K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2008, 10:19   #1
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
ny bruge - hjælp til ressourceprofil

Er der nogle der kan hjælp med nogle svar vedr. førtidspension.

Skrev et brev til kommunen i nov 07, var til møde med sagsbehandler (havde en veninde med) Her sagde min sagsbehandler at hun kunne se at jeg havde skrevet at jeg ville søge en §17, hun sagde også at såfremt hun søgte den for mig ville jeg står bedre.

Har modtaget min opdateret ressourceprofil og skal evt komme med kommentare til den. (partshøring) ,Den skal afleveres i morgen.

I min ressourceprofil skriver hun ikke noget om at hun indstiller mig til en førtidspension - hun skriver 3 gange at jeg søger pensionen.
I hende konklusion skriver hun følgende:
Med udgangspunkt i sagens oplysninger og nuværende helbredstilstand, tyder det ikke på at jeg har fysisk som psykisk ressourcer til at kune honorere kravene ude på arb.market, hvor det skønnes hun ikke vil kunne genindtræde på arb.market og yderligere afklaring synes formålsløst. Samlet set skønnes helbredstilstanden varig og stationær og behandlingsmulighederne for udtømte.
Funktionsevenen betragtes ligeledes som værende ophørt indenfor ethvert erhverv både i ansættelse og på ordinære og særlige vilkår !

Skal der står ordret at hun indstiller mig eller er det bare mig der "hænger" mig i ord ?? Håber at nogle kan hjælpe
Hilsen jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 10:37   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jane det ser fint ud sådan som din sagsbehandler har skrevet det, at hun skriver at du vil søge pension er nok lige så meget en tilkendegivelse af at du er indforstået med dette...

Hvis det er så kan du jo prøve at høre hende ved partshøringen om det er en §18 du er indstillet til eller om det er en §17...

Umiddelbart vil jeg mene at det er en §18 og det bygger jeg på dette

Citat:
tyder det ikke på at jeg har fysisk som psykisk ressourcer til at kune honorere kravene ude på arb.market, hvor det skønnes hun ikke vil kunne genindtræde på arb.market og yderligere afklaring synes formålsløst. Samlet set skønnes helbredstilstanden varig og stationær og behandlingsmulighederne for udtømte.
Funktionsevenen betragtes ligeledes som værende ophørt indenfor ethvert erhverv både i ansættelse og på ordinære og særlige vilkår !
Så jeg tror at du kan tage det ganske roligt

Velkommen til siden og held og lykke med det hele

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 10:42   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 20
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg er ikke så meget inde i reglerne omkring ftp, men jeg vil gerne byde dig velkommen til k10!
Håer, du får glæde af at være herinde
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 10:51   #4
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
tak for svar - lige et mere.

Tusinde tak for dit hurtige svar.
Har prøvet at kontakte min sagsbehandler omkring svar på om det er hende der indstiller mig eller om det er mig der søger en §17. Men har ikke kunne få fat i hende. og profilen skal jeg aflever i dag. ikke i morgen som jeg skriver ved en fejl.

Kan også lige oplyse at hun skriver under visitation " Drejer sig om en enlig kvinde der side 1.10.05 har været sygemeldt grundet knæ og ledsmerter. Lider af angst som har stor begræsninger. Har modtaget sygedagpenge men de blev stoppet da der ikke længere er overvejende sandsynligt at revalidering,arbejdsprøvning eller andre afkarende foranstaltninger kan bliver iværksat. Hun ønsker at søge førtidspension af helbredsmæssige årsager, hvorfor der i forbindelse hermed udarbejdes en opdateret ressourceprofil. Ved ikke om jeg skal skrive at hun ikke skrive at der er hende/kommunen der indstiller mig, eller at jeg ikke kan se udfra min profil om det er hende der indstiller eller om det er mig der søger den. hvordan tolker du det hun skriver ? hilsen jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 10:57   #5
Helena
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2007
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 14
Styrke: 17
Helena er ny på vejen
Jeg tror også du kan være helt rolig. Det ser fint ud det din sagsbehandler har skrevet. Jeg har et spørgsmål; I taler altid om førtidspension efter § 17 og § 18. Jeg har førtidspension efter § 16. Nogen der ved hvad forskellen er ?
Helena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 11:08   #6
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Mange tak for jeres svar.
Jeg er utrolig glad for at havde fundet denne side - og alle disse søde mennesker der er med til at gøre "ture" lidt nemmer igennem kommunen og alle dens regle.
Hilsen jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 12:16   #7
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
jane, det var også sådan min sagsbehandler skrev, ikke lige med de nøjagtige ord, men meningen var den samme.

Jeg fik bevilliget ftp 1/3-2008 - så jeg tror også du kan være rolig. (Selv om man jo helst vil have afgørelsen inden man tror på det.)
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 15:55   #8
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Ja mokkasine, man er jo ikke helt sikker før man står med et stykke papier i hånden.
Men efter at i skrev at det der stod i profilen var ok - ja så ringe jeg lige ind til RS-bistand - Hun sagde ligesom jer andre her, at den var god nok, dog sagde de hos rs at hun godt kunne havde skrevet at hun søgte en §18 for mig.

Hun fortalte også at der stadigvæk er lang vej igen.
Hun sagde at når min rettelser var lavet - så skulle min sagsbehandler tage den med til et møde - hvor hun fremlagde sagen, og der skulle de så kigge på min profil og de skulle så tage stilling til om de menere at jeg opfylder kravne til en §18. Hvis de ikke gør - ja så ville jeg få det af vide. og skulle regne med ny lægeerklæringer osv.
Men hvis de mener at min profil indholder nok info om mig - ja så skulle der igen indkaldes til et møde (partshøring ved ikke rigtig havd det gå ud på?)
Der ville alle papier osv. blive fremlagt som skulle vider til pensionsnævnet. Det kom lidt bag på mig - for min sagsbehandler fortalte mig at, når profilen var blevet opdateret ville den gå videre til pensionsnævnet og var så ude af hendes hænder.
Jeg gad godt vide hvornår min sagsbehandler skal til det møde, for har lige hørt om en der måtte vente i 8 mrd.
Hilsen jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 17:46   #9
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
jane, ja der går en rum tid fra du får at vide, de vil søge om pension til dig og til afgørelsen foreligger. 8 måneder er lang tid, jeg kan fortælle at der gik omkring 3 måneder her hos mig, det var såmænd også lang tid, syntes jeg...vente, vente...

Det er ikke sikkert det går så galt hos dig (med de 8 mdr.) - jeg krydser fingre.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 17:50   #10
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Hej mokkasine !

Ja jeg syntes også at 3 mrd er rigtig langt at du måtte vente, det er næsten ikke til at forstå at det skal tage så lang tid. Ved du om der er noget jeg selv kan gøre for at det kommer til at gå lidt hurtiger ? Og ved du noget om hvorfor du måtte vente i 3 mrd ?
Hilsen jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil... Hvor kan man få hjælp? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 18-06-2012 14:10
hjælp ang. ressourceprofil aalborg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 11-05-2010 16:51
Hjælp til at bruge forummet Webmaster Hjælp til Forum Brug 0 17-10-2009 16:22
ressourceprofil i partshøring, HJÆLP! Marolle Alt det andet 19 27-03-2009 09:25
Jeg skal bruge hjælp. Maj-Britt De Unge 5 30-10-2008 14:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension