K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2013, 23:19   #1
1507
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 44
Styrke: 15
1507 er ny på vejen
udviklingsforløb??

Udviklingsforløb vs. Ressourceforløb. Den kommune jeg hører under kan ikke give mig en forklaring på hvad der er forskel på de to ting.
Kort om mig: sygmeldt på 5 år. Fibromyalgi, rygskade og migræne.
På kontanthjælp, samlevende, et barn.
Søger fleksjob, men er for 3 uger siden blevet smidt lidt rundt med et rehab team - vejledningsforum. De mener nu jeg ikke har en objektiv sygdom.

Spørgsmål: er der forskel på de to slags forløb? Eller bliver vi snydt i min kommune?
Og kan et vejledningsforum smadre hele ens sag ved at stille tvivl ved ens sygdom?
Er dybt fortvivlet.
1507 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 04:31   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm i et ressourceforløb vil man modtage ressourceforløbsydelse....

Jeg er ikke sikker på hvad et udviklingsforløb er...selvom det kunne lyde af det samme....

Jeg ved ikke om der er andre herinde der har hørt om udviklingsforløb...måske andre som også bor i Odense...

Du kunne evt prøve at spørge din kommune om hvilken ydelse du ville kunne få under det udviklingsforløb....for så vil du hurtigt kunne se om det er det samme som et ressourceforløb...

Ang det de stiller tvivl om ens sygdom....tja de skal jo være ret sikre inden de kan give fleksjob...

Man skal bare huske på at det ikke er ens sygdom der afgør om man kan få et fleksjob....men derimod ens arbejdsevne...

Hvis man ikke har klare lægepapirer...ja så kan sagen jo godt stoppe op....da det så er svært at sige om alle behandlingsmuligheder er udtømte....som de skal være når de giver fleksjob...

Så der må være noget i dine lægepapirer der gør at de stille sig i tvivl om din sygdom...

Måske du skulle prøve at få en aktindsigt så du kan se hvad der ligger i din sag....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 10:40   #3
1507
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 44
Styrke: 15
1507 er ny på vejen
Jeg har fået aktindsigt, flere gange.
Min arbejdsevne er væsentligt og moderat nedsat. Jeg er afklaret til 15 timer om ugen
Og alle behandlingsmuligheder er iflg smertecenter odense og div. Læger udtømte.
Rehabs begrundelse var, at fibromyalgi ikke er en anderkendt sygdom.

Udviklingsforløb i odense holder folk på den forsørgelse de er på da de starter. Men forløbet er fuldstændig magen til et ressourceforløb.
Er blot nysgerrig på om dette optræder i andre kommuner? Iflg regeringer er der ikke forskel på de to ting, men i odense er forskellen den ydelse man får.
Og ja. For mig vil et ressourceforløb redde røven på mig da min samlever skal forsørge mig til næste år.
1507 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 21:26   #4
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Min jobkonsulent har også skrevet udviklingsforløb og jeg er ligeså meget i tvil som dig hvad det betyder . Jeg er på sygedagpenge.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 21:56   #5
marbocb
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: Furresø
Indlæg: 26
Styrke: 14
marbocb er ny på vejen
Fibromyalgi er anerkendt som en fysisk sygdom af WHO, som har indplaceret fibromyalgi som en selvstændig placering med eget diagnosekode i ICD-10 diagnoseklassifikationen, nemlig M 79.7. Fibromyalgia.

er taget fra fibromyalgi foreningens hjemmeside
marbocb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2014, 11:47   #6
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
De må ikke Påstå din Fibromyalgi ikke er en rigtig sygdom

Link til siden hvor det her står..


Facts om fibromyalgi

• Fibromyalgi er anerkendt som en fysisk sygdom af WHO, som har indplaceret fibromyalgi som en selvstændig placering med eget diagnosekode i ICD-10 diagnoseklassifikationen, nemlig M 79.7. Fibromyalgia.

• Sundhedsstyrelsen anerkender fibromyalgi som en fysisk lidelse – uanset årsagen til sygdommen er uafklaret, og lægger sig dermed på linje med WHO og placeringen i ICD med en prævalens på 2 % af den danske befolkning. Det vil sige, at mindst 100.000 danskere lider af sygdommen.

• EU-parlamentet vedtog i 2009 en deklaration, som skal sikre de ca. 13 mio. fibromyalgiramte borgere i EU en bedre og mere ensartet behandling i de respektive nationale sundhedsvæsener.

• Fibromyalgi er en sygdom, som medfører kroniske smerter, kognitive forstyrrelser i form af koncentrations- og hukommelsesbesvær samt hurtig udtrætning og en række andre ofte invaliderende symptomer.

Diagnosen stilles af speciallæger (oftest reumatologer), og de ramte skal have haft smerterne i mindst 3 måneder. I realiteten har patienterne dog haft smerter meget længere, inden de henvises til udredning i sundhedsvæsenet og efter at have stået på venteliste her (Der er stor speciallægemangel på dette område).

• Forskningen viser, at fibromyalgi skyldes forstyrrelser i centralnervesystemet, og at der er tale om en form for genetisk disposition med en udtalt kvindelig dominans (10 – 15 % mænd og 85 – 90 % kvinder) blandt de ramte – ligesom det kendes i en lang række andre kroniske smertelidelser.

• Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at helbrede sygdommen. Forskerne arbejder bl.a. på at skabe en medicinsk behandling, som vil kunne ”kortslutte” forstyrrelserne i centralnervesystemet, men der er ikke behandlingsmuligheder på det område i en overskuelig fremtid.

• Fibromyalgi er kronisk, og derfor er det særdeles vigtigt, at de ramte hurtigst muligt diagnosticeres og får den bedst mulige medicinske smertebehandling, samt får hjælp og støtte til at håndtere sygdommen og symptomer bedst muligt bl.a. ved hjælp af fysisk træning og afspænding.

• Der er således ikke videnskabeligt belæg eller anden valid dokumentation for at sige, som visse kommuner gør, at borgerne skal have haft sygdommen i x antal år, før de kan blive arbejdsprøvet, eller på anden måde blive afklaret i forbindelse med afdækning af deres fortsatte mulighed for tilknytning til arbejdsmarkedet. Realiteterne for de fibromyalgiramte er, at stort set alle kun vil kunne fastholdes på arbejdsmarkedet via fleksjobs. Det er derfor afgørende vigtigt, at unge ramte får hjælp til at tage den bedst mulige uddannelse, således at de også vil kunne fastholdes på arbejdsmarkedet efter endt uddannelse.

Copyright: Dansk Fibromyalgi-Forening.


http://www.fibromyalgi.dk/index.php?...om-fibromyalgi

Jeg ville klage over at de forsøger at tilside sætte din diagnose..
Især hvis du har diagnosen fra En rheumatolog...
Hvis du IKKe har det, så se at få dig en diagnose med et flot papir......

Også find alle ting om fibromyalgi og send det ind til dem.....
Bla diagnose koden...
Og send et brev til Borgmestern og spørg om det kan er forstået korrekt at en diagnose kode Fra Who, tilsidesættes af kommune ansatte.......
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2014, 12:46   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha! Endelig ikke blande ressourceforløb og udviklingsforløb sammen - det er to vidt forskellige ting.

Rehabiliteringsteamet tilbyder målrettet, koordineret og tidsbestemt udviklingsforløb, ofte af 9-12 måneders varighed.

Forløbet kan bestå af udredning/vurdering af funktionsevne, individuelle samtaler og/eller gruppeforløb. Et rehabiliteringsforløb kan handle om, hvordan du kan øge dine muligheder for selvstændighed og livskvalitet på dine betingelser, klare hverdagssituationen, indgå i sociale sammenhænge, synliggøre dine ressourcer og dine muligheder for personlig udvikling.

http://www.odense.dk/topmenu/borger/...iteringsteamet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2014, 15:46   #8
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg er på udviklingsforløb. Og har ikke været hos nogen rehabiliteringsteam .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2014, 15:49   #9
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg er i gang med udviklingsforløb nu, indstillet af teamet sidste år...
De forklarede mig at det var et nyt fancy ord for arbejdsprøvning/afklaring hvor man udvikler arbejdsevnen..
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2014, 16:33   #10
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Okay ja det er så fandt at jeg ikke forstår det jeg er som sagtikke indstillet af teamet men min jobkonsulent skrev det til mig i email forleden.

Og når det så viser sig at arbejdsevnen ikkeudvikles ?

Han skriver i selv samme email at han ikke forventer jegkommer op istid hverken i denne praktik eller i anden arbejdsopgave
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension