K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2015, 20:16   #1
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Sygedagpenge stop

Hej i sød folk her ind.

Jeg var til møde med sagsbehandler, hvor hun siger at fra d.29/7/15 stopper min syg dagpenge. De mener at jeg er for syg til resourcefoløb/jobafklaring.

Men de har henvis mig til en virksomhed som skal aktiver mig i arbejder til d.29/7/15 og derefter skal jeg søge kontakthjælp.
Jeg har været i flere behandlings forløbe men det har ikke give den stor effekt.

Både mig og min fagforening blev overask over at de ment jeg var for syg til at kom i jobafklaring eller resourceforløb men jeg rask nok til at kom i jobaktivering under en virksomhed.

Er der nogen der har prøve det? Kan det godt send en på kontakthjælp når det ved at jeg er syg? Jeg ved jeg er for ung men kan jeg godt søge førtidspension når min sygdagpenge stopper? Jeg vil bare gerne have fred så jeg kan koncetraer mig om at blev rask.

Håber i kan hjælpe med at svar.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2015, 20:47   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du vil søge førtidspension vil jeg foreslå du gør det FØR sygedagpengene stopper, da du så vil få dem forlænget efter Sygedagpengelovens § 27.1.7

Problemet opstår, når du ikke er stationær i din sygdom, for så vil der ikke kunne besluttes noget om din fremtid. Derfor kan du ikke få sygedagpengene forlænget efter § 27.1.2.

Men de burde give dig et jobafklaringsforløb. Se https://job.jobnet.dk/CV/Info/I_Joba...ngsforl%C3%B8b
Det lyder mærkeligt at de ikke gør det.

Men som sagt kan du søge om førtidspension efter Lov om Social Pension § 17 stk 2 og derved få dine sygedagpenge forlænget i den tid det tager. Det kan sagtens handle om mindst ½ år. Imens pensionsansøgningen kører kan de ikke tvinge dig til aktivering, men de kan tilbyde dig det. Så det vil da give dig fred ½ år frem og til den tid kan det jo være du er klar til ressourceforløb - hvis altså ikke du er blevet bevilliget pension.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2015, 21:50   #3
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Tak for svar Akvamarin.

Det er er der er ikke nogen læger der vil skrev at jeg er stationer, de allesammen siger at det bliver bedre men ved ikke hvornår.

Min læge er stoppe jeg har lige får en ny læge men han virker som om han er styr på det så jeg håber han kan kom med noget konkret i min sag.

Hvis jeg skal søge om pension inde henter det ny læge papir?
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2015, 21:57   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ikke nødvendigvis. Da jeg søgte blev der indhentet en ny status erklæring fra min speciallæge. Det var alt.

Når man søger Efter § 17 stk 2 søger man på det foreliggende i ens sag. Så den skal være så velbelyst som muligt, før man søger. Men der er en klar økonomisk fordel ved at søge FØR sygedagpengene udløber. Plus du får at vide hvad rehabiliteringsteamet tænker om din sag.

Har du noget at tabe ved at søge førtidspension nu? Næppe.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2015, 22:42   #5
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Det eneste som jeg tænker at det er den sidst læge udtalelse fra psykiatri, hvor lægen ment at jeg skulle være helt rask efter gruppeforløbe. Det er jeg nu ikke og jeg har kun tale med den læge max 4x hvor hun kun var intresser i at jeg skal have medicin hvor jeg havde sagt nej.

Da en anden læge havde Anbefal at jeg skal stop med medicin der den ikke gave mig den stor effect.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2015, 09:11   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bliver nødt til at insistere på, at du får behandling for din sygdom, når du kan blive rask.

Det er derfor du havner imellem de to stole.

Få din læge på banen. Alternativt må du give flere oplysninger, ellers bliver det svært at give dig gode råd!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2015, 14:39   #7
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Tak popiae.

Jeg har været hos læge her og han har veder sent mig til en angstforløbe på stålpegården.

Mit spørgsmål er så kan kommune stadige stop min sygdagpenge selvom jeg skal til behandling?

Er der nogen der erfaring med Stålpegården?
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2015, 14:47   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du kan prøve at søge om forlængelse efter Sygedagpengelovens § 27.1.3
Citat:
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 134 uger regnet fra revurderingstidspunktet,
hvis din læge mener behandlingen på Stolpegården kan gøre dig rask.

Sidst redigeret af Akvamarin; 09-06-2015 kl. 14:49.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 16:29   #9
Catwoman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-12 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Catwoman er ny på vejen
Her er da noget HELT galt, for når man ikke kan få forlænget sine sygedagpenge men stadig er uarbejdsygtig pga sygdom, ja så har man altså RET TIL et jobafklaringsforløb.

Selvom ydelsen beløbsmæssigt er den samme som kontanthjælp, så er den uafhængig af både formue og ægtefælle/samlevers indkomst, hvilket for mange er af kæmpe betydning.

Overvej lige at få begrundelsen skriftligt og så få din fagforening til at hjælpe dig, for i mine øjne set dette ikke helt lovligt ud.
Catwoman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 22:41   #10
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Tak Catwoman.

Det var også det min fagforening var helt overraske over der hun sagde det. Men hun sagde at jeg var blevet forlænge 2x så derfor kunne jeg ikke forlænges mere.
Jeg var lige afstutte min forløbe og synes ikke jeg fik så meget ud af det, så derfor vil hun ikke give mig jobafklaring / resourceforløbe for jeg er stadige uarbejsdygtigt. Så skal jeg søge kontakthjælp og hvor hun har tilbud mig et firma der kan find virksomhed praktik til mig om ca.to uger.

Jeg har lige et spørgsmål hvis der er nogen der kan skær det ud i pap for mig.
Min læge har henvise mig til veder behandling på stålpegården og jeg skal til forsamtaler om 14 dage, har jeg stadige mulighed for at får forlænge min sygdagpenge når jeg skal under behandling eller er det over til kontakthjælp?

Håber i kan hjælpe.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension