at f.eks. skizofreni eller maniodepression hos de fleste patienter er noget, der ligger i generne, men det er jo også påvist, at det er muligt at få sådanne sygdomme gennem psykiske traumer. Under alle omstændigheder er der tale om en psykologisk påvirkning, enten fordi man har det skidt med, at man er syg, eller fordi der er underliggende eller resulterende traumer og i langt de fleste tilfælde begge dele, men man behandler kun det fysiologiske aspekt og glemmer helt, at der gemmer sig et traumatiseret menneske bag sygdommen.
Min opfattelse er klart, at fib-patienter bliver udsat for meget af det samme og jeg tror desværre, i uheldige mennesker, der er ramt af denne frygtelige sygdom, må vente længe på, at den blodprøve bliver anerkendt i Danmark og sandsynligvis endnu længere på, at den rent faktisk bliver taget i brug. Jeg er ked af at sige det, men med mine 20 års erfaring med sundhedssystemet i mange af dets afskygninger, kan jeg ikke lade være med at se pessimistisk (eller måske nærmere realistisk) på ting som det her...
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
Fibromyalgi. Migger Alt det andet 2 24-07-2012 22:34
Fibromyalgi??? Nucca Alt det andet 30 27-09-2011 09:16
HSP - fibromyalgi DortheJ Alt det andet 1 28-03-2011 16:56
Ny med Fibromyalgi frupastorinde Alt det andet 9 23-03-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension