K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2015, 18:08   #1
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Støttestrømper på grund af blodpropper i lungerne

Hej
Jeg skal have støttestrømper grad 3 siger overlægen på Kolding sygehus og de koster 11-1200kr. Det er mange penge for mig som er i et fleksjob på 10 timer om ugen og jeg får kun løn for 5 timer.
Jeg får også piller og der får jeg kroniker tillæg.
Er der nogen som kan hjælpe mig med hvor jeg kan søge tillæg til mine støttestrømper ? På grund af flere blodpropper i lungerne.
Med venlig hilsen
MAKN
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2015, 18:13   #2
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MAKN1955 Se meddelelser
Hej
Jeg skal have støttestrømper grad 3 siger overlægen på Kolding sygehus og de koster 11-1200kr. Det er mange penge for mig som er i et fleksjob på 10 timer om ugen og jeg får kun løn for 5 timer.
Jeg får også piller og der får jeg kroniker tillæg.
Er der nogen som kan hjælpe mig med hvor jeg kan søge tillæg til mine støttestrømper ? På grund af flere blodpropper i lungerne.
Med venlig hilsen
MAKN
Hvis det er noget du kan få hjælp til er det via hjælpemiddelcenteret i din kommune.

Men ellers findes der altså masser støttestrømper i andre prisklasser hos både bandagist og apotek.
De fås med forskelligt tryk.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2015, 18:56   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Som fleksjobber skulle du da gerne få omkring det samme før skat som en fuldtidsansat i samme stilling.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2015, 19:00   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Som fleksjobber skulle du da gerne få omkring det samme før skat som en fuldtidsansat i samme stilling.
Det er kun fleksjobbere på gammel ord ing som får hvad der svarer til en fuldtidsansat i samme stilling

I ny ordning er det løn for effektive timer og tilskud fra kommunen og for mange betyder det en stor lønnedgang
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2015, 19:08   #5
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Da der er tale om et hjælpemiddel, er det fuldstændig lige meget hvad man tjener.

Er man berettiget til hjælpemidlet får man det, er der ikke nok lægelig dokumentation får man det ikke og i det tilfælde vil det heller ikke kunne søges efter anden lovgivning.

Dog kan det komme ind under særlige hjælpemidler hvis det kun benyttes på jobbet og er en forudsætning for at kunne udføre jobbet, men det lyder umiddelbart ikke vil at være tilfældet at hjælpemidlet kun skal benyttes på jobbet, og henhører dermed under almindelige kropsbårne hjælpemidler.

http://www.sahva.dk/tilskud-og-bevillinger

Her på Sahvas hjemmeside kan du se hvordan bevillingen foregår.
Men du har selvfølgelig frit valg i forhold til leverandør.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 08:36   #6
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
jeg får strømper igennem kommunen og det har min læge sørget for ved at skrive en henvisning
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 18:29   #7
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Jeg får ca 14-1500kr. Mere end ledighedsydelsen og derudover betaler museet til min pension og 90 kr til ATP og før jeg får fleksydelsetilskud udbetalt trækker de 500kr til ATP og så stoppede pension danmark mine indbetalinger til dem og de er nu ved at vurdere om jeg kan få det betalt via en forsikring jeg har hos dem efter en ny lov som er trådt i kraft i år.
Jeg er nu rigtig glad for mit arbejde og jeg ved godt at penge ikke er alt men jeg får meget medicin og jeg har søgt om jeg kan få kronikertillæg og det får jeg nu.
Jeg får ikke boligsikring.
mvh
MAKN1955

Min læge vil have at jeg skal have sygehuset til at søge om støttestrømper til mig så der sker ikke så meget i den sag så jeg køber de strømper til 648kr. Hos sahva. Det er vel bedre end ingenting.
Ellers ved jeg godt at jeg skal eller burde skifte læge.
Mvh
MAKN1955
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2015, 15:47   #8
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Hej MAKN1955
I denne sammenhæng er det egentligt ligemeget hvor mange penge man har eller får - har du brug for hjælpemidlet, skal du naturligvis have det, og have tilskud til det hvis du har ret til det.
700 kr er mange penge på en fleksløn!

Min mor får gratis støttestrømper igennem kommunen og har fået i mange år. Der kom en sygeplejeske og tog mål i første omgang.
Men jeg vil tro du nu om dage faktisk kan klare det hele over nettet - det er da et forsøg værd, hvis sagsbehandlingen fra sygehuset er langsommelig.
https://www.borger.dk/Sider/handling...9-13975844db05

Hvis det er svært, og det kan det være af flere grunde, så kan jeg se at Kolding Sygehus har en patientvejleder som du måske kan få noget ud af at kontakte?
http://www.sygehuslillebaelt.dk/wm265801
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2015, 14:25   #9
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
I sin tid fik jeg først støttestrømper fra sygehuset, til låns. Siden blev der ansøgt i kommunalt regi, hvor der kom en ud og tog mål etc. - det kører nu via hjælpemiddelcentralen og fungerer upåklageligt.

Du skal ansøge om det som hjælpemiddel - hvis ikke du selv kan finde ud af det, så kan du evt. få sygehus lægen til at være dig behjælpelig. Og i øvrigt - ja, jeg ville nok skifte min praktiserende læge ud, hvis ikke jeg fik den hjælp, støtte og vejledning jeg har behov for
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 20:25   #10
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Tak for din besked.
Jeg har nu været igennem en undersøgelse af mine ben og der fandt de ikke
blodproppen og jeg skal så i fremtiden have støttestrømper og på onsdag
skal jeg ud til Sahva for at de kan tage mål til dem og så tænker jeg også
at jeg vil have nogle strømpebukser.
Med venlig hilsen
MAKN1955

Tak for din besked.
Jeg har flere gange overvejet om jeg skal skifte læge men er endnu ikke helt
der hvor jeg gør det. Jeg har også en fornemmelse af at i det lægehus jeg kommer i der gennemgår de ikke det som de forskellige sygehuse har skrevet til dem og det syntes jeg ikke er i orden. Men der kommer måske en større klinik hvor de tager patienter ind med diabetes og så vil jeg ikke bruge min læge mere til det.
Med venlig hilsen
MAKN1955

Tak for beskeden.
Jeg vil ringe i morgen til Patientvejlederen fordi sygeplejersken på AK - afdelingen siger at jeg skal gå med støttestrømper resten af min levetid på grund af at jeg havde mange små blodpropper i mine lunger og derefter undersøgte de mine ben og der fandt de ikke nogen blodprop jeg havde før de fandt ud af hvad jeg fejlede været meget syg i 2 år og nu har jeg fået behandling med metformin í 7 måneder og før det skulle jeg lære selv at give mig indsprøjtninger i min mave i 7 dage.
Inden det kom til blodpropperne gik jeg flere gange til min læge og fortalte at jeg havde problemer med hævede lægge og ankler men min læge ville ikke give mig noget for det men tror at noget af den anden medicin ikke kunne forliges med vanddrivende medicin.
Men jeg har haft så meget uro i mine ben som også er med til at jeg ikke sover om natten.
Jeg er spændt på hvad de siger på Sahva på onsdag.

Med venlig hilsen

MAKN1955

Tak for din bemærkning.
Jeg er tilfreds med min løn selv om den ikke har været helt nem at gennemskue
når man skal have ferieledighedsydelse og så trækker de først pengene fra måneden efter.
Ved du så hvordan det så bliver når jeg har arbejdet indtil maj hvor jeg så har optjent nogle feriepenge dog ikke alle tror jeg fordi så meget får jeg ikke i løn fra min arbejdsgiver. Jeg håber på at mit helbred holder indtil jeg skal på Fleksydelse.
Og Ja jeg er på den nye ordning men får dog trods alt lidt mere i løn nu end før.

Med venlig hilsen

MAKN1955

Sidst redigeret af Webmaster; 09-11-2015 kl. 22:03. Årsag: 4 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension