K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2015, 17:21   #1
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
Peter8 er ny på vejen
Joblog??

Har idag fået mail fra jobcentret. Alle flexjobbere skal nu til at føre log over hvilke job man søger, ansøgninger skal lægges op osv, så kan jobkonsulenten sidde og se alt man laver omkring jobsøgning. En del af rådighedsvurderingen!
Det snedige er, at der ikke er angivet hvilke minimumskrav der er. Så er man sikret en masse flexjobbere med ondt i maven...har jeg nu gjort "nok", eller mister jeg måske min ledighedsydelse??
Hvad mener i andre? Og er det den nye regering der allerede har indledt klapjagt på flexjobbere
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 17:31   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Aktivloven:
"§ 75. En person, der modtager ledighedsydelse, skal aktivt udnytte sine arbejdsmuligheder for at opnå fleksjob. Personen skal

1) være aktivt jobsøgende, herunder registrere alle jobsøgningsaktiviteter i en joblog på Jobnet, jf. dog stk. 5,

2) deltage i opfølgningssamtaler efter § 74 c i denne lov, samtaler om rådighedsvurderinger, individuelle kontaktsamtaler (jobsamtaler) efter § 73 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og møder i rehabiliteringsteamet efter § 9 i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v.,

3) tage imod et rimeligt tilbud om fleksjob,

4) tage imod rimelige tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, medmindre personen i medfør af § 21 f i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats om en mindre intensiv indsats ikke er forpligtet til at tage imod tilbud, eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få arbejde,

5) deltage aktivt i rimelige tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få arbejde, og

6) lægge sit cv i Jobnet efter § 73 d i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, senest 3 uger efter personen har opnået ret til ledighedsydelse, og deltage i cv-samtaler efter § 73 e i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 2. Opstår der tvivl om en persons rådighed, skal kommunen afprøve denne. Det kan ske ved at anvende tilbud efter kapitel 10 eller 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 3. Stk. 1, nr. 1, 3 og 4, gælder dog ikke, hvis den pågældende har en rimelig grund til ikke at udnytte sine arbejdsmuligheder, jf. § 13, stk. 7 og 8.

Stk. 4. Stk. 1, nr. 6, gælder dog ikke, hvis personen ikke står til rådighed for et fleksjob i en periode, som jobcenteret vurderer vil vare mere end 1 måned, fordi personen er omfattet af § 13, stk. 7, nr. 2 eller 4-6. Når personen igen står til rådighed for et fleksjob, skal den pågældende snarest muligt, dog senest efter 3 uger, lægge sit cv i Jobnet, og jobcenteret skal have afholdt en cv-samtale, jf. stk. 1, nr. 6.

Stk. 5. Jobcenteret kan fritage en person for at registrere alle jobsøgningsaktiviteter i en joblog på Jobnet, jf. stk. 1, nr. 1, hvis det vurderes, at det enten ikke er muligt eller er meget vanskeligt for personen på grund af den pågældendes nedsatte fysiske eller psykiske funktionsevne m.v. Jobcenteret og personen skal aftale, hvordan den pågældende i stedet skal dokumentere sine jobsøgningsaktiviteter."

Det er det der står i loven om jobsøgning når man er på ledighedsydelse.
De nylige ændringer der er sket, er i stk 1 nummer 1 "herunder registrere alle jobsøgningsaktiviteter i en joblog på Jobnet, jf. dog stk. 5,"
og så stk 5.

Alt andet er ved det gamle (af hvad jeg kan se)
I skal KUN søge rimeligt arbejde, ligesom før. Eneste forskel er egentlig "bare" at det skal noteres hvilke jobs man søger og den slags.

Håber det gav lidt mere ro på : )

Sidst redigeret af MistyMiss; 30-06-2015 kl. 17:34.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 18:20   #3
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
Peter8 er ny på vejen
Hej Misty
Desværre, det gav ikke ro på
Vil det sige loven hele tiden har været der men ikke udnyttet? Nu kan jeg ikke lade være med at tænke om det er udsendt til alle, eller kun til de, hvor det vurderes at de/vi måske ikke opfylder kravene?
Og jeg synes det er meget utrygt at vi ikke får at vide ex hvor mange jobs det forventes vi søger? Og hvor i himlens navn vi skal finde de jobs? Uopfordrede ansøgninger?
Hånden på hjertet, er det ikke bare chikane?øv, øv og atter øv, kunne de ikke skabe nogle jobs istedet for at plage livet af os..
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 18:25   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nej, det at man skal føre log er først indført 1/7 2015.

De kan/må IKKE tvinge dig til at søge jobs der ikke er "rimelige". Med rimelige forstås jobs som du skønnes at kunne klare.
Jeg har hørt jobcentre sætte tal på antal jobs, men det har kun været ved almindelige ledige. Det er ret svært at gøre ved folk på ledighedsydelse, da der er en ret begrænset mængde jobs der er rimelige.

Så selv hvis de sagde "10 jobs om ugen" og der kun er 1 job om ugen der er rimeligt for dig, kan de IKKE trække dig i penge fordi du ikke søger de 10 jobs.

Du skal KUN søge jobs inden for det antal timer og de skånebehov du har som fleksjobber.
Hvis du har et skånebehov der hedder ingen tunge løft, og er visiteret til 10 timer om ugen, må de IKKE tvinge dig til at søge et job med tunge løft på 20 timer om ugen.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 18:39   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg fik også mail om dette, trods af at jeg er på pension. Så den er nok udsendt til alle og ikke fordi du er blevet specielt udpeget
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 18:42   #6
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Da man godt ved at der ikke er det antal fleksjob som er nødvendigt, er der ikke længere tal på hvor mange man skal søge.

Jeg vil foreslå at du på mail direkte forespørger hvor mange job du skal søge, så får du sikkerhed for at du holder dig indenfor det de forlanger.

Da jeg selv søgte fleksjob var der et minimum men jobcenteret kunne godt se problematikken i de manglende stillinger, derfor blev kravet ikke overholdt.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 18:42   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Nej, det at man skal føre log er først indført 1/7 2015.

De kan/må IKKE tvinge dig til at søge jobs der ikke er "rimelige". Med rimelige forstås jobs som du skønnes at kunne klare.
Jeg har hørt jobcentre sætte tal på antal jobs, men det har kun været ved almindelige ledige. Det er ret svært at gøre ved folk på ledighedsydelse, da der er en ret begrænset mængde jobs der er rimelige.

Så selv hvis de sagde "10 jobs om ugen" og der kun er 1 job om ugen der er rimeligt for dig, kan de IKKE trække dig i penge fordi du ikke søger de 10 jobs.

Du skal KUN søge jobs inden for det antal timer og de skånebehov du har som fleksjobber.
Hvis du har et skånebehov der hedder ingen tunge løft, og er visiteret til 10 timer om ugen, må de IKKE tvinge dig til at søge et job med tunge løft på 20 timer om ugen.

Det er altså okke helt korrekt det du slriver her.

De må godt "tvinge" dig til at søge job der er slået op på flere timer end du er afprøvet til for det er ikke ens betydende med at man skal arbejde flere timer.

Jobbet kan fx. Deles mellem flere personer hvis man har kompetencer eller ligende som kan gøre det attraktivt for arbejdsgiver at ansætte en bare nogle af de timer der er slået op.

Hvis man kun skulle søge opslået job i præcis de timer man kan arbejde, er der jo ingen job, lidt opfindsomhed var ihvertfald tilladt da jeg var fleksjobber
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 18:46   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det er altså okke helt korrekt det du slriver her.

De må godt "tvinge" dig til at søge job der er slået op på flere timer end du er afprøvet til for det er ikke ens betydende med at man skal arbejde flere timer.

Jobbet kan fx. Deles mellem flere personer hvis man har kompetencer eller ligende som kan gøre det attraktivt for arbejdsgiver at ansætte en bare nogle af de timer der er slået op.

Hvis man kun skulle søge opslået job i præcis de timer man kan arbejde, er der jo ingen job, lidt opfindsomhed var ihvertfald tilladt da jeg var fleksjobber
Ah, sorry, det skal nok nærmere rettes til at de ikke må tvinge en til at tage et job der er på for mange timer : )
Altså hvis arbejdsgiver siger: "20 timer, ellers tager jeg en anden", og man kun er visiteret til 10 timer (ret mig hvis jeg tager fejl, da jeg ikke har ret styr på fleksjob vs timetal)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 18:48   #9
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Aktivloven:
"§ 75. En person, der modtager ledighedsydelse, skal aktivt udnytte sine arbejdsmuligheder for at opnå fleksjob. Personen skal..........


Alt andet er ved det gamle (af hvad jeg kan se)
I skal KUN søge rimeligt arbejde, ligesom før. Eneste forskel er egentlig "bare" at det skal noteres hvilke jobs man søger og den slags.

Håber det gav lidt mere ro på : )
Det gør det altså ikke MistyMiss ;o)

Hvad mener du præcist med "rimeligt arbejde" ?

Den har jeg også kæmpet med jobcentret (Nyrupsgade) om, uden at de kan henvise til en § eller lov/regel der utvetydigt siger, hvor mange jobs man skal indskrive i denne joblog, om ugen, om måneden eller hvad ....

Jeg har gemt (pdf) alle mine jobplaner, så står der jeg skal søge 2 jobs om mdl, så står der intet, så står der at jeg skal indføre alle de job jeg har søgt i jobloggen, så står der jeg skal søge 2 job om ugen....

Jobcentret kan da ikke bare "finde" på en regel over for borgerne, om hvor mange job man skal søge, og hvor tit,som i øvrig skal være realistiske jobs, dvs mig som ufaglært chauffør, med fremskreden slidgigt i begge knæ, søger ikke som flyttemand mere...

Lige ledes, hvis man skal (det står ikke nogen steder i loven) søge 2 realistiske jobs om ugen, hvis jeg så søger 10 jobs i en uge, kan jeg så lade være med at søge de næste 4 uger ?

Er det i gennemsnit, på et år, at man skal søge 2 realistiske jobs (igen lovgivningen siger intet om hvor mange, kun at man skal) om ugen ?

Jeg har søgt vildt mange jobs, og hver gang jeg er inde i Jobcentret, spørger jeg om de har kikket i min joblog, de siger nej hver gang. I øvrigt har webmaster inde i Jobcentret lige ændret rækkefølgen, hvor på man ser sine logs, hvor de normalt var i kronologisk rækkefølge, dem man skrev sidst lå øverst, til ukronologisk rækkefølge. dvs jeg skal scrolle meget meget langt ned på siden, for at finde mine sidste indtaste logs.

Dette skrev jeg til webmaster om en forklaring på hvor de havde ændret den:
-----------------------------------------
13. maj 2015 kl. 12.17
Til
jobnet.dk
Webmaster.
supporten
E-mail: [email protected]

Cc.
Jobcenter København:
Nyropsgade 41 - 43
1602 København V
E-mail: [email protected]
Mail: [email protected]

Cc.: Jobcenterchef Birgitte Rasmussen


Igen en besværlig ændring inde på 'Min Joblog'


Kunne I ikke lade være med at ændre rækkefølgen på den
måde de logs men har tastet inde på 'Min Joblog' bliver vist på ?

Eller i det mindste lave siden, så man som bruger selv kan vælge
hvilken måde samt rækkefølge man vil se sine logs på ?

Når kommunen/staten nu forlanger, at arbejdsløse skal indskrive alle de
jobs og 'Anden Type Aktivitet' man udfører, er det ret irriterende
at man pludselig skal helt ned i bunden af siden, for at finde en af
de sidste indtastninger man har lavet.

Hvad er grunden til at I har ændret dette, fra at de logs der står
øverst er dem man har indtastet sidst, til det modsatte ?

Hvad er grunden til er I mener, at en joblog indtastet 09-01-2015
skal ligge øverst ?

Er det for at irritere og genere os borgere ?

Screenshot: Joblog.Rækkefølge.JPG

Kan I ikke lave siden om, så den igen viser i kronologisk rækkefølge,
dvs de sidste indtastninger først/øverst, det vil da lige gøre det
lidt nemmere for os borgere (samt evt sagsbehandlere) med hurtigt at
få et overblik over, hvad der er indtastet m.m. ?

Det samme med 'Anden Type Aktivitet' den ligger og midt i det hele, halv nede på siden.
.
Når man klikker på denne option, kunne I så ikke lave siden,
så den kun viser 'Anden Type Aktivitet' i en kolonne for sig selv,
og igen, i kronologisk rækkefølge så sidst indtasne aktivitet ligger
øverst og ikke nederst...

Screenshot: Joblog.Anden.Type.Aktivitet.JPG


I øvrigt er 'optionen' "Færdig" også dybt godnat.
Jeg har flere gange oplevet at en arbejdsgiver har kontaktet mig
op til 6 mdl efter jeg har ansøgt en stilling, så alle ansøgninger
jeg har ude er jo poteniontelt ikke færdige.


--
Med Venlig Hilsen
Kio
-----------------------------------------

Her deres latterlige og dybt godnatte svar, noget at sige til at man ikke gider gøre mere ved den

Når de laver en sådan side, hvor der er lovkrav om at man som arb.løs skal indskrive sine ansøgninger, må det sq da være et must, at den er så enkel, så så mange borgere forstår den... Jeg er gammel IT og har lavet hjemmesider de sidst 20 år, og når jeg ikke fatter hvad de laver, så ved jeg der er mange der ikke fatter det... slet ikke indvandrere der ikke er gode til dansk...
------------------------------------------
Hej Kio

Tak for din henvendelse.

Det er ikke muligt selv at vælge rækkefølge, da det styres af loggens oprettelsesdatoen og ansøgningsfristen i loggen.

Gu er det da så, det er da bare om at programmere siden så den gør det...

Vær opmærksom på at der er 2 måder hvorpå du får vist dine logs.

1. Mine kommende vigtige opgaver – Færdig?:


Denne liste skal du se som en kalender, hvor datoerne for opgaverne også fremgår af din kalender på Min side.

Her vil datoen være ansøgningsfristen og evt. datoerne for de antal opgaver du har lavet i loggen. Dvs. at 1 log kan indeholde flere datoer der så vil blive vist under kommende opgaver, på de datoer der nu har valgt. Det er derfor vigtigt at du færdiggør de logs der ikke er aktuelle, da du hurtigt kan miste overblikket, men de forsvinder jo ikke. De ligger sig under Mine logs og forsvinder kun hvis du fysisk vælger at slette loggen.

En dybt godnat formulering, det er 99,9% en højt uddannet intellektuel akademiker, ansat af kommunen, der får 35-40.000 pr/mdl, for at sidde og give sådanne dybt godnatte uforståelige svar til os almindelige borgere...

2. Mine logs.


Her vil datoen være oprettelsesdatoen for loggen (nederst på siden) og her vil du altid få vist den nyeste øverste da det er mest sandsynligt at den nyest log/jobansøgning er den mest interessante frem for den nederste der er den ældste jobansøgning.

Løgn, det er jo netop dette de har ændret... som jeg prøver at gøre opmærk som på..

Her vil opgaverne til loggen ikke blive vist. Alle logs uanset om de er færdige eller ej vil blive vist her.

Typen aktivitet vil vi videresende til udviklerne, da det giver mening af kunne vælge disse særskilt.

At en arbejdsgiver kontakter dig 6 måneder efter du har søgt en stilling, er jo kun glædeligt og under alle omstændigheder vil den fortsat være registreret under Mine logs da de ikke forsvinder før du har slettet dem.

Du er velkommen til at kontakte Jobnet-supporten igen (evt. på telefon 70152030), hvis du har yderligere spørgsmål eller problemer i forhold til brugen af funktionerne på www.jobnet.dk.

Supporten har åbent mandag - fredag fra 08.00 - 20.00
og lørdag - søndag 10.00 - 14.00

Med venlig hilsen
Jobnet-support

Anette

------------------------------------------


Forslag Peter8, skriv til Jobcentret og bed om et skriftligt svar, hvor henne i lovgivningen står der hvor mange "realistiske" jobs du skal søge om ugen/mdl, eller år ?

Hvis de så siger 2 om ugen, hvad så hvis du søger 10 j"realistiske" jobs på en uge, skal du så ikke søge de næste 4 uger (hvad siger loven) ?

Hvis de så siger 2 om ugen, er det så i gennemsnit 2 jobs, på 1 mdl, eller på 1 år ?

Samt, når du har indtastet en log, så gem den som .pdf (eks:Min joblog 30 juni 2015.pdf) hver gang, så har du et bevis for at du har skrevet ind, hvis deres IT systemer går ned. Min Min pr joblog 30 juni 2015.pdf i dag fylder 44 sider. Det gøres ved, oppe ved højre hjørne, klik på "Udskriv" og udskriv som .pdf.

Må man spørge om hvilken kommune det er i ?

Mvh Kio
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 18:52   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jobcenteret/kommunen må altså gerne lave sone egne regler om hvor mange job man skal søge og ligende.

Der er jo stadig delvis komunalt selvstyre og alting skal ikke nødevendigvis skrives ned i love og paragraffer.

Reglerne er forskellige fra kommune til kommune og forskellige
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension