K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2014, 22:02   #1
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Er dette normal procedure ved ankesag?

Hej alle, er lidt forvirret....
Jeg fik sendt en klage til Pensionsteamet ind d. 16 jan. på mit afslag på FP. Det fik jeg så et bekræftigelsesbrev på. Idag fik jeg så et brev fra Center for Driftsunderstøttelse om at de har modtaget den del af min klage der omhandler sagsbehandlingen ved Jobcenter København.

I mit klagebrev havde jeg et punkt der hed : Kritikpunkter vedr. sagsbehandling. Dette punkt giver ikke i sig selv nogen mening som klage i fht. hele min sagsbehandling, men mere i fht mit afslag. Så nu undrer jeg bare, om det er normalt at det gør sådan og hvad det har for konsekvens i fht sagsbehandlingstid. Nogen som ved?
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 23:05   #2
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af miominmio Se meddelelser
Hej alle, er lidt forvirret....
Jeg fik sendt en klage til Pensionsteamet ind d. 16 jan. på mit afslag på FP. Det fik jeg så et bekræftigelsesbrev på. Idag fik jeg så et brev fra Center for Driftsunderstøttelse om at de har modtaget den del af min klage der omhandler sagsbehandlingen ved Jobcenter København.

I mit klagebrev havde jeg et punkt der hed : Kritikpunkter vedr. sagsbehandling. Dette punkt giver ikke i sig selv nogen mening som klage i fht. hele min sagsbehandling, men mere i fht mit afslag. Så nu undrer jeg bare, om det er normalt at det gør sådan og hvad det har for konsekvens i fht sagsbehandlingstid. Nogen som ved?
Uden at jeg ved det, vil jeg mene at de har læst dit brev som værende både en ANKE og en KRITIK og de derfor behandler den som to ting/punkter. Giver det mening for dig?
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 23:32   #3
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Jo Tolik, de må have læst det sådan. Men har Center for Driftstøttelse noget med min ankesag at gøre? Hvis, så skal de vel lave en afgørelse ifht min klagesag, før den evt. kommer op i ankestyrelsen, eller? Det lyder bare som noget der kan tage rigtig laang tid....
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 23:37   #4
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Der skal jo være en afdeling som håndterer klagerne og der er sikkert en procedure de følger. Hav tålmodighed. Det tager tid.

En klage over afgørelse og en klage over sagsgang skal ikke nødvendigvis følges og være afhængige af hinanden.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 23:47   #5
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Nej, men det er det, der gør mig så forvirret da de ting hænger sammen i min sag. F.eks så skriver de i min begrundelse for afslag, at jeg skal til nærmere psykiatrisk undersøgelse, og at de ikke har kunnet foretage en sådan, fordi jeg søgt på det foreliggende. Der er så mit kritikpunkt ifht sagsbehandling, at de har haft 2 år til at gøre det, men ikke gjort det fordi de ikke følgt min sag. Og efterfølgende dokumentation på dette.
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 23:58   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja den skulle nok have været delt op i to klager...

En over selve sagsbehandlingen og en anden klage over afslaget...

Det er jo forskellige der tager sig af de to ting...

Du skal nok lige sikre dig at de er klar over at du både har en klage over selve sagsbehandlingen med også samtidig en klage over selve afslaget...

Den del hvor du klager over selve afslaget skal jo videre til ankestyrelsen hvis de fastholder deres afslag..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 00:15   #7
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Ja, det er lidt forvirrende. Synes nu nok at det fremgår af mit klagebrev at det med sagsbehandlingen er min begrundelse for diverse ting. Men jeg må nok ringe derind i morgen og høre, hvordan de ser på den.
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 00:27   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja du skal ihvertfald sikre dig at de behandler din klage over afslaget og ikke kun tager den som en klage over sagsbehandlingen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 01:15   #9
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Ja, du har en god point der, Tak!
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 01:48   #10
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af miominmio Se meddelelser
Nej, men det er det, der gør mig så forvirret da de ting hænger sammen i min sag. F.eks så skriver de i min begrundelse for afslag, at jeg skal til nærmere psykiatrisk undersøgelse, og at de ikke har kunnet foretage en sådan, fordi jeg søgt på det foreliggende. Der er så mit kritikpunkt ifht sagsbehandling, at de har haft 2 år til at gøre det, men ikke gjort det fordi de ikke følgt min sag. Og efterfølgende dokumentation på dette.
Dit problem er følgende:

Du har søgt på det foreliggende grundlag under §17 stk 2.

Når du gør det, må Jobcentreret ikke indhente flere oplysninger for at træffe en afgørelse og dermed giver man dem desværre et "våben" i hånden, der gør at de ofte kan give et afslag, idet de ikke har fået belyst din sag godt nok. Det er jo sådan, at din sag skal være fuldt belyst og du skal være helt afklaret i forhold til arbejdsevne og andet, før de kan træffe en afgørelse.

At de så ikke har gjort det før, er jo så en anden sag, men det er svært at bevise, da man jo ikke har nogen lovgivningsmæssige krav til tidsfrister.

Håber du forstår.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension