K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2009, 00:46   #1
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Diagnose

Hej...

Jeg har en lille kamp med min sagdsbehandler/lægekonsulent.

Først vil jeg lige citer lidt fra min diagnose (MR-skaning)

Jeg har fået taget en MR scaning af min "columna lumbalis" den viser "deg. forandringer på de 3 nederste niveauer" der er svarende til niveauer L3/L4 diskus generation og en højresidig paramedian fokal protrusion, der er discus deg. Og en medial fokal protrusion L4/L5. og discus degeneration L5/S1.

Der er ingen "Spondyloseforandringer eller facetledsarthrose"


Min sagsbehandler har sendt mig til MR scaning via min neurolog...

Det her citat stammer fra den skrivelse min neurolog har skrevet, der er selvfølgelig mere end det her, men det er bare det her citat det hele drejer sig om...

Når lad os komme til sagen, jeg vil ikke komme med den store stil da det jo nok vil trætte jer lidt ;-)

Men jeg har som sagt været til MR scaning og fået den her diagnose som min neurokog syntes var slemt nok, men min sagsbehandler/Jobkonsulent/lægekonsulent syntes noget andet.

Lægekonsulenten har skrevet at:

at der er hele normale forehold (uden tegn på rodpåvirkninger som er rigtigt nok) men viser svind af båndskiver "Uden tegn på slidgigt iøvrigt"

Og det er de sidste ord der bringer mit *** i kog, da neurologen har sagt til mig at "deg. forandringer på de 3 nederste niveauer" er slidgigt.

Så jeg fik et møde med min sagsbehandler hvor jeg selv deltog sammen med min kommende chef (arbejdsprøvning) også deltog (Som iøvrigt er 100% på min side) han syntes også det så lidt underligt ud det som sagsbehandleren sagde.
Han (Chefen) sagde til mig da vi var alene at det klare vi 2 sammen når jeg kom til møde hos ham næste gang (Fordi mig og sagsbehandleren var helt oppe at køre, tror mest det var mig ;-))

Så vi har så skrevet til min neurolog, og har så lige fået svar fra hende hvor hun bl.a skriver (Jeg har i min beskrivelse kaldt de forandringer man ser i din lænd for degenerative forandringer. Det er oversat til Dansk det samme som slidgigt, hvorfor jobcenteret tolker det anderledes ved jeg selvfølgelig ikke)

Nu har hverken min sagsbehandler eller Chef set det da jeg først har møde på tirsdag...

Men jeg har være lidt inde og søge på de diagnoser der, men er sku ikke en haj til det.

Den eneste sætning min sagsbehandler hæfter sig ved er den her "Der er ingen Spondyloseforandringer eller facetledsarthrose""
Vi har diskuteret den højlydt, men hun siger at de ord oversat til dansk betyder ingen tegn på slidgigt.

Det jeg har fundet frem til er sådan set at "Degenerative forandringer" og "Spondylose" er det samme (slidgigt)

I må meget gerne give jeres erfaringer om den diagnose, eller hvis i kender et sted hvor de diagnoser står beskevet sort på hvidt og ikke latin vil jeg være meget glad da jeg så kan printe det ud og tage med til min sagsbehandler ;-)

Forvirende JA
I må meget gerne skrive hvis i er i tvivl om noget i ovenstående tekst...

MVH Hopper
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
min diagnose KatrineB Alt det andet 2 11-02-2013 22:57
Diagnose chadur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-10-2012 11:20
Ny diagnose jyttels Alt det andet 2 14-11-2011 16:15
Ang. diagnose. Bertha65 Dit og Dat 1 09-03-2011 00:49
diagnose tulipanen Alt det andet 4 28-05-2010 08:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension