K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2011, 13:18   #1
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Søger råd til

hvordan man kan klar sig på én indkomst.
De har stoppet mine sygedagpenge (har skrevet det i "min vej til flex")

Jeg vil lige høre om der er nogen af Jer her inde, som har nogle gode råd??
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 14:28   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Mølgaard.

Det er en skidt situation pludselig at stå i.

Nu aner jeg jo ikke hvor meget I plejer at have til rådighed, så jeg tager udgangspunkt i, at I ikke har tænkt så meget over hvad pengene gik til tidligere. Så måske noget af det jeg skriver virker måske totalt indlysende for dig - men det er det ikke for alle.

Det allervigtigste når det er småt med pengene er at have styr på dem. Det vil sige BUDGETKONTO. Alle årets faste udgifter divideret med 12. Resultatet overføres til budgetkontoen hver måned. Desuden bør der indsættes et beløb til uforudsete udgifter som efterbetaling af fx. el hvis acontobeløbet har været for lavt, reparation af bil hvis I har sådan en og så videre.

Tag et kig på jeres udgifter.
Har I fx. det billigste mobilabonnement I kan få? Jeg selv har et abonnement hos M1 med 3 timers tale og fri sms og mms for 99 kr. om måneden.

Der er mange penge at spare ved at købe den billigste udgave af så mange fødevarer som muligt.

Se den her tråd for sparetips og opskrifter på billig mad http://www.k10.dk/showthread.php?t=14673

Lad vær' at købe ind fra dag til dag. Man bliver som regel fristet til at lægge andet i kurven end nødvendigt. Lav gerne madplan for ugen.

At basere madlavningen på samme råvarer flere dage i træk betyder ikke at maden skal være ensformig. Varier!

Lav store portioner mad så I udnytter fødevarerne til fulde og ikke må ende med at smide ud - og frys det så ned.

Vær opmærksom på, at "mindst holdbare til" betyder "MINDST holdbar til". Det meste kan holde sig i flere dage derefter.

Kig på vegetaropskrifter. Bønner, linser og kikærter er billige og sunde alternativer til kød.

Er den helt gal med økonomien eller vil I bare spare er der meget "guld" at hente i supermarkedernes containere efter lukketid. De fleste grøntsager såvel som brød er pakket i plastic, og det ligger ofte øverst oven på skraldesække med papir- og plastaffald, så det er ikke en suppe af fordærvede ting. Mange poser smides ud når der kommer nye varer uden der er noget galt med det. Og store pakker/poser grøntsager og frugt smides desuden ud så snart en enkelt enhed har fået en lille plet.
Se www.gratismad.com og Facebookgruppen Skraldere.

Anna
- kontanthjælpsmodtager på 6. år
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 15:04   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Dit fradrag kan også flyttes, (der er en del at hente) friplads, fjerne alle ikke lovpligtige forsikringer.
Evt omligge lån i huset (her an vi faktisk finde 600 kr pr måned, ved at betale pantebrevet ud, via friværdien i huset, sur mås at det så betyder at der lige går endnu 30 år før huset er betalt, men altså lige nu handler det om hvad vi kan side for pr måned og ikke hvordan det ser ud om 30 år)
Husk friplads hvis i har små børn.

Mens ellers er de alm spareråd, brug regnvand i wc´et (hvis det er muligt) vand blomster ol med regnvand, gå i bad mindre end i gør nu, brug tøjet en dag mere end ellers, sluk alle apperater på kontakten (så de ikke står standby) skrig 1 2 grader ned for varmen, stop med at ryge, og drikke kaffe/te, drik mindre mælk og mere vand (skift fløden ud med mælk, og mælken ud med vand, der hvor det er muligt) Køb gris direkte fra en landmand frem for i butikkerne, altså hvis i kan finde pengene til det, prisen der er ofte LANGT bedre (hos min far giver man knap 1000 for en halv finparteret gris, men så har de fleste så også kød til 6 til 8 måneder, se så hvad du giver for 1 kg hakket i butikkerne.

Selv bruger jeg ikke bild/tampax om natten, men et håndklæde, og bar røvser, så er der også sparet lidt der.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 18:22   #4
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 18:46   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
fjerne alle ikke lovpligtige forsikringer.
Det vil jeg PÅ DET KRAFTIGSTE fraråde. For mig at se er det fuldstændig vanvittigt (undskyld mig) ikke som minimum at have en indbo- og ulykkesforsikring.
Mange forsikringsselskaber har "pakkeløsninger".

Gud nåde og trøste enhver men især den der i vores økonomiske situation pludselig står uden forsikring i tilfælde af ulykke, brand, indbrud osv.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 18:55   #6
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Citat:
Er den helt gal med økonomien eller vil I bare spare er der meget "guld" at hente i supermarkedernes containere efter lukketid. De fleste grøntsager såvel som brød er pakket i plastic, og det ligger ofte øverst oven på skraldesække med papir- og plastaffald, så det er ikke en suppe af fordærvede ting. Mange poser smides ud når der kommer nye varer uden der er noget galt med det. Og store pakker/poser grøntsager og frugt smides desuden ud så snart en enkelt enhed har fået en lille plet
Desværre er der efterhånden rigtig mange der overhælder fødevare med kemikalier ell farvestof, for at undgå container fiskeri.

Desuden er rigtig mange containere låst inde bag et hegn og derfor er det ulovlig indtrængen at komme der ind = strafbart.

Citat:
fjerne alle ikke lovpligtige forsikringer
Dum ide. hvis uheldet er ude.
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 21:00   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Måske men man kan altså ikke leve mange dage på en forsikringspolice.

For en som mig i det sorte huld, så er selv 100 kr pr måned værd at gå efter, for 5 mennesker kan altså ikke leve af 3000 om måneden (hvor af der skal betales varme OG forsikringerne er fjernet)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 21:08   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Det vil jeg PÅ DET KRAFTIGSTE fraråde. For mig at se er det fuldstændig vanvittigt (undskyld mig) ikke som minimum at have en indbo- og ulykkesforsikring.
Mange forsikringsselskaber har "pakkeløsninger".
HELT ENIG!

Det er mit indtryk, at mange sparer indbo- og ulykkesforsikring væk når økonomien går ned, desværre.

Til trods for, at jeg var på kh i ca. 13 år har jeg aldrig nogensinde turdet droppe nogen af mine forsikringer.

Og takket være ulykkesforsikringen kan knægten få et implantat når han bliver voksen, til erstatning for den tand han har smadret.

Hvis man bor til leje, og lejligheden går op i røg, så sørger boligselskabet for "deres" del, altså vinduerne, de indbyggede skabe, køleskabet, komfuret o.s.v., men alt det andet, ens personlige ejendele, møbler, TV, pc, tøj o.s.v., det skal man altså selv sørge for.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
søger ftp pgf 17? sndnkm67 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 09-03-2011 17:28
Søger råd. Bertha65 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-03-2011 22:55
Nu søger jeg... Randerspigen73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 47 18-12-2010 21:35
Når i søger - Tip Ragdoll At søge førtidspension 8 08-12-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension