K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2015, 12:55   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det er helt normalt, hvis man spørger en repræsentativ skare.
Men jeg har da også hørt om kollegieboende, der kun havde SU og alligevel kunne spare op. Hatten af for det og det frie valg.

Det er en mulighed, man kan vælge uden at være ene mand i skoven, hvis man har behov for det. Men netop et muligt og individuelt valg.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 13:51   #12
Jovelyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2015
Indlæg: 15
Styrke: 9
Jovelyn er ny på vejen
Hej
Den yngste er ikke klar til et job, så vil han ryge ned igen. Den ældste står op kl 5 og er hjemme kl 18.30. Der tager de ud og træner en time.Så bliver der lavet mad ved fælles hjælp, og han går på værelset og laver lektier i flere timer.
Jeg får hustrubidrag, men så tager de jo bare skat af pensionen. Jeg får 1200 kr mindre udbetalt i år. Da deres far boede i byen spiste de hos ham 3 gange den ene uge og 5 gange den anden uge.Det hjalp en hel del på mad budgettet. Men han flyttede til Holbæk og ser dem kun en sjælden gang. Han hjælpe ikke til med at de bor hjemme under uddannelse.Vi taler ikke sammen,det har hans kone forbudt ham. Jeg har ellers flere gange inviteret dem til drengenes fødselsdage. Men han lader bare være med at svare. Han er blevet gift med hende han var mig utro med, og hun tror åbenbart jeg vil have ham tilbage. Og hun holder på pengene. Han tænker kun på hende og hendes barn. Så til trods for han ejer firma og er Direktør er der ingen hjælp at hente.
Tak for dit svar.
Venligst Mette
Jovelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 13:56   #13
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jovelyn:
Den søn der bruger 900 kr på transport, får han ungdomskort?
Ved selvfølgelig ikke om de 900 kr er med rabat fra ungdomskort.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 13:57   #14
Jovelyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2015
Indlæg: 15
Styrke: 9
Jovelyn er ny på vejen
Man får flere penge som udeboende studerende, men man skal bo 25 km fra forældrene for at få det højeste. Han vil gerne bo i Holbæk.Men alt er så dyrt. Og inde i byen hvor han læser er det endnu dyrere. Han har talt om at flytte, men han gør alt for at klare skolen og fik også 12.
Han ville intet kunne spare op når han bor i samme by som hans far. Men vi har det godt sammen som det er nu, vi har bare ikke råd til at bo her, Og det nye problem er at jeg ikke kan komme rundt med mine hjælpemidler, fordi dørene er så små.
Tak for dit svar.
Venligst Jovelyn

Begge er med rabat.
Venligst Jovelyn

Det var visitationen desværre.
Men tak for svaret.

Tak jeg vil prøve dette link
Venligst Jovelyn
Jovelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 14:03   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jovelyn:
Han kan måske godt blive berettiget til udeboende.
Der er nemlig ikke kun den med 25 km.
En ting der kan gøre at man får som udeboende er denne:
"Du kan ikke længere bo hjemme på grund af ganske særlige omstændigheder i hjemmet (for eksempel meget trange boligforhold eller langvarig sygdom). "

Jeg fik højeste udeboende fra dag 1 da jeg kom på su. Min dokumentation var et brev fra min sagsbehandler, der fortalte at jeg ikke kunne bo hjemme pga mine psykiske problematikker, og manglende forståelse og hensyntagen i hjemmet. Jeg husker ikke helt den nærmere ordlyd, men hendes brev var i hvert fald nok : )
Efter min mening ville din ældste situation nok godt gå under den, da den længervarende sygdom jo ikke behøver være su-modtageren. Man ser på forholdene i hjemmet, og om de gør at det ikke er optimalt for den studerende at bo hjemme under uddannelsen : )

Kig under "Betingelser for at få udeboendesatsen" her: http://www.su.dk/SU/satserSU/ungdoms...r/default.aspx
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 14:09   #16
Jovelyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2015
Indlæg: 15
Styrke: 9
Jovelyn er ny på vejen
Jeg er skrevet op i 3 boligselskaber, har ik råd til flere, men boligerne lever ikke op til jeg er handicappet. Fx 1 sal. Og intet skur til min scooter der skal være låst inde rent forsikringsmæssigt, og stå til opladning hver gang den står stille. Da jeg sad og talte med en dame fra boligselskabet, fandt vi ud af at de ikke kan leve op til de krav der er til alle hjælpemidler. Og tro mig jeg har søgt og søger hele tiden,er skrevet op overalt. privat DBA, og sender ud på facebook offentligt hver uge.

Hundene er mit liv. De er der altid for mig. At aflive dem ville slå mig ihjel.
Jovelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 14:12   #17
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis sønnerne var udeboende ville deres far nok også bedre kunne få lov at hjælpe dem for hans nye kome.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 14:13   #18
Jovelyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2015
Indlæg: 15
Styrke: 9
Jovelyn er ny på vejen
Misty den med den høje su ved udeboende kan jeg virkelig bruge tak.
Jovelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 14:17   #19
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jovelyn Se meddelelser
Misty den med den høje su ved udeboende kan jeg virkelig bruge tak.
Godt at høre : )
Tænker nemlig at det kan give dig noget luft økonomisk, og med en færre i hustanden, kan det måske øge muligheden for at finde en egnet bolig til dig og din yngste søn, da du så også kan kigge efter nogen med færre værelser : )

Angående dine hunde, har du nogen behandler eller lignende, der måske ville kunne argumentere for at dine hunde øger din livskvalitet?
Jeg kender ikke til de præcise regler for de områder, men tænker at det måske ville kunne styrke din sag ift om de skal tage hensyn til om du kan beholde dine hunde : )
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 14:19   #20
Jovelyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2015
Indlæg: 15
Styrke: 9
Jovelyn er ny på vejen
Akvamarin Nej deres far ville ikke få lov til at hjælpe dem, desværre.Han har svigtet sine egne børn så meget, og de har talt om at kontakten nok flyder ud, de ved de står sidst i køen. De har prøvet at ringe om hjælp en sjælden gang, ikke penge, men at blive kørt hjem fra skole fordi man er så syg at man intet kan overskue. Da vi boede sammen var det intet problem, men nu får de nej. Så de vil aldrig mere bede deres far om hjælp.
Det er så trist.

Misty du er fyldt med gode ideer.Ja jeg ved ihvertfald en overlæge på Bispebjerg der vil skrive dette. Tror jeg skriver et brev til hende nu. Hun kan også argumentere for at jeg skal have plads til at komme rundt i hjemmet med hjælpemidler. Tak igen
Jovelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension