K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2015, 12:17   #1
Dummiz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
Dummiz er ny på vejen
Vi kan blive slagtet???

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...delser/5626662

Jeg håber virkelig ikke den psykopat kommer igennem med nogle af de forslag. Der bliver krig og ramaskrig hvis han får udført de planer ud i livet.
Dummiz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 13:16   #2
NKA
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
NKA er ny på vejen
Det forstår jeg ikke......
Iflg. Ekstra Bladet skulle man have 18.000 kr/md på ressourceforløbs ydelse. Jeg får altså kun beløb svarende til kontanthjælp ca. 10.800
NKA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 17:33   #3
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Det er fordi han er en klaphat der bruger forkerte tal-jeg har skrevet til flere medier i foråret og gjort opmerksom på det men ingen reagerede-skrev også til flere under valget men heller ingen gad reagere -det er som at slå i en dyne

Og jeg fatter ikke at man sætter en person ind der ikke er STEMT PÅ -når Løkke er ude i dag og sige at han har lyttet til valgresultatet og jeg syntes med de tidligere udtalelser Jørn Neergaard han kom med i foråret er alt for farvet til at sidde på lige denne plads det er hel galt for han har jo sin egen dagsorden og det er jeg sikker på vil skinne meget igennem
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 18:05   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det artiklen er bygget på et blandt andet denne udtalelse fra DA:
http://www.altinget.dk/artikel/her-e...ntlige-ydelser

Jeg har dog ladet høre at beskæftigelsesministeren skal rette ind og kun udføre og udtale venstre-politik, og at venstre IKKE er enige med DA.
Lad os krydse fingre for at det er tilfældet.

Jeg nægter at tro på at DA's forslag i mit link bliver realitet, da der trods alt skal være 90 mennesker i folketinget der er enige, for at det bliver vedtaget.
Jo, der kan komme nogen forringelser af de offentlige forsørgelser ved f.eks. kontanthjælpsloft, da DF muligvis godt kan overtales til at stemme for det. Men tror simpelthen ikke på at DF eller nogen røde partier vil stemme for DA's forslag.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 18:21   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes også det er slemt nok, at kontanthjælpsmodtagerne skal rammes!! Jeg er helt forfærdet ved tanken om de konsekvenser det kan få, når der bliver sat loft over de samlede sociale ydelser, en kontanthjælpsmodtager kan få......GYS!

Husk, vi ikke må glemme denne gruppe, selvom os på førtidspension MULIGVIS klarer frisag denne gang!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 18:36   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Synes også det er slemt nok, at kontanthjælpsmodtagerne skal rammes!! Jeg er helt forfærdet ved tanken om de konsekvenser det kan få, når der bliver sat loft over de samlede sociale ydelser, en kontanthjælpsmodtager kan få......GYS!

Husk, vi ikke må glemme denne gruppe, selvom os på førtidspension MULIGVIS klarer frisag denne gang!
Jeg er MEGET spændt på hvor højt/lavt de påtænker at det loft skal ligge, og om de overhovedet kan få fundet de 90 stemmer for det.

Udover det er jeg virkelig spændt på om tilskud til medicin efter §82 aktivloven skal indgå i loftet, og det samme med hjælpe til tandlæge efter samme paragraf.
Hvis det er tilfældet er det direkte straf af mange af de syge på kontanthjælp.

(er selv kontanthjælpsmodtager, men er på siden fordi min sag er i retning af fleksjob)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 18:44   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Det er ikke unormalt de tager en ind der ikke er folkevalgt .

Thor moger skatte ministeren i Thorning regeringen var Heller ikkr folkevalgt og der er sikkert flere både i røde og blå regeringer .,,nu kom jeg bare i tanke om lille Thor ,.
Men uanset kan 1 mand ikke ændre alt ,der skal et flertal til ,,som måske ikke er lige let at få .

Vi er nød til at afvente og se hvad der sker .

Stribe FTP ,
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 18:50   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Det er ikke unormalt de tager en ind der ikke er folkevalgt .

Thor moger skatte ministeren i Thorning regeringen var Heller ikkr folkevalgt og der er sikkert flere både i røde og blå regeringer .,,nu kom jeg bare i tanke om lille Thor ,.
Men uanset kan 1 mand ikke ændre alt ,der skal et flertal til ,,som måske ikke er lige let at få .

Vi er nød til at afvente og se hvad der sker .

Stribe FTP ,
Det største problem jeg ser ved ham som beskæftigelsesminister, er det at han kan være med til at farve folks syn på folk på overførselsindkomst.
Han har magt til at kunne manipulere med fakta, for at få ting indført som han står for.
Jeg håber inderligt at resten af folketinget kan se igennem den slags manipulationer.

MEN hvis han som minister f.eks. gik ud og sagde: "halvdelen af dem der har fået førtidspension, ville kunne arbejde", så vil det kunne farve nogens billede af førtidspensionister.
Jeg har virkelig kunnet mærke venstres kontanthjælpskampagner, for det er langt fra alle der ser på hvad der rent faktisk ligger bag de forskellige tal og udtalelser.
Så selv hvis han ikke får noget indført, vil han stadigvæk kunne have negativ indflydelse på folk på overførselsindkomst.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 19:01   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af NKA Se meddelelser
Det forstår jeg ikke......
Iflg. Ekstra Bladet skulle man have 18.000 kr/md på ressourceforløbs ydelse. Jeg får altså kun beløb svarende til kontanthjælp ca. 10.800
De 18.000 kr er tryllet frem, ved at man har plusset selve ressourceforløbsydelsen med fx en enlig der ved siden af har børn, som derfor får børnechek, ekstra ordinært børnetilskud, boligsikring og evt friplads i institution

Der findes nemlig ikke nogen ydelse på 18.000 kr, men kan kan gøre alle dem med 10.800 kr pisse sure og irriterede på dem der har børn, så er målet nået.
I politik gælder det også om at spille befolkningen ud mod hinanden, og i mens folk går amok, får de listet en masse ind gennem bagdøren
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 19:04   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Kan lige for god ordens skyld smide satserne på ressourceforløbsydelse ind:
Hvis man kommer fra sygedagpenge, og fortsat har ret til det, får man det beløb.
Det samme hvis man kommer fra ledighedsydelse (fleksjobberes "kontanthjælp"), der fortsætter man på samme sats.
Så alle de andre:
Forsørger: 14416 kr før skat
Ikke-forsørger under 25 år hjemmeboende: 3.374 kr før skat
Alle andre ikke-forsørgere: 10849 kr før skat
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension